Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Jednou z pohonných jednotek montovaných do Škody Fabia je koncernový nepřeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 SDi, jenž se vyznačuje neobyčejnou hospodárností.


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Vznětové motory včetně nejvýkonnějšího turbodieselu 1.9 jsme si v minulosti vyzkoušeli už u Octávií a vždy s vynikající spotřebou. Proto jsme byli zvědavi na Škodu Fabia se vznětovým čtyřválcem 1.9 SDi s atmosferickým plněním a přímým vstřikem paliva. Hned na úvod musíme prozradit, že byl nejen velice úsporný, ale také jízda se nám zdála příjemnější než se zážehovým čtyřválcem 1.4 MPI, a to i přesto, že 1133 kg těžkému vozu neposkytuje žádnou převratnou dynamiku. Vznětový motor se vyznačuje také příznivějším průběhem točivého momentu, který dosahuje svého maxima 125 N.m už od 1600 do 2800 otáček za minutu.

Srovnávací tabulka 1.4 MPI 1.9 SDi
motor zážehový čtyřválec vznětový čtyřválec
objem (ccm) 1397 1896
výkon (kW/k/min-1) 50/68 /5000 47/64/4000
toč.moment (N.m/min-1) 120/2500 125/1600-2800
rychlost (km/h) 160 152
zrychlení 0-100 km/h (s) 15,5 18,7
spotřeba město/mimo/kombinovaná (l/100 km) 9,4/5,5/6,9 6,1/3,9/4,7
cena Classic/Comfort/Elegance 379 900,-/314 900,-/379 900,- 339 900,-/374 900,-/439 900,-


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Celkem jsme se Škodou Fabia 1.9 SDi Comfort ujeli v nejrůznějších provozních podmínkách 1700 kilometrů s průměrnou spotřebou kolem pěti litrů nafty. Např. při ustálené jízdě na dálnici jsme při průměru kolem „stovky“ a obsazení dvěma osobami jeli za 4,5 litru nafty. Při nižších rychlostech se lze v pohodě dostat na čtyři litry nafty.

Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

K přednostem modelu 1.9 SDi v provedení Comfort patří nejen přesné řazení a dobře odpružený podvozek, ale také zdařilé odhlučnění motoru, takže jen při nastartování dá o sobě hlasitý zvuk dieselu vědět.

Za „diesel“ zaplatíte sice o šedesát tisíc korun víc, tzn. u provedení Comfort 374 900,- Kč, ovšem při nižší ceně nafty oproti benzínu se tato investice vrátí zhruba po ujetí 70 tisíc kilometrů. Bohužel vyšší objem si vyžádá navíc o něco dražší poplatky za povinné ručení.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...