Citroën představí na pařížském autosalonu model C3 ve verzi Stop & Start.

Systém Stop & Start a převodovka SensoDrive znamená snížení spotřeby a ochranu životního prostředí.

Nová verze vůbec poprvé spojuje dvě špičkové technologie: elektronickou manuální převodovku SensoDrive a elektronicky řízený reverzní alternátor. Citroën C3 Stop & Start se tak podílí na zvyšování kvality života ve městě snížením spotřeby paliva a emisí CO2 v městském provozu o zhruba 10 procent. Systém Stop & Start zároveň odstraňuje akustický hluk stojícího vozu s běžícím motorem.


Citroën C3 Stop & Start se vyznačuje zastavením chodu motoru těsně před jeho zastavením a po celou dobu tohoto zastavení (při stání na semaforech, v dopravních zácpách apod.). Motor se automaticky nastartuje okamžité poté, co řidič uvolní brzdový pedál.


Citroën C3 Stop & Start, nabízený s novým motorem 1.4i 16V o výkonu 90 k v kombinaci s elektronickou manuální převodovkou SensoDrive, rozšiřuje paletu verzí modelové řady C3. Tyto dvě nové technologie se vhodně doplňují a zapadají do strategie značky Citroën v oblasti technologických inovací a ochrany životního prostředí.


Vývoj převodovky SensoDrive nabízené pro modely C2, C3 a C3 Pluriel zapadá do této strategie. Citroën dnes nabízí nejširší nabídkovou řadu vozů vybavených elektronickou manuální převodovkou. Elektronické řízení spojky a změny převodových stupňů snižuje spotřebu pohonných hmot oproti klasické mechanické nebo automatické převodovce. Elektronická manuální převodovka tak snižuje rovněž emise CO2 (přibližně o 8 % v městském provozu a 4 % ve smíšeném provozu).


Systém automobilky Citroën Stop & Start přináší nové výhody v oblasti akustického a jízdního komfortu, hospodárnosti provozu a ochrany životního prostředí. Úspora spotřeby paliva a emisí CO2 se u vozů vybavených systémem „Stop & Start“ pohybuje okolo 10-ti procent v městském provozu a 6-ti procent ve smíšeném provozu.


Exteriér modelu C3 Stop & Start se odlišuje předními a zadními nárazníky a bočními ochrannými lištami lakovanými v barvách karoserie, klikami dveří a ozdobným krytem registrační značky ve stříbrné barvě „Aluminium“. Vůz je osazen patnáctipalcovými koly se specifickými celoplošnými kryty. Víko zavazadelníku obsahuje monogram „Stop & Start“. Moderní a elegantní interiér je zvýrazněn použitím kombinovaných potahů látka/velur v modré barvě, předními sedadly s loketními opěrkami, koženým volantem a ozdobnými kryty prahů dveří. Výbava Citroënu C3 Stop & Start vychází z provedení SX. Nabízí širokou doplňkovou výbavu včetně tempomatu, automatické klimatizace, automatických předních stěračů s dešťovým senzorem a systémem samočinné aktivace světlometů za snížené viditelnosti.


Použití technologie Stop & Start v kombinaci s motorem 1.4i 16V a převodovkou SensoDrive snížuje průměrnou spotřebu paliva modelu C3 Stop & Start na 5,7 l/100 km. Při velké hustotě provozu může úspora spotřeby dosáhnout až 17 procent.


Při brzdění motor těsně před úplným zastavením při rychlosti pod 6 km/h přejde do pohotovostního režimu. Na sdruženém přístroji se rozsvítí zelená kontrolka „eco“. Spojka je rozpojená. Motor zůstává v pohotovostním stavu po celou dobu sešlápnutí brzdového pedálu. Při uvolnění brzdového pedálu se motor automaticky rozběhne a zelená kontrolka „eco“ zhasne. Při sešlápnutí plynového pedálu se spojka postupně spíná.


Pomocí řídicí jednotky systém ověřuje, zda jsou splněny podmínky, aby mohl motor přejít do pohotovostního režimu a setrvat v něm.

Systém Stop & Start nemůže fungovat v následujících případech:

  • při příliš nízké teplotě motoru;
  • při nízké úrovni nabití akumulátoru;
  • při extrémních vnějších teplotních podmínkách (méně než –10 °C, více než +30 °C) při současném použití klimatizace;
  • je-li rozdíl mezi požadovanou teplotou a teplotou okolí příliš vysoký;
  • při aktivaci funkce odmlžování čelního skla;
  • při zařazené zpátečce.

Systém „Stop & Start“ se skládá ze dvou hlavních prvků: z reverzního alternátoru o výkonu 2 kW, plnícího současně funkci startéru a alternátoru, který je montován na místo běžného alternátoru. Výhoda startování přes alternátor spočívá v tichosti provozu a v rychlosti startování (400 ms oproti 800 ms u klasického startéru).


Řidič může kdykoliv systém „Stop & Start“ deaktivovat stisknutím spínače „eco off“ umístěného na středovém panelu. Vůz v takovém případě funguje stejně jako klasický model s převodovkou SensoDrive. Opětovným stisknutím tohoto tlačítka lze funkci opět aktivovat.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz