S novým systémem jsou vozy Volvo v městském provozu bezpečnější

Unikátní systém Volvo dokáže řidiči pomoci vyhnout se určitému druhu nehod, k nimž dochází v malé rychlosti a jež jsou v městském provozu a v pomalu jedoucích kolonách tak časté.

Pokud se řidič blíží k vozidlu před sebou a včas na tuto situaci nereaguje, automobil dokáže sám zabrzdit. Systém se nazývá City Safety a záměrem společnosti Volvo je předejít pomocí tohoto systému polovině nehod, při kterých automobil narazí do vozidla vpředu.

Společnost Volvo Cars plánuje uvedení systému City Safety na trh v nadcházejících dvou letech.

„Systém přináší prospěch všem. Posádka vozidla vpředu je chráněna před nebezpečím poranění krční páteře, případně je toto nebezpečí výrazně sníženo. Systém může navíc pomoci snížit (a v některých případech zcela odstranit) náklady na opravy obou vozidel,“ říká Ingrid Skogsmo, ředitelka Bezpečnostního centra společnosti Volvo.

Začne-li vozidlo vpředu náhle brzdit a systém City Safety rozpozná hrozící nebezpečí srážky, zvýší tlak v brzdovém systému a umožní tak řidiči buď včas zastavit, nebo se potenciální kolizi vyhnout změnou směru jízdy. Pokud však systém zjistí, že srážka je nevyhnutelná, dojde k aktivaci hydraulického čerpadla a vůz začne automaticky brzdit.

Statistiky ukazují, že k 75 procentům všech hlášených nehod dochází při rychlostech do 30 km/h. Následky slabých nárazů jsou často tak malé, že ne všechny tyto nehody jsou pojišťovnám hlášeny. I ta nejmenší kolize však stojí čas a peníze potřebné na opravu. Systém City Safety je aktivní při rychlostech do 30 km/h. Pokud je relativní rozdíl rychlostí obou vozidel menší než 15 km/h, může systém pomoci řidiči nehodě zcela předejít. Při rychlostech od 15 do 30 km/h je hlavní pozornost zaměřena na maximální možné snížení rychlosti před nárazem.

Optický radar sleduje provoz před vozidlem

Systém bedlivě sleduje provoz před vozidlem pomocí optického radarového systému integrovaného do horní části čelního skla ve výšce vnitřního zpětného zrcátka. Dokáže monitorovat vozidla nacházející se ve vzdálenosti do 6 metrů před automobilem. Systém City Safety funguje při rychlostech do 30 km/h a je naprogramován tak, aby dokázal reagovat na stojící vozidla a na vozidla pohybující se ve stejném směru.

Na základě vzdálenosti od objektu vpředu a rychlosti samotného vozidla systém padesátkrát za sekundu vypočítává rychlost brzdění potřebnou k zabránění nehodě. Pokud vypočítaná brzdná síla překročí určenou úroveň a řidič přesto nereaguje, je riziko nehody vyhodnoceno jako bezprostřední. V takovém případě systém City Safety pomůže eliminovat, nebo alespoň snížit důsledky nehody automatickou aktivací brzd vozidla nebo automatickým brzděním a uzavřením škrticí klapky.

Určitá omezení

Systém City Safety má stejná omezení jako všechny konvenční radarové systémy, tj. schopnost senzoru může být snížena mlhou, mrholením, sněžením nebo hustým deštěm.

Proto je důležité, aby na čelním skle nezůstávaly nečistoty, sníh ani led. Pokud dojde ke zhoršení funkce senzoru, je řidič prostřednictvím informačního systému vozidla vyzván, aby čelní sklo očistil. Systém funguje stejně dobře ve dne i v noci.

„Je třeba zdůraznit, že systém nezprošťuje řidiče povinnosti dodržovat bezpečnou vzdálenost nezbytnou pro prevenci nehod. Automatické brzdění je aktivováno pouze tehdy, pokud systém vyhodnotí nehodu jako nevyhnutelnou. V takovém případě systém zasáhne s cílem omezit důsledky hrozící nehody, nebo jí v některých případech zcela zabránit,“ dodává Skogsmo.

Zaměření na preventivní systémy

Společnost Volvo Cars již v minulosti představila aktivní bezpečnostní systémy, které řidiči pomáhají předcházet škodám a zraněním při nehodách, případně alespoň snižovat jejich důsledky. Systém upozornění na nebezpečí kolize s podporou brzdění varuje řidiče zvukovými a vizuálními signály tehdy, pokud se vzdálenost od automobilu vpředu začne zkracovat tak rychle, že hrozí nebezpečí srážky.

Ve stejném okamžiku je připraven brzdový systém, aby brzdění v nouzové situaci bylo pokud možná co nejúčinnější.

Tento systém byl poprvé představen u Volva S80 na počátku roku 2006.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...