Prodej automobilů a motocyklů za 1. pololetí 2000

Za 1. pololetí letošního roku se prodalo na našem trhu celkem 77 997 osobních a 6 838 lehkých užitkových automobilů. Oproti 1. pololetí roku 1999 se prodalo o 4 552 osobních automobilů více, naproti tomu na trhu lehkých užitkových aut došlo k poklesu o 257 kusů. Nákladních aut se prodalo 3 473, to je o 829 kusů více než za srovnatelné období roku 1999. Motocyklů se prodalo 4 973.

Osobní automobily


První místo obsadila značka Škoda (38 542), druhé místo Opel (5 183), třetí VW (4 387), čtvrté Renault (4 285), páté Peugeot (3 568), šesté Daewoo (3 276), sedmé Ford (2 686), osmé Fiat (2 080), deváté Seat (1 964) a desáté Toyota (1 753). Zajímavá skutečnost je, že oproti 1. pololetí roku 1999 se zvýšil prodej drahých vozů značek Audi, BMW, Jaguar, Mercedes a Volvo.

Lehké užitkové automobily


První místo obsadila značka Škoda (1 404), druhé Ford (1 163), třetí VW (1 036), čtvrté Peugeot (549), páté Renault (468), šesté Citroen (377) a sedmé Mercedes (362). Nulový prodej měly značky TAZ, Tatra Beta, Asias Motor a Destacar.

Nákladní automobily


První místo obsadila značka Mercedes Benz (695), druhé Avia (667) a třetí Iveco (631). Z celkového počtu nákladních aut se nejvíce prodalo tahačů (1 057) a šasí (1 049). Skříní se prodalo 455 a valníků pouze 50. Podle nosnosti se prodalo nejvíce nákladních automobilů s nosností nad 18 tun (1 255) a s nosností 6-18 tun (732).

Autobusy


Z prodaných 374 autobusů (včetně šasí) bylo 289 značky Karosa, ostatních 10 výrobců prodalo dohromady pouze 85 autobusů. Oproti srovnatelnému období minulého roku se celkem prodalo v roce 2000 o 47 autobusů více – meziroční nárůst 11,4 %.

Motocykly a mopédy


Z celkového prodeje 4 973 motocyklů bylo 45 % mopédů a motocyklů do obsahu 50 ccm, to je 2 236 kusů. Nad obsah 50 ccm se prodalo 2 737 motocyklů. U motocyklů a mopedů do obsahu 50 ccm si značka Manet/Korado prodejem 989 kusů udržela výrazným předstihem první místo. Se značným odstupem za ní druhé místo obsadila Hero (220), následována Aprilia (154), Yamaha a Hoysung (obě po 152), dále Piaggio (132), Babeta (128) a Derbi (100). Ostatní značky měly prodeje pod 100 ks. U motocyklů nad 50 ccm s výrazným předstihem před prodejem ostatních obsadila prvé místo Yamaha s 823 prodanými motocykly. Jako druhá se umístila Husqvarna (493), následována Hondou /332), Suzuki (246), Jawou (203) a Cagivou (163). Ostatní značky docílily prodej pod 100 kusů, z nich těsně pod se umístila Kawasaki (98).

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...