



Nový Jumpy je užitkový vůz se vzhledem osobního automobilu.

Má zvětšenou čelní masku chladiče s velkým znakem automobilky. Přední světlomety jsou zcela nové: moderní, překryté sklem z čirého polykarbonátu, s integrovanými směrovými ukazateli. Do nového předního nárazníku byly zakomponovány kulaté mlhové světlomety. Ochranné lišty obepínají obvod celého vozu. Kombinace lišt a nového předního nárazníku činí z nového Jumpy nejlépe chráněný vůz vůči každodenním drobným nehodám ve svém segmentu.
Do škály vnějších změn spadá i nabídka pěti nových laků karoserie. Nový Jumpy je k dispozici ve dvou nových pastelových lacích žlutá Carioca a modrá Line. Paleta barev zahrnuje i tři nové metalízy – červenou Lucifer, šedou Fer a modrou de Chine.
Na fotografiích osmimístné Combi:



Komfort kabiny byl výrazně vylepšen: Sedadla nového Jumpy jsou rovnocenná sedadlům moderního sedanu. Sedák všech sedadel byl prodloužen, opěradla byla zvednuta do vyšší polohy a díky použití nových výztuh a tvarovaného polštářování došlo k celkovému zlepšení bočního držení těla. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou nyní déle nastavitelná v podélném směru (až o 22 cm) a jsou vybavena polohovatelným opěradlem. Sedadlo řidiče je navíc nastavitelné i výškově. Spolu s výškově nastavitelným volantem to umožňuje každému uživateli snadno nalézt ideální polohu k řízení.
U všech verzí s jednomístným sedadlem spolujezdce je sedadlo řidiče vybaveno loketní opěrkou. V této konfiguraci může být vůz na přání vybaven bočními airbagy hlava/hrudník. Všechna sedadla v prostoru pro cestující jsou vybavena pěnovými hlavovými opěrkami vidlicového tvaru zlepšujícími výhled při couvání.
U třímístných sedadel došlo k použití nového systému upevnění „Ball Fix“, usnadňujícího jejich montáž a demontáž. Bylo přepracováno ovládání aretace posuvu jednomístného sedadla ve druhé řadě. Lepší ergonomie usnadňuje přístup k sedadlům ve třetí řadě (verze Combi). Všechny verze nabízí nová čalounění, vytvářející světlou a moderní harmonii interiéru.
Snížení hladiny hluku v novém Jumpy bylo věnováno hodně úsilí. Výsledky se dostavily především díky následujícím řešením:
- Nástřik PVC na podlahu zavazadlového prostoru a na podběhy kol. Nový Jumpy je prvním vozidlem skupiny PSA Peugeot Citroën, který využívá této nové technologie vyžadující nasazení tří robotů na linku těsně před konečným lakováním.
- Absorpční úprava odsávače vzduchu. (Tato úprava je použita pouze u furgonů.)
- Použití nafukovacích vložek ve střední a zadní spodní části, které zabraňují pronikání hluku dovnitř vozidla.
- Zdokonalení těsnění křídel dveří. Nové těsnění zadních dveří.
Nový Jumpy byl vpředu osazen brzdami se vzduchem chlazenými kotouči převzatými z modelu vozu C8, špičkového jednoprostorového vozu firmy Citroën ( s výjimkou modelu 1.9D). Použití tohoto prvku zaručuje vozu vyšší účinnost brzd za všech okolností. Systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD) je dodáván na přání pro furgony.
Furgony s motory HDi a zážehovými motory jsou osazeny patnáctipalcovými koly s pneumatikami 205/65 R15. Zvolený rozměr kol lépe vyhovuje novým předním brzdám převzatým z modelu C8. Furgony s motorem 1.9 D jsou nadále osazeny čtrnáctipalcovými koly s pneumatikami 195/70 R14, které nabízejí výborné dynamické vlastnosti bez ohledu na zatížení vozu.
Pro lepší ochranu bezpečnosti posádky je nový Jumpy vybaven špičkovými prvky pasivní bezpečnosti: Čelní airbag řidiče je součástí standardní výbavy. Na přání jsou nabízeny čelní airbag spolujezdce a boční airbagy chránící hlavu a hrudník (při dvou jednomístných sedadlech). Všechna místa – včetně míst uprostřed – jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Přední místa jsou samozřejmě vybavena bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly. Bezpečnost zvyšuje i dělící mříž umístěná za řidičem, jež je součástí výbavy všech furgonů. Skleněná přepážka kabiny je k dispozici na objednávku.
Jumpy ve verzích s motory HDi je vybaven variabilním posilovačem řízení. Nabídka příplatkové výbavy verzí s motory HDi zahrnuje i tempomat. Sériově dodávaný elektrický seřizovač světlometů přizpůsobuje polohu světlometů zatížení vozidla.
Modelová řada Jumpy nabízí tři naftové motory: 1.9 D, 2.0 HDi (95 k) a 2.0 Hdi (110 k) nabízené ve třech druzích karoserie: uzavřený nebo prosklený furgon pro přepravu zboží a polokombi pro současnou přepravu osob a zboží. Užitečná hmotnost furgonů se pohybuje v rozmezí 815 až 900 kg, objem nákladového prostoru pak v rozmezí od 4 do 5 m3.
Verze polokombi (FlexiVan) nabízí 5-6 míst a spadá do kategorie užitkových vozů N1, tedy vozů umožňujících odpočet DPH.
Nový Citroën Jumpy je vyráběn v závodě Sevel Nord ve Francii. Je vyráběn na stejné lince jako Citroën C8; při jeho výrobě jsou tedy využívány stejné moderní výrobní postupy a inovace jako u tohoto luxusního jednoprostorového vozu.
Model Jumpy se za rok 2003 umístil mezi pěti nejprodávanějšími vozy v segmentu lehkých užitkových vozů v Evropě. Ve srovnání s rokem 2002 se objem jeho prodeje zvýšil o 10 %. Dá se předpokládat, že nový model Jumpy dosáhne další zvýšení prodeje.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.