Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

Otestovat celou řadu Mercedesů a ještě k tomu na závodní dráze autodromu v Mostu, to je pro motoristického nadšence opravdu zážitek. Těšil jsem se proto jak na prvý den, kdy stály připraveny pro motoristické novináře a potencionální zájemce především vozy Vito, ale i známý Sprinter a další velkoprostorové vozy a zejména jsem se těšil na druhý den, kdy pro nás byly připraveny jak osobní tak i sportovní vozy.

Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

Autodrom v Mostu je umístěn na velmi hezkém místě na okraji města. Trať velkého závodního okruhu měří 4 148 metrů, její šířka je dvanáct metrů a má dvacet zatáček, z toho je jedenáct pravých a devět levých. . Převýšení tratě je dvanáct metrů s maximálním stoupáním 2,8 % a maximálním klesáním 3,2 %. Trať je pro řidiče velmi dobře bezpečnostně zajištěna a plně vyhovuje mezinárodním předpisům. I její obslužné vybavení je na vysoké úrovni. Na dispečinku sledují na monitorech operátoři celou trať a to po celou dobu provozu, tedy i v případě našich testovacích jízdách. Současně jsou na dispečinku v pohotovosti zdravotníci, aby v případě potřeby byli co nejdříve na místě havarie.

Mercedesy Vito s novými turbodieslovými motory CDI dodali těmto všestranně využitelným vozům s ohledem na zvolený druhkaroserie podstatně vyšší pružnost. Na okruhu se vedou velmi dobře, v zatáčkách snesou i vyšší rychlost se zachováním pocitu bezpečnosti. Pracoviště řidiče je velmi dobře vybaveno a odhlučněno, lze předpokládat, že ani po celodenní směně nepocítí řidič zvýšenou

Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

únavu. Taktéž větší Sprinter má dobré jízdní vlastnosti, i když ve srovnání s Vitem je střídměji vybaven a je i samozřejmě hlučnější. Bližší hodnocení těchto vozů vám přineseme v redakčních testech.

Druhý den nás uvítaly na závodní dráze připravené luxusní osobní i sportovní vozy Mercedes: C 43 AMG kombi, E 55 AMG, C220 a C 240, E 280 4matic, CLK a SLK 230. S radostí jsem postupně usedal za volant těchto vozů a tak jsem se mohl seznámit s jejich vybavením, jízdními vlastnostmi a kvalitou. Samozřejmě, že dojmy následovaly tak rychle a v takovém množství, že je nelze seriózně zachytit v tomto článku. K jednotlivým modelům se postupně rád vrátím po jejich redakčních testech. A jak na mě zapůsobily tyto vozy celkově: především velmi dobrým sezením v zatáčkách při maximálním pocitu bezpečnosti, dobrou ovladatelností a samozřejmě bohatým vybavením s důrazem na bezpečnost řidiče i cestujících. Taktéž akcelerace byla u všech vozů vysoká, zejména u modelu C 43 s osmiválcovým motorem o obsahu 4,3 l s výkonem 300 k byla vynikající. Ještě vyšší byla přirozeně akcelerace u červeného sportovního modelu SLK 230, jehož

Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

motor o obsahu 2,3 l s kompresorem dával výkon 193 k. Pro zajímavost uvádím, že to byl jediný model s mechanickou převodovkou. Je vidět, že automatické převodovky, v souladu s jejich stálým technickým zdokonalováním, si zřejmě vybojují své místo, protože čím dále tím více pracují v režimu, který vystihuje individuální způsob řízenía myšlení řidiče a podle toho se řídí. Jestliže řeknu, že se tak i řídí okamžitou náladou řidiče odrážející se ve způsobu jízdy, pak myslím, že nebudu daleko od pravdy.

V závěru článku bych chtěl ještě připomenout v zájmu naší vlastní bezpečnosti, že se máte možnost na tomto autodromu v  Mostu zúčastnit jednodenních kurzů bezpečné jízdy, které zde každoročně probíhají v době od října ve skupinách po 12 účastnících, kde po teoretickém úvodu v délce 1,5 hodiny následuje praktický výcvik v délce 4,5 hodiny. Praktický výcvik se provádí na cvičných kluzných plochách pod dohledem instruktorů. Po celou dobu je zajištěna komunikace instruktora s řidičem pomocí vysílaček. Těchto kurzů se zúčastňují příslušníci státních institucí, policie, hasiči a vrcholoví manažeři, řidiči z povolání a i soukromé osoby. Sám jsem obdobný kurs letos v únoru absolvoval na cvičišti ve Vysokém Mýtě a přestože jsem dlouholetý řidič, mohu prohlásit, že jsem si mnohé problémy znovu ujasnil a upřesnil. Bližší informace získáte včetně možnosti přihlášení na pořádající organizaci: HCT, v.o.s. (HIGH CAR TRAINING), Teplická 108, 418 01 Bílina na tel./fax. 0417/829495 nebo e-mailem: hct@mbox.vol.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...