MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

Po osmi letech přichází nová generace univerzálních nosičů nářadí Mercedes Benz Unimog, kterých bylo vyrobeno už přes 320 tisíc.

V mnoha oblastech použití začíná práce teprve tam, kde silnice končí, jako třeba ve stavebním nebo energetickém průmyslu či v případě přírodních katastrof. Tady ukáže Unimog své přednosti podložené navíc dlouholetou tradicí. Prakticky neexistuje terén, kam by se nedostal. Jako univerzální nosič nářadí se snadno a rychle přizpůsobí individuálním požadavkům, takže mnoho úkolů lze provést jedním vozidlem a jedním člověkem.


Unimog U300 a U400 má novou kompaktní komfortní kabinu z nerezavějícího zvukově a tepelně isolujícího kompozitního materiálu. Z krátké kabiny má řidič výborný výhled všemi směry na nosnou desku a čelní přídavné nářadí.


MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

K přednostem víceúčelového vozu patří mj. přestavitelné řízení VarioPilot, kdy se jedním pohybem ruky přestaví sloupek řízení včetně přístrojové desky a pedálu z levé na pravou stranu. Další technickou novinkou je elektronické řazení Telligent. Krátké pohyby řadící páky dopředu nebo dozadu stačí k tomu, aby signalizovaly, zda chcete řadit na vyšší nebo nižší stupeň. Řazení bleskově vyhodnotí točivý moment a v závislosti na otáčkách určí správnou následující rychlost a zobrazí ji na displeji. Pokud souhlasíte, pak musíte jen zařadit. V opačném případě zvolíte požadovaný stupeň ručně.

Nové motory Mercedes Benz Euro 3 s nízkými nároky na údržbu, s výkonem od 110 kW do 130 kW ( modelu U 500 až 205 kW), s přímým vstřikováním, technologií tří ventilů, turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu se vyznačují vysokým vzestupem točivého momentu a vysokou výkonovou rezervou. Tlačítkem na přístrojové desce lze individuálně nastavit zvláštní charakteristiku motoru. Tzv. „jízdní modus“ – představuje pružné otáčky při jízdě po silnici jako u nákladního vozu, „pracovní modus“ přináší minimální odchylky otáček při použití nářadí a při provozu v terénu.


Nový Unimog se vyznačuje minimalizovanými nároky na údržbu a vysokou pracovní spolehlivostí. Olej v motoru je třeba vyměnit po 1200 hodinách, převodový olej po 2400 hodinách a brzdovou kapalinu každé dva roky.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...