Tým Peugeot–Total má na Dakaru za sebou hladký start na trať 9 000 km dlouhou vedoucí přes Argentinu, Chile a Bolívii do cíle v Buenos Aires

Po úvodní etapě Rallye Dakar 2015 – a první rychlostní zkoušce se všechny tři vozy Peugeot 2008 DKR bez problémů dostaly do tábora ve Villa Carlos Paz.

Všichni tři piloti úspěšně zvládli

– 175 km dlouhou rychlostní zkoušku, po které následovala nejdelší spojovací etapa celé rallye v délce 519 km.

Jméno Villa Carlos Paz fanoušci rallye velmi dobře znají, protože v tomto městě se již mnoho let koná argentinské kolo mistrovství světa v rallye. Některé z tratí Dakaru jsou ostatně součástí trasy Rally Argentina. Trať dnešní etapy nabídla celou škálu obtížných pasáží včetně volných a rychlých úseků i užších technicky náročných pasáží.

Žádný ze tří vozů PEUGEOT 2008 DKR s dieselovým motorem 3,0 l twin-turbo

– se během prvního dne závodu nesetkal s mechanickými problémy, což pro piloty znamená povzbuzení před dobrodružstvím plným nástrah, které na ně čeká. Tým Peugeot–Total tak přešel z nejkratšího závodu, kterým bylo vítězné dobytí vrcholu Pikes Peak v roce 2013, k nejdelšímu mezinárodnímu závodu na světě. Výzva boje proti živlům nikdy nebyla větší.

Trio jezdců Peugeot

– vede dvojnásobný mistr světa v rallye Carlos Sainz, který se v první rychlostní zkoušce i v celkovém hodnocení umístil na 8. místě. „Jsem spokojený, byl to dobrý začátek,“ prohlásil vítěz Dakaru 2010. „Naším hlavním cílem bylo absolvovat první rychlostní zkoušku bez problémů, a to se nám podařilo. Když hodnotíme své tempo, vidíme, že bylo dobré, i když dnešní rychlostní zkouška nebyla pro náš pohon dvou kol ideální.“

O dvě místa za Carlosem se na 10. příčce umístil Stéphane Peterhansel, nejúspěšnější soutěžící v historii Dakaru. Navzdory těmto svým úspěchům se francouzský jezdec přiznal, že cítil před startem etapy určitou nervozitu: „Ano, určitě, byl jsem trochu nervózní,“ řekl. „Pro nás to bylo všechno úplně nové: první start, první rychlostní zkouška a na tomto typu povrchu jsme předtím nikdy nejeli. Ale čekalo nás příjemné překvapení: tempo bylo dobré, zvláště nejvyšší rychlost.“

Nováček Cyril Despres, který má za sebou pět vítězství v kategorii motocyklů, se účastní svého prvního Dakaru za volantem automobilu. Svůj křest ohněm dokončil na 33. místě, během etapy se nesetkal s žádným problémem. Svůj první den okomentoval: „Musím se toho ještě spoustu učit, ale mám ty nejlepší učitele, jaké si lze představit, a to je jedinečná příležitost. Jedu si svým tempem, abych to nepřepálil.“

Ředitel týmu Peugeot–Total Bruno Famin

– který místa závodu velmi dobře zná, protože pracoval 7 let pro Peugeot Argentina, začátek závodu zhodnotil velmi kladně: „Říkali jsme, že budeme rallye dobývat postupně, etapu za etapou. Navíc šlo o dlouhý prolog a čeká nás celá řada dalších překážek. Na nějaké závěry je příliš brzo, už proto, že dnešní rychlostní zkouška nebyla příliš příznivá pro auta, jako jsou ta naše. Jsme však v tomto prvním dni se všemi třemi vozy velmi spokojeni. Stéphane měl defekt na zadním pravém kole, takže jsme si mohli ozkoušet fungování systému automatického nahuštění. Zítra nás čeká selektivnější etapa s dlouhou rychlostní zkouškou, která bude zřejmě představovat náročný test.“

Výsledky po nedělní 1. etapě:

  1. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (F) Mini – 1:12:50
  2. Orlando Terranova (ARG)/Ronnie Graue (ARG) Mini – 1:13:12
  3. Robby Gordon (USA)/Johnny Campbell (USA) Hummer – 1:13:54
  4. Giniel de Villiers (RSA)/Dirk von Zitzewitz (D) Toyota – 1:04:14:02
  5. Krzysztof Holowczyc (PL)/Xavier Panseri (F) Mini – 1:14:06
  6. Emiliano Spataro (ARG)/Benjamin Lozada (ARG) Renault – 1:14:08
  7. Bernhard Ten Brinke (NL)/Tom Colsoul (B) Toyota – 1:14:28
  8. Carlos Sainz (E)/Lucas Cruz (E) Peugeot 2008 DKR – 1:14:56
  9. Erik van Loon (NL)/Wouter Roesegar (NL) Mini – 1:15:10
  10. Stéphane Peterhansel (F)/J-P Cottret (F) Peugeot 2008 DKR – 1:15:25

33. Cyril Despres (F)/Gilles Picard (F) Peugeot 2008 DKR – 1:23:29

Sledujte na:

www.redbullcontentpool.com/peugeotreturnstodakar

www.peugeotofficial.tumblr.com

www.redbull.tv

2. pondělní etapa (Villa Carlos Paz–San Juan)startuje zítra v pondělí 5. ledna v 8 :02 místního času a je dlouhá 1458 km, z toho 518 km RZ.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT e-BOXER

NOVÝ PEUGEOT e-BOXER

Poté, co značka Peugeot prodala v roce 2019 téměř 274 000 lehkých užitkových vozů a dosáhla tak rekordu, zintenzivňuje svoji ofenzívu v těchto segmentech a činí další krok k elektrifikaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V Argentině byla zahájena sériová výroba vozu nový Peugeot 208

V Argentině byla zahájena sériová...

První vůz vyráběný po dokončení velké přestavby továrny v El Palomar (Argentina). Tento výrobní závod se nyní řadí mezi nejvíce inovativní podniky skupiny PSA. První vůz postavený na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot slaví 210. narozeniny

Peugeot slaví 210. narozeniny

210 let odvahy, inovací a nadšení Společnost Peugeot Frères Aînés byla oficiálně založena 26. září 1810 vkladem v hotovosti a zápisem v rejstříku, o němž stále existuje záznam v archivu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot v ČR přechází na WLTP

Peugeot v ČR přechází na WLTP

Definice protokolů NEDC a WLTP Protokoly NEDC a WLTP mají stejný cíl: měřit u nového vozidla regulované emise znečišťujících látek (CO / HC / NOx / částice), emise CO2 a spotřebu...