Nový ostrý lehký hliníkový supersport Jaguar F-TYPE SVR s maximální rychlostí 322 km/h je dosud nejrychlejší verzí modelu F-TYPE a zároveň první Jaguar s označením SVR

Předběžné doporučené ceny kupé začínají na 3 859 900 Kč včetně DPH a kabrioletu na 4 054 710 Kč včetně DPH.

1jagSVRdva900

1jagSVRbok900

1jagSVRpall900

Nový Jaguar F-TYPE SVR

– má vyšší výkon, nižší váhu, vylepšený podvozek a pohonné ústrojí, i aktivní aerodynamika poskytují kupé a kabrioletu za všech podmínek výkon supersportu.

Díky zvýšení parametrů kompresorem přeplňovaného pětilitrového osmiválcového motoru na 575 koní a 700 Nm dokáže Jaguar F-TYPE SVR zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhé 3,7 sekundy. Maximální rychlost kupé je 322 km/h, kabriolet pak dosahuje 314 km/h. Divize Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations od počátku využívala schopnosti modelu F-TYPE a vyvinula nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Jaguar.

Přehled modelů Jaguar F-TYPE kupé pro modelový rok 2017:

  • F-TYPE (třílitrový šestiválcový motor s výkonem 340 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních kol, přímo řazená převodovka a pohon zadních kol)
  • F-TYPE S (třílitrový šestiválcový motor s výkonem 380 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních nebo všech kol, přímo řazená převodovka a pohon zadních kol)
  • F-TYPE British Design Edition (třílitrový šestiválcový motor s výkonem 380 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohonem zadních nebo všech kol, přímo řazená převodovka a pohon zadních kol)
  • F-TYPE R (pětilitrový osmiválcový motor s výkonem 550 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních nebo všech kol)
  • F-TYPE SVR (pětilitrový osmiválcový motor s výkonem 575 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon všech kol)

Přehled modelů Jaguar F-TYPE kabriolet pro modelový rok 2017:

  • F-TYPE (třílitrový šestiválcový motor s výkonem 340 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních kol, přímo řazená převodovka a pohon zadních kol)
  • F-TYPE S (třílitrový šestiválcový motor s výkonem 380 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních nebo všech kol, přímo řazená převodovka a pohon zadních kol)
  • F-TYPE British Design Edition (třílitrový šestiválcový motor s výkonem 380 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních nebo všech kol, přímo řazená převodovka a pohon zadních kol)
  • F-TYPE R (pětilitrový osmiválcový motor s výkonem 550 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon zadních nebo všech kol)
  • F-TYPE SVR (pětilitrový osmiválcový motor s výkonem 575 koní, samočinná převodovka Quickshift a pohon všech kol)

Pohonná jednotka, hnací ústrojí a podvozek

Jaguar F-TYPE SVR je nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný Jaguar. Vše bylo optimalizováno od kalibrace systému pohonu všech kol po ventily v tlumičích a šířku pneumatik. To zaručuje, že je stále přizpůsobivým sportovním vozem pro každodenní ježdění.

Vysoký výkon motoru

Jaguar F-TYPE SVR spoléhá na nejnovější verzi kompresorem přeplňovaného pětilitrového osmiválcového motoru. Změny v kalibraci motoru jsou převzaté z modelu F-TYPE Project 7. Nejvýkonnější verze má 575 koní a točivý moment 700 Nm.

Větší vstupy vzduchu v předním nárazníku spolu s přepracovanými mezichladiči nasávaného vzduchu a upravenými výdechy na kapotě zaručují odpovídající zvýšení výkonu chladicího systému a účinnosti pohonné jednotky. Nový lehký titanový a inconelový výfukový systém si poradí s vyššími teplotami, snižuje protitlak a šetří 16 kg. Ve srovnání s výfukem z nerezové oceli u verze F-TYPE R větší tepelná odolnost inconelu znamená, že tloušťka stěn může být poloviční a to pouhých 0,6 mm. Nový výfukový systém rovněž poskytuje výrazný zvuk, zejména když se otevřou aktivní ventily v zadních tlumičích. K tomu dochází při nižších otáčkách motoru. To podtrhuje celkový sportovní charakter Jaguaru F-TYPE SVR. Protože jde o lehké řešení, jsou z titanu vyrobeny i samotné ventily. Čtyři kruhové koncovky výfuku jsou ozdobeny označením SVR.

Osmistupňová převodovka Quickshift

– se dočkala nové kalibrace a řidič tak maximálně využije vyšší výkon motoru. Spolu s lepší přilnavostí zajištěnou širšími předními a zadními pneumatikami s šířkou 265 a 305 (o 10 mm širší než u verze F-TYPE R) a díky optimalizaci technologie inteligentního řízení dynamiky hnacího řetězce (IDD) systému pohonu všech kol typu torque-on-demand se F-TYPE SVR vyznačuje mimořádným chováním při akceleraci a také bezprostřední odezvou.

