New Beetle RSi není žádná beruška

Vedle svého mile baculatého bratříčka New Beetle působí studie New Beetle RSi hodně nebezpečně – výrazné spojlery, rozšířené blatníky a což teprve výkony nabroušeného motoru! Ne, tohle není žádný naducaný dobráček – tohle je nekompromisní supersport!

New Beetle RSi není žádná beruška

Originální stříbřitý New Beetle RSi, který vzbudil rozruch už na lednovém autosalonu v Detroitu a pak sklízel obdiv i v Ženevě, má proti sériovému sourozenci snížený a speciálně odladěný podvozek. Přední i zadní blatníky jsou o 140 mm širší a po celé délce vozu je spojuje výrazný práh. Pozměněná je i přední část, kde se vedle výrazných otvorů pro přívod vzduchu k motoru objevily dva přídavné světlomety. Zádi dominuje mohutný spojler, spodním okrajem karoserie procházejí dvě chromované koncovky výfuků. Horní část předního i zadního okna je probarvená stejným odstínem jako karoserie, což vůz opticky ještě více snižuje a prodlužuje.

O pohon sportovně laděného suveréna se stará vidlicový zážehový šestiválec V6. Podle některých neoficiálních zdrojů by mělo jít o speciálně vyladěný šestiválec 2.8 VR6, jehož výkon 142 kW (193 k) vyhnali kouzelníci v pečlivě střežených motorářských laboratořích až někam ke hranici 220 kW (300 k)! Výkon, nad kterým se zatají dech každému automobilovému labužníkovi, prý katapultuje agresivního chrobáka z klidu na 100 km/h během nějakých pěti sekund a v rozletu tohoto sprintera zastaví z bezpečnostních důvodů u hranice 250 km/h elektronický omezovač.


Přenést výkon několika stovek koní z motoru na vozovku není už žádná legrace, a tak konstruktéři sáhli po další koncernové lahůdce a dopřáli modelu New Beetle RSi pohon všech (osmnáctipalcových) kol systému 4motion se spojkou Haldex a sekvenční šestistupňovou převodovku.


Fandové Volkswagenu jásají a ti skutečně hodně dobře situovaní bombardují prodejce dotazy, kdy si budou moci New Beetle RSi objednat. Šéfové koncernu Volkswagen se však nemohou nechat strhnout emocemi, a tak definitivní rozhodnutí, zda se New Beetle RSi dostane na trh, dosud nepadlo.

Volkswagen magazín jaro ’99

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...