Daihatsu Move EV-H s hybridním pohonem

Vývoj elektromobilů má u Daihatsu více než čtyřicetiletou tradici, posledním modelem je hybridní Move EV-H II.

Daihatsu Move EV-H s hybridním pohonem

První automobil na elektrický pohon byl v Japonsku postaven před čtyřiceti lety, od té doby Daihatsu vyrobil nespočet hybridních sériových vozidel včetně prototypů či speciálních modelů. V roce 1998 vystavil hybridní Move EV-H vycházející z oblíbených modelů se zážehovými motory.

Nyní Daihatsu presentoval nejnovější inovaci minivanu Move EV-H II na elektrický pohon, představující další krok vpřed ve vývoji hybridních vozidel. Kombinací zážehového čtyřválce a elektromotoru spotřebuje čtyřmístný kompaktní minivan jeden litr paliva na 37 kilometrů (podle japonské metodiky), což jej řadí k nejúspornějším automobilům světa.


Daihatsu Move EV-H s hybridním pohonem

Pro zásobování generátoru tak pohonné jednotky byl vyvinut kompaktnější, lehčí a zvlášť hospodárný synchronní motor s pevným magnetem (18 kW). Společně s planetovou převodovkou tvoří kompaktní jednotku. Jak vysoce hospodárný zážehový čtyřválec o objemu 660 ccm (výkon 30 kW, točivý moment 57 N.m) s variabilním časováním ventilů DVVT tak také elektrický jsou řízeny samočinně. Výsledkem je dosažení optimálního výkonu v závislosti na jízdních podmínkách. Když vůz zastaví, motor se ihned vypne, při zpomalování nebo brzdění je kinetická energie využívána k získání elektrické, což vede ke snížení energetických ztrát při popojíždění a zastavování v městském provozu.

Z důvodu nízké hmotnosti, příznivých rozměrů, vysoké hustoty a dlouhé životnosti byly použity hybridní akumulátory NiMH. Použitím hliníkových dílů karoserie je hybridní Move až o 45 procent lehčí než klasické provedení. Hliníkem se nešetřilo ani v případě brzd, tlumičů, konstrukce náprav, pedálů, palivové nádrže. I přes tuto nízkou hmotnost (700 kg) splňuje karosérie v pasivní bezpečnosti nejnovější předpisy EU. Obstála také v přísných čelních a bočních crash-testech při rychlosti 55 km/h.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...