Citroën a Sordo finišovali mezi nejlepšími na Rally Francie – Alsasko (3. – 6. 10. 2013)

Vyrovnaně jedoucí Dani Sordo a Carlos del Barrio zajistili pro Citroën Racing a DS3 WRC druhé místo a Sébastien Loeb a Daniel Elena havarovali..

Citroën a Sordo finišovali mezi nejlepšími na Rally Francie – Alsasko (3. – 6. 10. 2013)
Citroën a Sordo finišovali mezi nejlepšími na Rally Francie – Alsasko (3. – 6. 10. 2013)
Citroën a Sordo finišovali mezi nejlepšími na Rally Francie – Alsasko (3. – 6. 10. 2013)

Od pátečního rána bojovali Sébastien Loeb a Daniel Elena o vedení v Rally Francie – Alsasko, ale poslední den soutěže tuto naději ztratili.

Jen čtyři rychlostní zkoušky na 50 měřených kilometrech 4. dne rally

– už nedávalo mnoho příležitostí k redukci odstupů mezi jednotlivými posádkami. Ale jen pět sekund dělilo čtyři piloty na špičce v pořadí Jari – Matti Latvala, Dani Sordo, Sébastien Ogier a Sébastien Loeb, a tak se až do finiše muselo jet naplno. Na posledních šest testů musely posádky obouvat na mokré podmínky pneumatiky Michelin Pilot z měkké směsi.

Loeb skončil na střeše

Krátce poté, co Sébastien Loeb a Daniel Elena vjeli mezi vinice Cleebourgu, monitory ukázaly doslova surrealistický výjev čísla 1 DS3 WRC, které bylo otočené na střeše mimo silnici. Úžas a pochybnosti brzy nahradila realita, která byla jasná – jsou vyřazeni z této rally. „Nebyli jsme daleko od stopy…Myslím, že jsem byl do pravotočivé zatáčky příliš rychlý. Když jsem začal brzdit, ujel nám zadek a spadli jsme do příkopu a pak začali rolovat. Pramenilo to z toho, že jsem jel naplno, abych se pokusil vyhrát tuto rally. Určitě bych dal přednost tomu, abych dojel do cíle, a pokud možno ještě vítězně, ale právě tohle je taky součást závodění. Je to ale hloupé z pohledu týmu a taky fanoušků, kteří čekali na to, aby mě viděli v Haguenau. Co mi utkví v paměti je to, jak malý kousek jsme byli od Daniho, Jari-Mattiho a Sébastiena.“

Fanoušci v Haguenau Loeba alespoň trochu potěšili, když ho vřele vítali před startem RZ 20. Vedle Daniela Eleny řídil Séb DS3…ale Cabrio, v němž odjeli rychlostní zkoušku v Loebově rodném městě.

Sordo – prokletí druhých míst

Po Loebově vypadnutí se šance na vítězství pro Citroën smrskly na osobu Daniho Sorda. Ačkoli vyzrál na Jari-Matti Latvalu, španělský pilot na Sébastiena Ogiera už neměl. Právě Ogier se ujal vedení hned po první rychlostní zkoušce nedělního programu. Pilot Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu si na Latvalu vybudoval malý náskok a tlačil se na vedoucí pozici. Jeho úsilí ale bylo marné a nakonec se musel spokojit s druhým místem. „Hlavně jsem zklamaný kvůli Sébovi. Býval by to byl nejlepší konec téhle párty, kdyby zůstal ve hře o vedení až do konce. Pokud se mě týče, jsem rád, že celý podnik probíhal dobře, ale nemohu být opět spokojený, že jsem zase skončil druhý. Jel jsem dobře, neudělal jsem žádné chyby, ale někdy jsem si nebyl příliš jistý při měnících se podmínkách na trati.“

Po souboji s Madsem Östbergem po celý finálový den skončil Mikko Hirvonen na šestém místě. „Znovu opakuji, jeli jsme za velice obtížných podmínek a necítil jsem se příliš dobře. Jediné pozitivum na celé té věci je, že jsem dovezl auto v nepoškozeném stavu až do cíle. Ale ještě si musím dát práci s tím, abych odhalil, proč je moje rychlost tak vzdálená těm nejlepším.“

Matton – Ještě je šance

„Body, které jsme získali o víkendu pro Citroën Total Abu Dhabi WRT nám dávají ještě malou šanci na vítězství v Poháru konstruktérů,“ uvedl Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing.

