Honda CBR 600 F: Od základu nová

Od svého debutu v roce 1987 vévodila Honda CBR 600 F kategorii supersportovních motocyklů. Všechny nově příchozí typy dané třídy s ní byly okamžitě srovnávány. Na vedoucí pozici setrvává déle než jakýkoliv jiný stroj v motocyklovém sportu, což je nevídaný úspěch. Postupem doby se však souboj o vedoucí pozici v dané třídě vlivem sílící konkurence značně přiostřil. Jako odezvu na tuto skutečnost podrobila Honda svoji „šestistovku“, které se za třináct let nepřetržité sériové výroby prodalo více než 250 tisíc kusů, řadě změn. Nynější čtvrtá generace je od základu přepracovaná. Tedy v první řadě rám a celý podvozek, potom motor, brzdy, …

Honda CBR 600 F: Od základu nová

Supersportovní motocykl Honda CBR 600 F na první pohled vyhlíží jako skutečné sportovní náčiní, které si však zachovalo svou jednoduchost a mnohostranné použití. V žádném případě nejde o starý stroj v novém kabátě. Přesto nynější čtvrtá generace působí velmi přátelsky, takže okamžitě nabudete dojmu, že ji vlastně dokonale znáte. Tento dojem se znásobí při prvním bližším kontaktu. Perfektně totiž padne do ruky. Přirovnal bych to asi k tomu, že potkáte po půl roce starého kamaráda, který po dobu, co jste se neviděli, nedělal nic jiného než chodil do posilovny. Díky tomu, jak je všechno propracováno s japonskou precizností do posledního detailu, máte pocit, že jde o malou lehkou „čtyřstovku“ s výkony superbiku.

Nový supersport Honda CBR 600 F je o 16 kg lehčí. Po desetiletí zachovávání rámu z ocelových slitin došlo k provětrání konstrukčních kanceláří a byl navržen rám z lehkých hliníkových slitin, který je o celých 7 kg lehčí. A co víc, jedná se o rám s tzv. kombinovaným pivotem, což znamená, že zadní kyvná vidlice je připevněna přímo k motoru, čímž se redukuje rozměr a hmotnost postranních nosníků.


Nízká hmotnost je hlavní trumf ve hře zvané CBR 600 F. Co ale dělá z nového motocyklu nový motocykl, je také výkon. Sto deset koňských sil je sice slušných, ale hlavní je, že motor je podstatně posílen v nižších a středních otáčkách. A to tak, že by leckterá „sedmsetpadesátka“ mohla závidět. Pro ladění na závodní účely jsou v pohonné jednotce ještě velké rezervy. Reakce motoru na otočení rukojetí plynu je okamžitá, a to v celém rozsahu otáček. Od 2000/min dokonce na jakýkoliv převodový stupeň. Například točíte na „jedničku“ asi tak 7000/min, pak stačí jen prudce přidat plyn a modlit se, aby se přední kolo nezvedlo příliš vysoko a vy jste nespadli na záda. Okolo 10 000 otáček za minutu začne pracovat Ram Air Direkt a vytáčí krátkozdvihový motor nezadržitelně až do 14 000/min, kdy nastoupí omezovač. Není ale potřeba „cé-bé-erko“ tak trápit, protože křivka výkonu stejně začíná od 12 000 otáček za minutu klesat. Na to, že je motor velmi krátkozdvihový, je extrémně pružný.


Přestože již mají na motocykl Honda CBR 600 F políčeno všichni závodní ladiči supersportů, v žádném případě nelze říci, že by se na ní špatně a nepohodlně zdolávaly větší vzdálenosti. Více než 200 km po jižní Francii v okolí okruhu Paul Armagnac bylo více než příjemnou projížďkou na novém a perfektně fungujícím stroji, jehož poddajnost a přizpůsobivost dávají motocyklistovi vychutnat jízdu po silnici s jakýmkoliv povrchem. Skryté kvality se projevily až na zmíněném okruhu u Nogara. Na poměrně velmi technicky složité trati nás Honda CBR 600 F mile překvapila lehkostí, s jakou šla překlápět z jedné zatáčky do druhé, dále výbornou stabilitou v rychlostech přes 200 km/h a hlavně kompaktním a bezpečným zpomalením z dlouhé rovinky do téměř 90stupňové zatáčky. Brzdy, mimo jiné používané také na stroji CBR 900 R, patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co lze na „šestistovce“ nalézt.


Supersport CBR 600 F je standardně osazen radiálními pneumatikami Michelin Hi-sport. Toto obutí přivádí motocykl téměř k dokonalosti. Na suché vozovce se po mírném zahřátí chovají téměř jako závodní „slicky“, na mokré silnici spolehlivě odvádějí vodu a v zatáčkách varují jemným driftem dlouho dopředu, že by se motocykl mohl dostat do smyku. Stručně řečeno, supersportovní motocykl Honda CBR 600 F v sobě spojuje přednosti pohodlného sportovního stroje a dravého závodního speciálu, a to s vynikajícími výsledky, jež nepřipouštějí sebemenší kompromis.


Honda CBR 600 F technické parametry:
Motor: čtyřválcový řadový kapalinou chlazený motor, čtyřventilový rozvod DOHC, čtyři karburátory typu CV s průměrem difuzoru 36,5 mm a s plochými šoupátky
Zdvihový objem: 599 cm3
Maximální výkon: 81 kW při 12 500/min
Největší točivý moment: 67 N.m při 10 500/min
Převodovka: šestistupňová
Rozměry (d × š × v): 2060 × 685 × 1130 mm
Hmotnost bez náplní: 170 kg
Objem palivové nádrže: 18 l
Maximální rychlost: 260 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 2,9 s
Cena: 299 000 Kč

Převzato z Honda magazínu 1/99

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová Honda Civic R znovu získala traťový rekord v Zeleném pekle

Nová Honda Civic R znovu získala...

Model Honda Civic Type R, který byl s mezinárodním ohlasem uveden na trh v loňském roce, si neustále připisuje další ocenění a vyznamenání. Posledním z nich je opětovné překonání rekordu...