Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii

Motor 2,8 l, výkon 92 kW, pohon 4×4, převodovka s redukcí, užitečné zatížení 1100 kg. .

Od roku 2003 jsou na českém trhu prodávány užitkové vozy SANTANA v provedení Wagon. Tento model prošel v nedávné době modernizací, jejíž charakter byl naší společností již prezentován. Pro úplnost pouze zopakujeme, že vozidlo Santana PS10 Wagon existuje ve třech různých modifikacích, kdy uživatel může volit mezi 2, 5 nebo 9ti místným provedením – všechna jsou schválena v kategorii N1G.


V současné době se nabídka užitkových vozidel SANTANA rozrostla o provedení PickUp:>

Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii
Nabídka užitkových vozidel SANTANA se rozrostla o provedení PickUp s dvoumístnou karoserii


Jedná se o vozidlo s dvoumístnou karoserii PickUp, které je postaveno na stejném podvozkovém základě jako Santana PS10 Wagon. To znamená, že vozidlo má klasickou konstrukci s tuhým žebřinovým rámem a tuhými nápravami vpředu i vzadu. Pružení a tlumení obstarávají na obou nápravách listová pera a dvojčinné tlumiče. Koncepce pohonu je 4×4 se stálým pohonem zadních kol s možností zařazení předního pohonu bez nutnosti zastavení. Převodovka je pětistupňová s terénním redukčním stupněm (1:3,3). Přední i zadní diferenciál může být na přání dodán se 100% uzávěrkou. Pohonnou jednotkou vozidla je motor Iveco s obsahem 2800 ccm, vstřikováním Common Rail a turbodmychadlem s intercoolerem. Tento motor dosahuje výkonu 92 kW při 3600 ot./min a kroutícího momentu 275 Nm při 1800 ot./min. Brzdy jsou kotoučové se zátěžovým regulátorem, na přední ose vnitřně chlazené vzduchem.


Vozidlo je zkrátka podvozkově i motoricky identické s nám již známou PS10 Wagon. Rozdíly nalezneme pouze v celkové délce vozu, kdy PickUp je o 173 mm kratší. Tento rozdíl je prakticky dán umístěním rezervního kola, které bylo u PickUp přemístěno z pátých dveří přímo na korbu za kabinu řidiče. Rozvor zůstal zachován a činí 2768mm. Další rozdíl je v hmotnosti vozidel. Oba vozy mají celkovou hmotnost 3050 kg, přičemž PickUp má logicky nižší pohotovostní hmotnost než Wagon, což v konečném důsledku přináší nárůst užitečného zatížení na 1100kg.


Homologace Santany PickUp byla úspěšně dokončena koncem března a vozidlo bylo schváleno v kategorii N1G.


Z předchozích řádků vyplývá, že nová Santana PickUp je stejně jako její starší setra předurčena pro použití v těžkých a náročných terénech a měla by sloužit zejména profesionálům k vykonávání každodenní práce nejen v terénu.


Další technické informace naleznete v technické specifikaci vozidla SANTANA PS10 PickUp, informaci o ceně vozu naleznete v ceníku vozidel SANTANA.


Za fa. DAJBYCH,s.r.o.: Petr Kilian

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...