VW Polo: S faceliftem a turbodieselem 1.4 do roku 2000

Nový VW Polo přichází nejen s modernizovaným designem karosérie a přepracovaným interiérem, ale také s tříválcovým turbodieselem 1.4

VW Polo: S faceliftem a turbodieselem 1.4 do roku 2000

V těchto dnech přichází na český trh modernizovaná podoba tří- a pětidveřového VW Polo s mnoha technickými inovacemi. V porovnání s předchozí verzí (loni se u nás prodalo 2 355) došlo u nového modelu k přepracování 60 procent všech dílů a komponentů. Karosérie čtyřdveřového sedanu Classic a kombi Variant zůstaly zatím nezměněny, ovšem jejich interiér odpovídá už hatchbacku. VW Polo na pohled upoutá většími světlomety s čirým krycím sklem, pozměněnými nárazníky, novým tvarem zadních dveří a přepracovanými bočními ochrannými lištami. Řada úprav na skeletu se odrazila především ve větší tuhosti celopozinkované karosérie, poskytující zvýšenou ochranu cestujících i lepší jízdní vlastnosti.

Zcela nové je provedení a design interiéru. Přístrojové desce vévodí velký kulatý rychloměr a otáčkoměr s originálními kovově šedými číselníky a modrým prosvětlením ciferníků. Oba jsou chráněny mohutnou „kapličkou“, jako výrazným stylistickým prvkem vyvolávající rozdílné názory.


VW Polo se dodává nejen v základním provedení, ale i v dalších stupních výbavy – Trendline, Comfortline, Higline a GTI u nejvýkonnější verze. V základní výbavě má vůz mj. výškově stavitelný volant, systém uchycení dětských sedaček Isofix, posilovač řízení (kromě verzí 37 kW a 44 kW). Za příplatek si lze vozy obohatit o klimatizaci, systém ABS (u 1.4 TDi v základu), čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, stírače s dešťovým senzorem, elektricky ovládanou shrnovací střechu či střešní okno, tři opěrky pro hlavu nebo navigační systém. Pro verze 55 kW a 74 kW je k dispozici elektronická uzávěra diferenciálu EDS, kterou u GTi najdeme už v základní výbavě stejně jako xenonové světlomety se systémem samočinné regulace úhlu dopadajícího paprsku. Nejsilnější Polo lze vybavit ještě elektronickým stabilizačním systémem ESP.


VW Polo: S faceliftem a turbodieselem 1.4 do roku 2000

U hatchbacku si může zákazník vybrat z osmi pohonných jednotek včetně nového tříválcového turbodieselu 1.4 s přímým vstřikem paliva systému čerpadlo – tryska. Jeho točivý moment 195 N.m při 2200 otáčkách za minutu je vyšší než u řady větších motorů TDi. Na nejvyšší příčce stojí pak zážehový čtyřválec 1.6 16V s proměnným časováním ventilů, určený výhradně pro verzi GTi, kterou za 8,7 s dokáže rozjet na 100 km/h a vyvinout největší rychlost 206 km/h.

Nabídka zážehových čtyřválců

objem (l) 1.0 1.4 1.4 -16V 1.4 – 16V 1.6 – 16V
výkon (kW/h) 37/50 44/60 55/75 74/100 92/125
spotřeba (l/100 km) 5,8 6,3 6,4 7,1 7,2

Nabídka vznětových motorů

objem (l) tříválec 1.4 TDi čtyřválec 1.9 D čtyřválec 1.9 SDi
výkon (kW/h) 55/75 47/64 47/64
spotřeba 4,5 5,7 4,8


Pro Polo Classic a Polo Variant jsou určeny tři zážehové čtyřválce (1.4 – 44 kW, 1.6 – 55 kW, 1.6 16V – 74 kW) a tři vznětové čtyřválce (1.9 SDi – 50 kW, 1.9 TDi – 66 kW a 1.9 TDi – 81 kW). Základní třídveřový model VW Polo 1.0 přijde na 269 400 Kč, přičemž u příležitosti uvedení do prodeje připravil VW ještě mimořádnou nabídku v podobě limitované série základního modelu s rozšířenou výbavou o výškově nastavitelná přední sedadla a asymetricky dělená zadní sedadla. Za toto provedení zaplatí zákazník 261 700 Kč. Cenová nabídka končí u nejrychlejších VW Polo Gti (449 200 Kč), resp. 1.4 TD Highline (462 900 Kč).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...