Ford představil nový vývojový model Ford Focus se vznětovým motorem

Informace

Ford představil nový vývojový model Ford Focus se vznětovým motorem

Motor tohoto vývojového modelu plní mimořádně přísné emisní limity tzv. kalifornské normy ULEV II (Ultra Low Emission Vehicle), které vstoupí v platnost až v roce 2007.

Oddělené nádrže vývojového modelu se zároveň plní naftou a syntetickou močovinou, což je sloučenina na bázi čpavku. Využití močoviny, resp. čpavku zaručuje snížení oxidů dusíku NOx ve výfukových plynech vznětového motoru na tak nízkou úroveň, jaké až dosud u konvenčních vznětových motorů nebylo možné dosáhnout. Ford Focus dokáže vyhovět přísným limitům normy ULEV II především díky velmi efektivní redukci částic NOx v katalyzátorech a účinným efektivním mechanickým filtrům vyvinutých Fordem zachycujícím pevné částice, zejména saze.

Pro pravidelné doplňování močoviny pro ekologický Ford Focus slouží speciální zdvojené pistole u čerpacích stojanů nafty, kterými se zároveň plní samostatné nádrže obou kapalin: nafty i močoviny.

Vývojový Ford Focus vychází z běžného modelu poháněného moderním vznětovým motorem s přímým vstřikováním paliva systému „common-rail“ druhé generace. Jde o čtyřválcový agregát TDCi řady Ford Duratorq o objemu 1,8 l.

Technologie „common-rail“ je – jak známo – postavena na využití společného vysokotlakého zásobníku, odkud se palivo pod tlakem rozvádí k jednotlivým solenoidem řízeným vstřikovačům, jež zaručují extrémně přesné časování okamžiku vstřiku i množství vstřikovaného paliva. O udržování potřebného tlaku v zásobníku paliva se stará výkonné rotační čerpadlo. Díky této koncepci je možné v kterémkoli okamžiku dodat ke vstřikovačům a odtud do spalovacích prostorů dostatečné množství paliva pod optimálním tlakem. K výhodám této koncepce patří i mimořádně klidný, vyvážený a relativně velmi tichý chod. Proces vstřikování paliva a jeho spalování lze velmi přesně kontrolovat a řídit, což je mimořádně důležité pro splnění stále se zpřísňujících emisních limitů a norem.

Pro ilustraci: Standardy ULEV II, které začnou platit v roce 2007, předpokládají snížení množství NOx a pevných částic ve výfukových plynech ve srovnání s dnes platnými limity asi o 90 procent. Upravený Ford Focus tyto limity bez problémů plní i dnes – a přitom vykazuje proti výchozímu modelu nezměněné dynamické vlastnosti.

Ford má ovšem v nabídce i celou řadu dalších modelů, které využívají jiné palivo než benzin. Jde o modely spalující např. zemní plyn, propan, etanol, naftu nebo automobily na elektrický pohon. Vývojová centra automobilky Ford pracují také na přípravě hybridního elektromobilu vycházejícího z SUV modelu Ford Escape/Maverick a modelu Ford Focus s palivovými články.

17. listopadu 2001, jas

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

ISSN 1213-709X | Copyright © Svět v bezpečí s.r.o.
Přidat na rssMonitor.cz