Majitelé psů při jízdě autem příliš nehledí na bezpečnost svých mazlíčků

Češi jsou, jak známo, nadšení chovatelé psů, což se projevuje mimo jiné i vysokým počtem mazlíčků, které jejich majitelé pravidelně převážejí vozem.

Ačkoli roční výdaje na chov psů podle kvalifikovaných odhadů přesahují sedm miliard korun, na jejich pohodlí a bezpečnosti při cestování autem se tyto prostředky prozatím příliš neprojevují.

Zákon o silničním provozu stanovuje povinnost zajistit bezpečnost všech osob, zvířat a provozu při přepravě psa (§ 52, odst. 5), i když její naplnění v každém konkrétním případě nechává jen na posouzení policie. Kromě často hrůzostrašných následků v případě nehody hrozí řidičům při silniční kontrole za nezajištěné zvíře bloková pokuta až dva tisíce korun.

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:

„Při výkupu ojetých vozů se s bezpečnostními postroji nebo pásy pro psy nicméně setkáváme jen zřídkakdy. Zcela výjimečné je i vybavení autosítěmi pro psy, speciálními oddělovacími přepážkami nebo přepravními klecemi. V AAA AUTO nabízíme pro větší psy například vozy kategorie N1 s namontovanou mříží, na přání zákazníků však zajišťujeme instalaci bezpečnostní mříže i do jakéhokoli běžného modelu. Pro chovatele skutečně velkých zvířat se pak osvědčuje speciální odvětrávaný přívěsný vozík pro přepravu zvířat. Zákazníci AAA AUTO převážejí ve svých vozech různé zvířecí mazlíčky. Například herečka Mahulena Bočanová ve voze z AAA AUTO přepravuje svého bulteriéra Umberta a její kolegyně Veronika Žilková zase pro dceru minikoně. O jejich bezpečí i pohodlí je dobře postaráno.“

Podobně nevesele jako se zajištěním bezpečnosti svých psích spolucestujících na tom čeští řidiči bývají i s péčí o čistotu vozu

Přestože je na trhu k dispozici řada výrobků, jejichž účelem je civilizovanější přeprava psů – od speciálních dek s našitými poutky (pro přichycení k podhlavníkům a za rohy sedaček) až po skládací textilní přepravní bedny, běžným pomocníkem českých řidičů bývá obyčejná deka s okraji strčenými do škvíry mezi sedákem a opěradlem. Ta však nezabrání výskytu chlupů po celém voze a drápancům na čalounění. Bonusem pro majitele aut za využívání speciálních pomůcek je přitom nejen výrazně snadnější úklid vozu, ale i vyšší zůstatková hodnota vozu při jeho prodeji.

Zásady bezpečné jízdy se psem

  • Cestovat se psem lze až poté, co zvládne základní povely. Pokud trpí při cestování nevolností, je lepší ho před cestou nekrmit, případně podat vhodný lék od veterináře.
  • V autě by měla být pro psa připravena miska, voda a nejlépe i nějaká hračka. Během jízdy je vhodné v pravidelných intervalech (každé dvě, tři hodiny) zastavit, aby se zvíře mohlo proběhnout, vykonat potřebu, uklidnit a napít se.
  • Pes by měl mít ve voze stálé místo, na které je zvyklý. V žádném případě by ovšem neměl cestovat na přední sedačce. Ideální je jeho přeprava v zavazadlovém prostoru, odděleném mříží. Cestuje-li pes na zadní sedačce, je bezpodmínečně nutné, aby byl upoután do bezpečnostního postroje, který jej v případě nárazu ochrání, stejně jako před ním sedící pasažéry.
  • Pes se v autě nesmí nikdy přivazovat za obojek!
  • Nepromokavá deka zavěšená v prostoru zadních sedadel chrání interiér auta před znečištěním blátem, prachem a srstí.
  • Psi většinou milují jízdu otevřeným oknem, ale hrozí jim při ní záněty spojivek a uší.
  • Ke zvýšení bezpečnosti výrazně přispívá moderní monitoring zadních sedadel nebo zavazadlového prostoru pomocí kamery PassCam českého výrobce True Track. Toto praktické zařízení díky infračervenému přisvícení monitoruje prostor mimo zorné pole řidiče vozu i v noci a napomáhá tak řidičům, aby se nezařadili po bok tisíců dalších, kterým se přihodila dopravní nehoda jako následek toho, že se otočili, aby zkontrolovali děti či psa.
  • Pokud je nutné nechat psa v zaparkovaném autě (v některých zemích je to zakázáno), je třeba zkrátit tuto dobu na minimum a najít místo ve stínu.
  • Doporučuje se vozit v autě i očkovací průkaz pro případ, že by pes náhodou někoho napadl.

Zdroj: Temper Communication,a.s. Praha

 

 

 

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První elektromobil CUPRA, při -30 °C

První elektromobil CUPRA, při -30 °C

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu Díky této rozhodující fázi vývoje bude první 100% elektromobil CUPRA připraven podávat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA bude v právě začínající první sezoně mistrovství Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

CUPRA bude v právě začínající první...

CUPRA rozšíří v mistrovství Extreme E své know-how v oblasti elektrifikace a podpoří rozvoj elektromobility, trvalou udržitelnost a ideu rovnosti Tým ABT CUPRA XE s jezdci Mattiasem Ekströmem a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra elektromobilu Kia EV6 – Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Světová premiéra elektromobilu Kia EV6...

EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohledem studenta: Faktory ovlivňující spotřebu a bezpečnost provozu nákladních vozidel

Pohledem studenta: Faktory ovlivňující...

Jaké faktory ovlivňují spotřebu pohonných hmot v nákladní přepravě a jak pomáhá Scania samotným řidičům? Nejen na tyto otázky se snažil odpovědět student stipendijního programu Mladí...