Multitronic pro Audi A6 1.8T

Bezstupňová převodovka multitronic, spojující vlastnosti tradičních samočinných i manuálních převodovek, se až dosud dodávala pouze do Audi A6/A6 Avant se zážehovými šestiválci. Nyní se objevuje i ve verzích s přeplňovaným čtyřválcem 1.8T/110 kW.

Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem. Na rozdíl od známých systémů CVT (Continuously Variable Transmission) však používá řadu vylepšených prvků, jako je například speciální článkový řetěz, schopný přenášet i velmi vysoké točivé momenty, což až dosud výrazně limitovalo nasazení variátorů do vozů vyšších tříd.


Multitronic překonává svými šesti virtuálními rychlostními stupni všechny dosud známé samočinné převodovky mimořádně širokým rozpětím převodových poměrů. O změnu převodového poměru se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, reagující rychle a přesně na pokyny řídicí elektronické jednotky.


Multitronic pro Audi A6 1.8T

Elektronický řídící systém bezstupňové převodovky multitronic např. zvolí „těžký“ výsledný převod při klidné jízdě ustálenou rychlostí přes 60 km/h. Díky tomu je jízda velmi hospodárná. Pokud však řidič prudce sešlápne pedál plynu až k podlaze, řídicí procesor bleskově navolí v převodovce „lehký“ převodový poměr, aby se motor dostal do vysokých otáček a podával maximální výkon. Při běžné jízdě pak multitronic volí optimální převodový poměr mezi těmito dvěma extrémními polohami.

Příjemným doplňkem je možnost manuálně „řadit“ šest pevně definovaných rychlostních stupňů. Pro jejich volbu lze za příplatek využít také volantu umožňující ovládání dvěma integrovanými kolébkovými spínači vlevo a vpravo, aniž by řidič musel sundat ruce z volantu.


Vyspělý řídicí systém převodovky multitronic zajistí nejen komfortní jízdu bez obvyklého mírného škubání vozu při každém přeřazení, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a nízkou spotřebu. Audi A6 s motorem 1.8 T/110 kW (150 k) zrychluje z klidu na 100 km/h za 9,6 s, přičemž průměrná spotřeba 8,5 l/100 km je stejná jako u modelu s mechanickou převodovkou.


V bohaté standardní výbavě vozů Audi A6 s motorem 1.8 T/110 kW a převodovkou multitronic nechybí ani elektronický stabilizační systém ESP, který citlivými senzory a vyspělou elektronikou rozezná okamžik, kdy se vůz začíná blížit ke hranici stability.


Cena Audi A6 1.8 T s převodovkou multitronic činí 1 325 100 Kč, resp. 1 410 400 za verzi Avant.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...