„Ale nemusíme litovat. Odstupy byly natolik nepatrné, že jsme museli zkusit tento podnik vyhrát. Seb a Daniel jeli naplno, jak nejlépe uměli, což ale nakonec pro ně nedopadlo dobře. To by ale v žádném případě nemělo zastínit jejich neuvěřitelnou kariéru. Díky desítkám tisíc fanoušků za to, kteří přišli vzdát hold svým šampionům. Ještě dlouho si budeme pamatovat nadšení a vzrušení celého týmu na Rally Francie.“

Kubica se přiblížil titulu ve WRC2

Robert Kubica a Maciek Baran odvedli vynikající výkon na Rally Francie – Alsasko a připsali si už čtvrté vítězství sezony ve WRC2. Posádka Citroën DS3 RRC nyní znovu vede šampionát a má šanci získat titul v této třídě při dalším kole při Rally Španělsko.

Vítěz Rally Německo na první čistě asfaltové soutěži doufal v potvrzení stoupající formy na francouzské rally, která má podobné tratě. Jako obvykle byl polský pilot ve svých prognózách před startem opatrný. „Rally Francie – Alsasko je celá na asfaltu, což by mělo být pro mě výhodou díky zkušenostem, které na tomto povrchu mám. Rychlostní zkoušky jsou velmi specifické, a to jak profilově, tak co do povrchu,“ komentoval stav pilot DS3 RRC.

Robert Kubica neztrácel čas a ujal se vedení v soutěži hned po první rychlostní zkoušce, na super speciálce Štrasburk už ve čtvrtek. „Byl to dobrý start, ale tam se dalo víc ztratit, než získat,“ připustil Kubica. „Rally je ale teprve na začátku, ale my se chystáme dát tomu všechno.“ Poslední den Robert opět vyhrál hned ráno a na Evanse, druhého v pořadí, už měl více než 4 minuty náskoku. „Bylo tam hodně kluzko v zatáčkách Haguenau,“ říkal Kubica. „Musel jsem být naprosto soustředěný. Naštěstí jsme nemuseli moc riskovat, abychom si udrželi vedení. Celkově to byl vynikající víkend a vysoce produktivní. Byli jsme schopní jet čistě i přesto, že některé pasáže byly záludné s měnícími se podmínkami. Získali jsme hodně bodů. Podobně bychom chtěli zajet i ve Španělsku. Elfyn Evans byl tvrdý protivník i přes problémy, které ho postihly. Už má na kontě několik velkých vítězství a loni například vyhrál WRC Academy. Je to pro mě velký soupeř.“Se čtyřmi vítězstvími v a pěti pódii ze šesti rally, v nichž jel, pilot DS3 RRC znovu převzal vedení v mistrovství o osm bodů před Al Kuwari, který vynechal Alsasko, ale má stejné výsledky.

„Robert ukázal hodně vyzrálosti po celý víkend,“ zdůraznil Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Jeho schopnost jet naplno a pilotovat ve velkých rychlostech, to jsou jeho klíčové zbraně pro úspěch na této rally. Někteří piloti, když se dostanou pod tlak, mohou dělat chyby, ale to není případ Roberta, který se do této pasti nechytil. Vzhledem k podmínkám odvedl vynikající výkon. Bude mít naši plnou podporu pro Španělsko, kde by mohl získat titul šampiona.“

Robert Kubica a Maciek Baran završí své účinkování ve WRC na Rally RACC Katalánsko 25. – 27. října.

Rally Francie – Alsasko, konečné pořadí

1 S. OGIER WRC 0.0
2 D. SORDO WRC +12.2
3 J. LATVALA WRC +19.5
4 T. NEUVILLE WRC +1:14.1
5 E. NOVIKOV WRC +3:10.9
6 M. HIRVONEN WRC +3:37.7
7 A. MIKKELSEN WRC +4:04.2
8 M. OSTBERG WRC +4:35.2
9 R. KUBICA 2 +9:31.4
10 R. DUMAS WRC +11:55.8
11 E. EVANS 2 +13:35.3

2013 Mistrovství světa WRC, pořadí pilotů

pořadí pilot bodů
1. S. OGIER 238
2. T. NEUVILLER 143
3. J. LATVALAR 125
4. D. SORDO 117
5. M. HIRVONEN 111
6. M. OSTBERG 81
7. S. LOEB 68
8. E. NOVIKOV 57
9. M. PROKOP 49
10. A. MIKKELSEN- 40
atd.

2013 Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů

pořadí tým bodů
1. Volkswagen Motorsport 339
2. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 259
3. Qatar World Rally Team 157
4. Qatar M-Sport World Rally Team 156
5. Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team 59
6. Jipocar Czech National Team 51
7. Volkswagen Motorsport 2 40
8. Lotos WRC Team 20

Značka CITROËN

– byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...