Desetiválec V10 TDI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „čerpadlo-tryska“ přesvědčivě dokládá, že moderní vznětové motory se dokážou uplatnit i v segmentu luxusních vozů.


Motor V10 TDI udivuje nejenom svým kultivovaně klidným chodem, kterým si v ničem nezadá se zážehovými agregáty, ale především svými parametry – jeho výkon činí 230 kW/313 k při 3750 min-1, což postačí k dosažení rychlosti 250 km/h, ve které zasáhne elektronický omezovač otáček.
Fantastický je točivý moment desetiválce 5.0 V10 TDI – ten od volnoběžných otáček šplhá prudce vzhůru a vrcholí už při 2000 min-1 stěží představitelnou hodnotou 750 Nm! Mohutný zátah je předpokladem mimořádné dynamiky tohoto modelu – z 0 na 100 km/h zrychluje Phaeton V10 TDI během pouhých 6,9 s, což je hodnota, které nedosahují ani některé ryze sportovně laděné automobily. Dynamické parametry Phaetonu poháněného motorem V10 TDI vyniknou ještě více při zohlednění spotřeby, která činí v průměru jen 11,4 l/100 km!
Výkon turbodieselu 5.0 V10 TDI se přenáší na všechna kola prostřednictvím nově vyvinuté šestistupňové automatické převodovky, která umožňuje i manuální řazení rychlostních stupňů.
Kvality desetiválce V10 TDI ocenila i mezinárodní komise motoristických novinářů, která mu udělila prestižní ocenění „Motor roku 2003“ v kategorii agregátů o objemu přes 4,0 l. Členové padesátičlenné jury novinářů ze 22 zemí celého světa oceňovali především výkonové parametry a zároveň mimořádnou hospodárnost motoru V10 TDI. Cena modelu Phaeton V10 TDI je 2 700 400 Kč.
Druhou novinkou pod kapotou limuzíny Volkswagen Phaeton je zážehový vidlicový osmiválec, který ze svého objemu 4,2 l dává výkon 246 kW/335 k. Točivý moment osmiválce 4.2 V8 vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 430 Nm. S tímto agregátem dokáže Volkswagen Phaeton zrychlit z 0 na 100 km/h během 6,9 s a jeho rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Cena modelu Phaeton 4,2 V8 je 2 383 900 Kč. Uvedením nového motoru 4.2 V8 Volkswagen reaguje na silnou poptávku po zážehových osmiválcových modelech – v minulém roce např. více než polovina všech v Německu prodaných limuzín nejvyšší třídy byla poháněna zážehovým osmiválcovým motorem V8.
Vznětové motory Volkswagen zabodovaly i ve Velké Británii
Renomovaný britský magazín „Fleet World“, který přináší zajímavosti především ze světa velkých flotilových zákazníků, ocenil mimořádně rozsáhlou škálu kvalitních vznětových motorů automobilky Volkswagen cenou „Best Diesel Range 2003“. Odborná jury ve svém verdiktu vyzdvihla především obdivuhodně početnou škálu vznětových motorů Volkswagen, jejichž výkony sahají od 44 kW/60 k čtyřválce 1.9 SDI až po 230 kW/313 k silného turbodieselu V10 TDI, který se montuje do limuzín Phaeton a off-road modelů Touareg.
Svoji pozici mezi výrobci vznětových motorů potvrdil Volkswagen i nedávným uvedením hned čtyř nových TDI agregátů: V modelu Touran se objevil čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 100 kW/136 k, modely Touareg a Multivan dostaly nové řadové pětiválce TDI o výkonu 128 kW/174 k, zájemci o model mohou volit výkonný šestiválec V6 o výkonu 132 kW/180 k a pod kapotou modelů Touareg a Phaeton se zabydlel desetiválec V10 TDI o výkonu 230 kW/313 k, čerstvě ověnčený cenou „Motor roku 2003“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií