Závodní cestovní elektromobil: CUPRA e-Racer podrobně

  • Akumulátory o hmotnosti 450 kg určují celkovou konstrukci vozidla a umístění ostatních konstrukčních celků
  • Čtyři elektromotory vzadu dosahují nejvyšších otáček 12 000 min-1 a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy
  • Vůz je vybaven systémem rekuperace kinetické energie při brzdění a zpomalování

Vydejme se pomocí animace 3D, která připomíná multimediální podobu rentgenového snímání, na cestu do útrob elektromobilu CUPRA e-Racer, prvního závodního cestovního vozu na světě se zcela elektrickým pohonem. Svůj debut v ostrém nasazení zažije až za rok, my však již nyní můžeme prozkoumat konstrukci tohoto vozu a jeho hlavních komponentů:

– Akumulátory s hmotností 450 kg jako klíčový prvek: Akumulátory tvoří třetinu pohotovostní hmotnosti tohoto vozu, při jehož vývoji představovaly velkou výzvu, jak vysvětluje šéfkonstruktér značky CUPRA Xavier Serra: „Akumulátory určují celkovou konstrukci vozidla a umístění ostatních konstrukčních celků.“ Akumulátory jsou umístěny „v co nejnižší poloze. Díky tomu je těžiště vozidla blíž k povrchu vozovky, což zvyšuje jízdní dynamiku“, zdůrazňuje Xavier Serra. Akumulátory jsou složeny z 23 modulů, tvořených celkem 6072 akumulátorovými články. Celá sada tak poskytuje stejný výkon jako 9000 mobilních telefonů současně.

– Čtyři „zelené motory“: Elektromotory jsou uloženy nad zadní nápravou a poskytují špičkový výkon 680 k. „Elektromotory jsou méně složité, účinnější a mají nižší nároky na údržbu,“ říká Xavier Serra. CUPRA e-Racer má jednostupňovou převodovku, která „přispívá k vynikajícímu zrychlení, z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, a k nejvyšší rychlosti 270 km/h“, vysvětluje šéfkonstruktér.

– Přeměna energie zabraňuje ztrátám: Závodní vůz je vybaven systémem rekuperace kinetické energie, který přeměňuje kinetickou energii při brzdění a zpomalování na elektrickou energii, jež se ukládá do akumulátorů. Jezdec může sledovat veškeré provozní údaje na displeji na volantu závodního vozu CUPRA e-Racer. Všechna data jsou také v reálném čase přenášena do boxů pro jejich analýzu inženýry. To umožňuje další zvyšování efektivity při řízení toků energie.

– Řízení teploty: Technický tým i samotný jezdec na závodním okruhu musí vědět, jak udržovat vhodnou provozní teplotu komponentů. Závodní vůz je vybaven speciální chladicí soustavou, která navíc po rychlých kolech zajistí zchlazení příslušných komponentů během 20 minut. „Vůz má tři nezávislé chladicí okruhy, protože každý komponent má jiné nároky na teplotu. Akumulátory se nesmí zahřát na více než 60 °C, invertory nesmějí překročit hranici 90 °C a elektromotory pracují optimálně při teplotách do 120 °C,“ zdůrazňuje Xavier Serra.

– Nový formát automobilových závodů na cílové rovince: Inženýři a technici značky CUPRA i nadále pracují na tom, aby z vozu dostali maximální výkony. „Tento vůz poskytuje velké množství energie a my pracujeme na tom, abychom ji dokázali efektivně využívat pro rychlé časy na závodním okruhu,“ vysvětluje Xavier. Cíl je totiž stejný, ať je vůz poháněn spalovacím motorem, nebo elektromotory: „být nejrychlejší a projet cílem jako první“. Komponenty a strategie jdou ruku v ruce a intenzivní úsilí při hledání optimální kombinace vyvrcholí v roce 2020, kdy bude CUPRA e-Racer poprvé závodit v novém závodním seriálu ETCR.

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v květnu dvouciferného růstu prodeje

SEAT dosáhl v květnu dvouciferného...

SEAT dodal v uplynulém měsíci 54 400 vozidel, o 10,5 % více než v květnu 2018 Od ledna do května prodal SEAT rekordních 257 000 vozů (+7,7 %) Německo, Francie a Itálie pokračují v rychlém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Formentor na poloostrově Formentor: Maják CUPRA

Formentor na poloostrově Formentor:...

Koncepční vůz CUPRA Formentor absolvoval poprvé cestu kolem mysu, po němž je pojmenován Inspirací designu prvního modelu, vyvinutého specificky pro značku CUPRA, byl vítr a Středozemní moře...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT poprvé prodal více než 200 000 vozů během prvních čtyř měsíců roku

SEAT poprvé prodal více než 200 000...

Od ledna do dubna vzrostly prodeje o 7 % v porovnání se stejným obdobím roku 2018 SEAT dosáhl také nejlepších dubnových výsledků ve své historii – prodal 51 000 vozů Dvouciferný růst v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Březen byl nejlepším měsícem v historii značky SEAT

Březen byl nejlepším měsícem v...

SEAT prodal v březnu 62 500 vozů a překonal rekord v počtu vozidel dodaných během jednoho měsíce Společnost uzavřela rekordem také první čtvrtletí s více než 150 000 prodanými vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tři fáze vývoje designu prvního modelu CUPRA

Tři fáze vývoje designu prvního modelu...

Stovky skic, virtuální realita a více než šest měsíců práce vdechlo život konceptu CUPRA Formentor Prioritou designérů byla kombinace vyspělé techniky a sofistikované image Virtuální realita...