Změny technologie IDD a úpravy zadního elektronicky řízeného aktivního diferenciálu (EAD) zaručují optimální rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravou a na zadní nápravě. V kombinaci s kalibrací systému kontroly dynamické stability (DSC) to zlepšuje trakci a dynamiku na každém povrchu a za každého počasí, přičemž si F-TYPE SVR zachovává charakter pohonu zadních kol a vyváženou ovladatelnost.

Při výběru režimu Dynamic mohou řidiči naplno využít schopnosti verze F-TYPE SVR, zejména při přepnutí systému DSC do režimu TracDSC nebo při jeho úplném vypnutí. Technologie IDD za těchto podmínek použije nejextrémnější kalibraci systému pohonu všech kol a elektronicky řízeného aktivního diferenciálu, aby naplno využila dostupnou přilnavost.

Vyšší výkon a ovladatelnost ovšem nefungují na úkor spotřeby paliva a emisí CO2. Ve srovnání s verzí F-TYPE R zůstávají hodnoty při evropském kombinovaném cyklu nezměněné 11,3 l/100 km a 269 g/km.

Lehký, tuhý, přesný podvozek

Na vylepšení pohonné jednotky a hnacího ústrojí navazují úpravy podvozku. Cílem těchto změn bylo posunout dynamické schopnosti SVR na novou úroveň a poskytnout dokonalou agilitu, přesnost, kontrolu a odezvu podvozku. Přesto zachovávají kvalitu jízdy a vrozenou dualitu charakteru modelu F-TYPE. Nijak ohrožena nebyla ani každodenní využitelnost a komfort.

Hliníkové přední a zadní zavěšení se dvěma příčnými rameny a nejmodernější systém řízení s elektrickým posilovačem (EPAS) modelu F-TYPE poskytly týmu divize SVO nejlepší výchozí bod pro vývoj dynamiky SVR. Skutečnost, že je standardně o 25 kg lehčí než F-TYPE R AWD a o 50 kg lehčí s příplatkovými prvky jako jsou brzdy Carbon Ceramic Matrix a střecha z uhlíkových vláken, přináší bezprostřední výhody z hlediska ovládání. Navíc byla optimalizována aerodynamika díky zadnímu spoileru, který snižuje vztlak, a to při zvednuté i snížené poloze.

Tato základní vylepšení doplňuje řada dalších hardwarových a softwarových změn, které dovolují naplno využít potenciál každého dílu podvozku. Zadní zkrutný stabilizátor je silnější. Ventily v adaptivních tlumičích byly upraveny a řídicí software, centrum systému Jaguaru Adaptive Dynamics, byl překalibrován. Výsledkem je zlepšení jízdního komfortu při nízkých rychlostech a kontroly při vysokých rychlostech.

Zadní unašeč je zcela nový. Konstrukce tohoto složitého, hmotnostně optimalizovaného hliníkového dílu vyráběného tlakovým litím zvyšuje tuhost podvozku o 37 % v podélném a 41 % v příčném směru. Projevuje se to lepší kontrolou styčné plochy pneumatiky a ještě lepší zpětnou vazbou v řízení.

Průměr předního zkrutného stabilizátoru byl nepatrně zmenšen. Tyto změny společně s upraveným softwarem řízení adaptivních tlumičů a jedinečným naladěním systému Torque Vectoring, který přináší ještě přesnější kontrolu nad brzděním vnitřních kol, potlačují nedotáčivost a to i při vysokých rychlostech v nájezdu do zatáčky.

F-TYPE SVR je standardně vybaven brzdami Jaguar Super Performance s velkými brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 376 mm vzadu. Za příplatek je možné objednat brzdy Jaguar Carbon Ceramic Matrix (CCM). Ty využívají ještě větší kotouče s průměry 398 mm a 380 mm a šestipístkové a čtyřpístkové třmeny. Tento systém nabízí skvělý brzdný výkon a výbornou odolnost proti vadnutí. Samočinné udržování tlaku v brzdovém systému zaručuje konstantní citlivost pedálu při každém brzdění.

Širší, speciálně vyvinuté pneumatiky v rozměrech 265/35 ZR20 a 305/30 ZR20 poskytují vynikající úrovně přilnavosti bez snížení kvality jízdy nebo kultivovanosti. Řada kovaných hliníkových kol 9J a 11J šetří až 13,8 kg na auto a otevřený design přispívá k lepšímu chlazení brzd.

Systém EPAS modelu F-TYPE má velkou úroveň citlivosti a odezvy řízení zejména mimo středovou polohu. Další ladění řídicího softwaru ještě zlepšilo zpětnou vazbu a v kombinaci s tužším zadním unašečem, novými koly a pneumatikami a upraveným nastavením tlumičů to znamená, že řízení verze F-TYPE SVR je ještě pohotovější a přesnější.

Aerodynamika

Snížení odporu vzduchu a vztlaku přispívá ke zlepšení dynamiky a výkonu. Tým divize SVO měl za úkol vyřešit často neslučitelné požadavky na snížení odporu vzduchu a vztlaku. Navrhl proto celou řadu prvků, které společně vylepšují dynamiku, stabilitu, výkon a účinnost. Za účelem snížení odporu vzduchu byl prodloužen přední nárazník, který maximálně zakrývá kola. Zároveň pomáhá udržet proudící vzduch u boků vozidla, což ještě více snižuje odpor vzduchu.

