Řízení auta v extrémních podmínkách

24. února jsem absolvoval jednodenní zdokonalovací školení na cvičišti ve Vysokém Mýtě. Počasí nám umožnilo vyzkoušet své řidičské schopnosti ve sněhu i na ledě a na závěr si zazávodit i ve slalomu mezi kuželkami. Praktický výcvik byl pro mě o to zajímavější, že jsem ho absolvoval s posledním modelem Ford Mondeo Ghia s šestiválcovým motorem o výkonu 170 k.

Řízení auta v extrémních podmínkách

Již při výjezdu z Prahy bylo počasí špatné, padal sníh a silnice byla místy ledovatá. Než jsem z Prahy do Vysokého Mýta ujel 145 kilometrů, míjel jsem tři nehody. To vše již předem napovídalo, že školení bude skutečně v extrémních přírodních podmínkách a že na cvičišti nebude třeba povrchy uměle připravovat. Cvičiště ve Vysokém Mýtě je rozsáhlé s rozličnými podmínkami, od rovinek až po prudké stoupání a klesání se spoustou různorodých zatáček. Pokud je hezké počasí, je možno na něm vytvářet postřikem různé klouzavé povrchy a připravit tak pro účastníky školení možnost vyzkoušet si své řidičské schopnosti.

Cvičiště bylo otevřeno 6. listopadu minulého roku. Dosud firma Hight Car Training (HCT), která jej získala k dlouhodobému pronájmu, realizovala 52 jednodenních školení pro více jak 500 účastníků. Teorii i praxi vyučují zkušení Ing. Luboš Provazník a Ing. Dimitrij Malovaný. Skupina obsahuje vždy 8 až 14 účastníků.


V úvodní teoretické části probíhající na učebně v délce 1,5 hodiny se účastníci seznámí se zásadami chování a reakcemi v krizových situacích při řízení auta, které přednášející patřičně zdůvodňují. K vysoké úrovni teoretické výuky nesporně přispívá využití audiovizuální techniky. Praktický výcvik v celkové délce 4,5 hodiny se provádí na cvičných kluzných plochách pod dohledem a vedením učitelů. Při tom si účastníci ověřují poznatky získané v teoretické části školení.


Při praktickém výcviku má každý účastník ve voze vysílačku nastavenou na příjem, kterou ho učitel po celou dobu praktické výuky řídí a hodnotí průběžně jeho výsledky. Tento způsob vedení výuky mě velmi uklidňoval, protože terén byl opravdu velmi těžký a učitelovy pokyny a doporučení měly za důsledek, že jsem při každém dalším projetí zatáčky, brždění, odhadu vzdálenosti pociťoval větší jistotu a zkvalitnění mé jízdy. Na extrémních podmínkách jsem ocenil vhodnost vybavení mnou řízeného Fordu Mondeo systémem ABS a systémem TCS, jehož význam jsem mohl zvlášť velmi dobře posoudit, protože je elektronicky vypínatelný.


Řízení auta v extrémních podmínkách

Cena jednodenního školení pro 1 účastníka je 2 960 Kč, sleva ve výši 10 % je od května do srpna, naopak přirážka 5 % v listopadu a prosinci. Pokud probíhá školení v sobotu nebo v neděli je příplatek 5 %, o svátcích 7 %. Pokud účastník nechce praktický výcvik absolvovat se svým autem, může za 1 990 Kč využít auta HCT: Škoda Octavia nebo Ford. (Ceny jsou uvedeny bez DPH.)

Po absolvování školení vám všem doporučuji zamyslet se nad těmito řádkami a pak zvednou telefon, vytočit 0417/829495 a na školení se přihlásit. Adresa centrály HCT, Teplická 108, 418 01 Bílina nebo se můžete obrátit přímo na středisko Dráby 45/IV, 566 01 Vysoké Mýto – tel/fax 0468/522 230. Pokud to máte blíže do Mostu, pak můžete absolvovat stejné školení organizované HCT na autodromu v Mostě.


Společnost HCT vám může zajistit i obdobný kurs na technicky výborně vybavených cvičištíchv Rakousku, kde je možné absolvovat i kurzy s nákladními vozy, autobusy, cisternami atd. Pro řidiče terénních vozidel je možné absolvovat kurzy off road rozšířené o praktický výcvik v těžkých terénních podmínkách. Kurzy jsou též jednodenní s českým instruktorem neb tlumočníkem. Uvedené kurzy můžete absolvovat pouze s vlastním vozidlem. Ceny se pohybují od 7 690 do 9 990 Kč.


O podobném školení řidičů, které jsem absolvoval na autodromu Sosnová u České Lípy, jsem naše čtenáře informoval před půl rokem. O dalších možnostech obdobných školení řidičů vás budeme postupně informovat. Myslím si, že čím více řidičů školení absolvuje, tím více se bude snižovat počet nehod na našich silnicích.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...