Mercedes-Benz SL: Legenda žije dál

Letos na podzim se objeví nový dvoumístný roadster Mercedes Benz SL reprezentující pátou generaci této úspěšné modelové řady.

Svoje celosvětové vítězné tažení odstartovala řada SL v roce 1954 s legendárním modelem 300 SL charakteristickým jeho křídlovými dveřmi. Od té doby bylo vyrobeno kolem 490 000 exkluzivních sportovních vozů snů.


Mercedes-Benz SL: Legenda žije dál

Díky ve světě zcela ojedinělé kombinaci nejmodernějších elektronických systémů podvozku poskytuje nový SL mimořádný dynamický zážitek z jízdy a zároveň zaručuje nejvyšší míru bezpečnosti. Na samém vrcholu technických milníků stojí elektrohydraulický brzdný systém Sensotronic Brake Control (SBC), který Mercedes-Benz nabízí jako první automobilka na světě. SBC pracuje s osvědčeným stabilizačním programem (ESP) spolu s aktivní regulací podvozku Active Body Control (ABC), která potlačuje na minimum všechny pohyby karoserie ať již při průjezdu zatáčkou nebo během brždění. Třída SL tak v sériové výbavě disponuje zcela ojedinělým souborem výkonných elektronických regulačních systémů.Tyto inovace znamenající revoluční zásahy do oblasti povozku, bezpečnosti jízdy a jízdní dynamiky, a brzy mohou změnit celý vývoj automobilu.

Sensoric Brake Control je vlastně vstupem do světa „By-Wire“. Ten reprezentují systémy, které povely řidiče nepřenášejí mechanickou nebo hydraulickou cestou, ale elektronickou – kabelem. K nejdůležitějším přednostem SBC patří extrémní dynamika vytváření brzdného tlaku a přesné sledování chování řidiče a vozidla prostřednictvím senzorů. Systém tak rozpozná rychlý přesun nohy řidiče z plynového na brzdový pedál jako okolnost signalizující stav nouze a prostřednictvím vysokotlakého zásobníku zvýší tlak v brzdovém potrubí. Současně systém SBC posune brzdové obložení k brzdovým kotoučům tak, aby při sešlápnutí brzdového pedálu mohly okamžitě s plnou účinností zasáhnout. Výsledkem je až tříprocentní zkrácení brzdné dráhy.


V souvislosti s variabilním rozložením brzdného tlaku, zvyšuje SBC také bezpečnost při brždění v zatáčce a díky rychlosti a přesnosti systému zvyšuje výkonnost funkce brzdového asistenta i elektronického programu stability ESP.


Mercedes-Benz SL: Legenda žije dál

Decentně, ale přitom účinně propojili designeři nový SL s původní modelovou řadou z roku 1954 a zajistili tak pokračování bohaté tradice spojené s úspěšnou historií modelů SL. Pro řadu SL typická stylistická řešení jsou  harmonicky sladěny s novými prvky aktuálního designu. Patří k němu například čtyři hlavní světlomety s mimořádně dynamickým tvarem. Moderní čirá optika světlomety i zhodnocuje a dává jim i nezaměnitelný světelný efekt.

Také perfektní integrace nově vyvinuté variabilní střechy (Variodach) potvrzuje vysokou kvalitu designu nového vozu, který je jak při zavřené tak i při otevřené střeše stále elegantní a zprostředkovává mimořádnou radost z jízdy. Skládací střecha v uzavřeném stavu tak nabízí stejné potěšení z jízdy jako v otevřeném roadsteru nebo pohodlí Mercedesu – Coupé. Po stlačení příslušného ovladače se střecha během šestnácti sekund otevře nebo uzavře, přičemž nová inteligentní skládací mechanika zajistí, že se všechny komponenty střechy umístí do horní části zavazadelníku. Pod složenou střechou zůstává k dispozici prostor s objemem 235 litrů. Je-li střecha uzavřená, potom má prostor pro zavazadla objem 317 litrů, tzn. o 52 litrů víc než u předchozího modelu.


U varianty ze skla dodávané od poloviny roku 2002, zprostředkuje „Variodach“ také v uzavřené poloze pro roadster typický pocit volnosti a díky velké skleněné ploše prosvětlený interiér.


Další zárukou dynamického prožitku je pětilitrový zážehový osmiválec o výkonu 225 kW (306 k) a nejvyšším točivém momentu 460 Nm. Tento agregát patří k nejvýkonnějším motorům ve své automobilové kategorii, splňuje limity škodlivin podle normy EU4 a nový SL 500 s ním zrychluje z nuly na 100 km/h během 6,3 s. Spotřeba paliva činí 12,7 l na 100 km.


Na nízké spotřebě se podílí také lehká karoserie: kapota, přední blatníky, dveře, kryt zavazadlového prostoru, dělící stěna nádrže a další díly jsou vyrobeny z hliníku, přičemž zvláště 1,4 m dlouhá kapota platí mezi lehkými komponenty za raritu. Ještě nikdy předtím nebyl v sériové produkci vyroben tak velký a tvarově náročný díl jako celek z hliníku. Jeho hmotnost je o 15 kg menší než z ocelového plechu.


Mercedes-Benz SL: Legenda žije dál

S celkovou koncepcí se třída SL stává z hlediska bezpečnosti vozidla příkladnou pro novou generaci sportovních vozů. Ta bere v úvahu všechny aspekty bezpečnosti automobilu – od zabránění nehody elektronickými systémy jako SBC, ABC, brzdového asistentu nebo ESP přes bezpečnostní strukturu karoserie až po rychlé poskytnutí pomoci cestujícím po havárii.Mimo optimální struktury karoserie zdokonalují ochranu cestujících například ještě dvoustupňové airbagy řidiče a spolujezdce, nový boční airbag pro ochranu hlavy a hrudníku ve dveřích (Head-Thorax-Bag), nově vyvinutá integrální sedadla, výkonné předpínače a omezovače síly bezpečnostních pásů a čidly řízený ochranný oblouk.

Sériová výbava Mercedesu-Benz třídy SL odpovídá požadavkům náročných řidičů, kteří kromě perfektní techniky kladou důraz na komfort a exkluzivitu. Do sériové výbavy modelu SL 500 patří mj. automatická klimatizace, xenonové světlomety, kůží potažená integrální sedadla, multifunkční volant, stereopřjímač, paměťová funkce elektricky nastavitelných sedadel a další hodnotné detaily. Na přání lze dodat moderní asistenční systémy jako je tempomat DISTRONIC udržující minimální vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, automatický nouzový systém TELEAID, ovládací a zobrazovací systém COMAND nebo systém elektronické kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách.


Kůže, ušlechtilé dřevo a hliník jsou materiály garantující vozům třídy SL typickou exkluzivitu interiéru. Zákazníci Mercedesu mohou volit mezi dvěma druhy kůže, čtyřmi hodnotnými ozdobnými díly a pěti barvami výbavy. Čtyři samostatné přístroje, vytvořené v klasickém chronometrovém designu a evokující vpomínky na sportovní vozy minulých let jsou orámovány matnými chromovými rámečky. V obdobném stylu se prezentují také líbivé a praktické hliníkové kroužky na ovládacím přístroji automatické klimatizace.


Legenda dále žije. Zkratka „SL“ i nadále označuje automobil, který má kromě perfektní techniky především dva charakteristické znaky kvality: okouzlení a vášeň.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz