Další tituly mistrů světa pro Citroën a José María Lópeze

Na závěr letošní sezony při slavnostním večeru FIA Prize-Giving v Paříži byli oficiálně korunováni mistři světa včetně José María Lópeze a Citroënu.

1citrvitroku250

Při této příležitosti se Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu, vyjádřil nejen k úspěšné obhajobě dvou titulů ve WTCC, ale i o posledních novinkách:

Podobně jako v loňském roce opanoval Citroën pódium FIA WTCC…

„Dokonce by se dalo říci – škoda, že stupně vítězů nejsou čtyři, protože jsme obsadili první čtyři místa díky čtveřici José María López, Yvann Muller, Sébastien Loeb a Ma Qing Hua! Je to doslova historický výsledek, který nebyl dosud dosažený v celém WTCC nebo ve skupině PSA Peugeot Citroën. S 21 vyhranými závody z 24 možných jsme ustavili nový rekord stejně jako rekordní zápis v celkovém počtu dosažených bodů za jednu sezonu. V soutěži pilotů rovněž Pechito López zaznamenal hned několik rekordů. I za těmi však stojí velké úsilí celého týmu. Kromě pilotů, inženýrů a mechaniků jsou v zákulisí lidé, jejichž práce je veřejnosti skrytá a není tak na očích. Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že si Citroën připsal už patnáctý titul mistra světa po těch, které vybojovali jeho jezdci ve WRC a v cross-country rally.“

Nedávné zasedání rady FIA World Motor Sport avizovalo změny v předpisech WTCC. Jak se na ně díváte?

„Některé z těch změn, jako třeba MAC3 (Manufacturers Against the Clock concept time-trial) nebo návrh zahajovacího a hlavního závodu jsou přinejmenším pokusy o nové nápady. My ale budeme muset vyčkat až po několika závodech, co tyto změny přinesou z pohledu mediálního pokrytí a zájmu co do dramatičnosti a napětí. Úplně nesouhlasíme s novými pravidly kolem hmotnostní kompenzace, která míří hlavně na Citroëny C-Elysée WTCC. Systém, který platil v minulých letech, se zdál být přijatelnější pro všechny strany. Ale namísto stěžování si bych raději tyto změny viděl jako další důkaz výjimečně vysokých standardů nastavených naším týmem, auty a piloty. Nyní se už plně soustředíme na sezonu 2016. Všichni máme motivaci pracovat ještě tvrději na tom, abychom byli opět o krok před našimi soupeři a dál vítězili. Určitě budeme chtít obhájit naše tituly.“

V posledních týdnech jsme zaznamenali spousta reakcí na ukončení pracovních vztahů mezi Citroënem a Sébastienem Loebem. Co k tomu řeknete fanouškům, kteří to očividně nechápou?

„Velký mediální zájem a pátrání po senzačních příbězích může někdy vést k přehnaným a pokřiveným reakcím. Séb nedostal padáka. Je dál součástí skupiny PSA Peugeot Citroën a jeho nová výzva s Peugeot Sport není žádný plán B z pohledu jeho výjimečné kariéry. On sám se rozhodl plně se věnovat Rally Dakar a my budeme s velkým zájmem sledovat jeho pokroky. Bezpochyby to ale značí konec jedné velké kapitoly v dějinách Citroën Racing. Nostalgie ale v krátké době ustoupí ohromným vzpomínkám. Z mého osobního pohledu jsem velmi hrdý a šťastný, že jsem mohl pracovat po boku Séba v různých etapách jeho kariéry u Citroënu.“

Skupina PSA nedávno oznámila jmenování Jeana-Marca Finota ředitelem Motorsport Centre of Excellence. Co to znamená pro vaši pozici?

„S účinností od 1. ledna 2016 bude Jean-Marc Finot dohlížet na aktivity v motorsportu tří značek. Od září 2016 budeme všichni pracovat ve Versailles Satory. Aktivity motorsportu pro DS Performance povede Xavier Mestelan Pinon a já pro Citroën Racing. Rád bych při této příležitosti poblahopřál Xavierovi k jeho jmenování. Společně jsme prožili a užili si spoustu příjemných chvil ve WRC nebo ve WTCC, a jeho odborné zkušenosti budou neocenitelné ve Formuli E na okruzích. Já mám ještě funkci zástupce pro rozvoj motorsportu v PSA Group. To značí, že budu jakýmsi styčným bodem mezi vedením, promotéry šampionátu a dalšími výrobci v naší skupině při rozvoji kategorie a budoucnosti motorsportu. Výsledkem tohoto na budoucnost orientovaného přístupu by měly být diskuze nad aktuálním i budoucím rozvojem motoristického sportu v PSA Peugeot Citroën.“

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...