Ford Focus: Skromný vítěz

Novináři i populární osobnosti si zasoutěžili a zároveň vyzkoušeli, jak malou spotřebu má Ford Focus. Svět Fordu byl přitom.

Ford Focus: Skromný vítěz

V technických údajích o Fordu Focus 1,8 TDi se uvádí, že spotřebuje 4,9 l nafty na 100 km. Společnost Ford Motor Company s.r.o. se rozhodla dokázat, že hranice jeho možností je podstatně níž, a uspořádala s ním vytrvalostní jízdu na 10 000 km, jejíž součástí byla i soutěž o co nejnižší spotřebu.

Délka trasy? 238 km. Místo? Okolí Prahy, Karlštejnsko, Rakovnicko. Profil trati? Smíšený a nepříliš vhodný pro ekonomickou jízdu. Pravidla? Dodržet předepsanou trasu a nepřekročit dobu jízdy jedné posádky 3 hodiny 35 minut, tedy dosáhnout minimální průměrnou rychlost přes 66 km/h. Soutěžící nesmějí vypínat motor.

Nesnadný start


Přesně v osm hodin večer vyjíždíme jako jedna z posádek od čerpací stanice Shell na západním okraji Prahy. Provoz je stále hustý, takže kletbami doprovázíme každou červenou na semaforu i pomalu jedoucí řidiče. Co nejméně brzdit a co nejméně se rozjíždět – to jsou hlavní předpoklady úspěchu.


Na dálnici už však jedeme stále na pátý rychlostní stupeň a lehce šimráme plyn, aby rychlost nepřekročila 80 km/h. Na pár kilometrů se schováváme do „vzduchového pytle“ za kamión a šetříme desetinku litru.


Idylka končí, když se úzkou silnicí řítíme na neutrál prudkými zatáčkami k Berounce. Čím méně brzdíme, tím rychleji jedeme „zadarmo“ a šetříme více času i paliva. Kola hvízdají o pomoc a zatáčky se střídají čím dál rychleji.

Zdařilý finiš


Pak se ale šineme na trojku nahoru od řeky a motor sotva pokašlává. „Podřazovat“ se ale nebude, takže musí využít veškerou sílu, aby se na kopec v minimálních otáčkách vyškrábal. Ještěže poslední úsek trasy je opět po dálnici a tak můžeme trochu „nahnat“ rychlostní průměr.


Po prvním okruhu se za volantem měníme. Druhé kolo už jedeme za tmy, ale také za velmi mírného provozu. Třicet vteřin nám zbývá do konce časového limitu, když unavení, ale spokojení vjíždíme do cíle. Průtokoměr naměřil průměrnou spotřebu 4,18 litrů na 100 km.


Během týdne se za volantem vystřídalo více než 40 posádek. U vozu se nevyskytl žádný problém a trasu absolvoval s průměrnou spotřebou 4,8 litrů. A to za volantem seděli i řidiči s poněkud „těžší nohou“ jako herečka Kateřina Hrachovcová, které se podařilo dosáhnout spotřeby téměř osmi litrů. Nejlepší posádky se těsně přiblížili hranici čtyř litrů.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...