Ke snížení odporu vzduchu přispívají také přední spodní spoiler a kryt podvozku, které výrazně zlepšují chlazení motoru. Lamelová konstrukce nových průduchů v kapotě využívá proud vzduchu nad kapotou k odvedení ještě většího množství horkého vzduchu z motorového prostoru. Otvory v podbězích kol pomáhají odvádět stlačený vzduch skrz průduchy v blatnících, což pomáhá potlačit vztlak na přední nápravě.

Zakrytování zadního zavěšení urychluje proudění vzduchu, snižuje tlak a tím potlačuje vztlak. Aerodynamika je dále zlepšena zadní Venturiho trubicí. Využití tohoto prvku bylo možné pouze díky lehké titanové a inconelové konstrukci výfukového systému. Použití dvou samostatných zadních tlumičů místo jednoho příčného tlumiče dovolilo elegantní osazení Venturiho trubice mezi obě jednotky. Ovšem nejúčinnějším prvkem vyvinutým pro F-TYPE SVR je výsuvný zadní spoiler. Vysoce optimalizovaná konstrukce je efektivnější a aerodynamicky účinnější v horní i spuštěné poloze.

Pokud je vůz v režimu Normal, spoiler se u kabrioletu vysune při dosažení rychlosti 97 km/h a 113 km/h u kupé. Spoiler se také samočinně vysune, pokud řidič zvolí režim Dynamic. Ve zvednuté poloze spoiler společně s dalšími aerodynamickými úpravami dovoluje dosáhnout snížení odporu vzduchu verze F-TYPE SVR o 2,5 % a koeficientu vztlaku o 15 % ve srovnání s provedením F-TYPE R s vysunutým spoilerem. Když je navíc spoiler SVR ve spuštěné poloze, jsou zlepšení 7,5 % a 45 %.

Mezi příplatkové designové doplňky karoserie, které doplňují zadní spoiler z uhlíkových vláken, patří střešní panel a sada prvků z uhlíkových vláken zahrnující spodní část předního nárazníku, otvory v kapotě, mřížky výdechů v blatnících a kryty vnějších zpětných zrcátek.

Interiér

Zakázkový interiér podtrhují propracované detaily a multimediální systémy, které podporují nejnovější nositelné technologie.

Výkon u verze F-TYPE SVR nijak nepotlačuje komfort. Naopak. Interiér získal pohodlná sportovní sedadla SVR se 14 nastavitelnými parametry. Ta jsou potažená kůží Jet a ozdobená výrazným vzorem Lozenge Quilt, kontrastními švy a mikro lemováním. Hlavové opěrky pak nesou logo SVR. Zákazníci mohou zvolit kožené čalounění v odstínu Siena Tan nebo v červené barvě.

Volant SVR potažený kůží Jet a příplatkový volant potažený stejnou kůží a semišem mají černé vnější části paprsků a kontrastní švy v jedné ze čtyř nabízených barev. Páčky řazení z anodizovaného hliníku jsou větší než v ostatních verzích modelu F-TYPE. Řazení je tak ještě instinktivnější. Uspořádání sedadel „1+1“ s důrazem na řidiče je zvýrazněno semišovým potahem přístrojového panelu a středové konzoly.

Multimediální systémy InControl Touch a InControl Touch Plus využívají 8palcový dotykový displej, intuitivní uživatelské rozhraní a přináší ostré, přehledné zobrazení 3D map. Dále nabízí audiosystémy Meridian s prostorovým zvukem a výkonem 380 a 770 W.

Kromě již známého systému konektivity pro chytré telefony InControl Apps, monitorování vozidla InControl Secure a systému tísňového hovoru InControl Protect nabízí F-TYPE SVR také nejnovější funkci InControl Remote, která podporuje nositelné technologie pro dosažení maximální praktičnosti.

Společníkem aplikace InControl Remote pro chytré telefony s operačním systémem iOS je doplňková aplikace vyvinutá pro chytré hodinky Apple Watch. Řidiči mohou pomocí tohoto zařízení zamknout a odemknout vůz nebo zkontrolovat důležité informace, jako je hladina paliva, počet najetých kilometrů nebo možnost najít vozidlo na mapě. Aplikace InControl Remote řidičům dokonce umožňuje nastartovat motor a nastavit teplotu klimatizace, aby byl interiéru připraven s ideální teplotou ještě před vyjetím.

 

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover buduje obří solární park

Jaguar Land Rover buduje obří solární...

Společnost JLR bude vyrábět více než čtvrtinu své elektrické energie ve Velké Británii z nových projektů obnovitelné energie provozovaných přímo na místě a v blízkém okolí. Zdroje budou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jedinečná kolekce modelů E-type ZP: Pocta prvním vítězstvím legendy

Jedinečná kolekce modelů E-type ZP:...

Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...