Honda Civic s pěti dveřmi

Ve třídě kompaktních automobilů to má japonský výrobce hodně těžké. Zvláště, když řadu let zaujímá vedoucí postavení VW Golf, sledován Oplem Astra a Fordem Focus. Uspět může snad jedině, kdyby přišel s něčím novým, čím by vzbudil zájem zákazníků.

Honda Civic s pěti dveřmi

A právě o to se chce teď pokusit Honda sedmou generací Civicu. Žádný sportovní vzhled, na který jsme byli zvyklí u předchozích modelů, naopak je však praktický a moderní. Otázkou je, kam pětidveřovou Hondu Civic vlastně zařadit – je to hatchback, univerzální auto nebo minivan? S každým segmentem má sice leccos společného, ale stoprocentně nikam nezapadá. Záleží tedy na zákazníkovi, jak se s tím vypořádá. Oproti sedanu je sice o 175 mm kratší, ale o 50 mm vyšší a také má o 55 mm delší rozvor. Tím se zvýšila nabídka místa, což přináší cestujícím více pohodlí v oblasti nohou a hlavy a pocit většího prostoru dodává i přemístění řadicí páky do přístrojové desky. Tímto konstrukčním řešením odpadl tudíž středový tunel a vznikla zcela rovná podlaha, a to i po sklopení zadních sedadel. Objem zavazadlového prostoru se přitom zvýší z 380 l na 730 l (při naložení po spodní hranu okna). K opravdovému minivanu chybí pětidveřovému Civicu především jeho omezená variabilita, neboť jeho sedadla nelze např. ani otáčet či vyjímat.

K pohonu předních kol může sloužit jeden ze dvou zážehových čtyřválců s variabilním řízením ventilů VTEC II ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo čtyřstupňovým „automatem“. Oba jsou dostatečně agilní a podle výrobce také úsporní.

Motor 1.4 1.6
výkon 66 kW/90 k 80 kW/110 k
točivý moment 130 N.m/4300 ot./min 152 N.m/4300 ot./min
zrychlení 14,4 s 12 s
rychlost 176 km/h 187 km/h


Pokud jde o motory, tak tady je konkurence o krok vpředu, neboť nabízí vznětové agregáty na rozdíl od Hondy, která první vlastní turbodiesel 1.7, vyvinutý společně s Isuzu, předvede až na podzim.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...