Nová převodovka pro Ford Mondeo

Šest stupňů pro lepší dynamiku i hospodárnost.

Ford Mondeo s motorem TDCi/130 k dostává od února tohoto roku šestistupňovou přímo řazenou mechanickou převodovku. Ta dává Mondeu TDCi nejen o osm kilometrů vyšší maximální rychlost, ale také vyšší pružnost motoru, lepší jízdní pohodlí a zejména i nižší spotřebu.


Nové Mondeo TDCi se šestistupňovou převodovkou vykazuje nepatrně lepší zrychlení z 0 na 100 km/h, maximální rychlost se zvýšila z 200 na 208 km/h. Spotřeba v dálničním režimu se přitom díky využití šestého rychlostního stupně snížila o 7 %. „Šestka“ je totiž určena hlavně pro rychlé a pohodlné jízdy po dálnicích. Protože má těžší převod než původní pátý rychlostní stupeň, stačí k dosažení stejné rychlosti nižší otáčky. To kromě nižší spotřeby přináší menší hluk a tedy lepší komfort.


Nová šestistupňová převodovka vznikla jako první produkt Fordova společného podniku se společností Getrag, celosvětově uznávaného specialisty na převodovky. Váží jen 52 kg a je stejně dlouhá jako převodovka pětistupňová, takže její montáž do Fordu Mondeo nevyžaduje žádné úpravy. Kromě toho se převodovka vyznačuje schopností snadno absorbovat vysoký točivý moment typický pro Fordovy motory TDCi. Převodovka je navržena tak, aby ji v budoucnosti bylo možno použít i pro další pohonné jednotky, které budou mít ještě více výkonu i točivého momentu.


Jednotlivá ozubená kola jsou uložena na dvou tuhých dutých hřídelích s vnitřním mazáním. Jeden sdružuje ozubená kola pro první až čtvrtý rychlostní stupeň, a je vybavená dvojitými synchrony pro ještě snazší řazení. Na druhém hřídeli se pak nacházejí kola pátého, šestého a zpětného rychlostního stupně, vždy s jedním synchronem. Toto řešení mimo jiné dává možnost využít dvou rozdílných hodnot stálého převodu.


Všechna ozubená kola jsou uložena na jehlových ložiskách zajišťujících přesný chod a dlouhodobou životnost. Řazení jednotlivých rychlostních stupňů je ještě o něco snazší a přesnější, než u původní převodovky, také díky přepracovaným řadícím vidlicím, které jsou teď lehčí, pevnější a méně náchylné k poškození či opotřebení.


Základní cena Fordu Mondeo 2.0 TDCi se šestistupňovou převodovkou ve výbavě Trend je 746 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...