Volkswagen Užitkové vozy investuje v roce 2019 více než 1,8 miliardy eur do budoucnosti značky

  • Strategie GRIP 2025+ je nejrozsáhlejším transformačním programem v historii značky
  • Reálné investice na rekonstrukci výrobních závodů, na vývoj nových produktů a obchodních modelů přesáhnou v roce 2019 částku 1,8 miliardy eur
  • Transformace značky Volkswagen Užitkové vozy probíhá v podmínkách úspěšného obchodního vývoje s nárůstem počtu dodaných vozů a obratu na úrovni předchozího roku
  • Sedran: „Naše strategie je odpovědí na změny v našem odvětví
    – z ryzího výrobce automobilů se staneme poskytovatelem služeb pro mobilitu.“

Volkswagen Užitkové vozy vytyčuje směr budoucího vývoje značky na základě velmi pozitivních výsledků obchodního roku 2018. Nová strategie GRIP 2025+ popisuje chystané změny – nové produkty, přestavbu výrobních závodů i nové služby pro mobilitu. Thomas Sedran, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu říká: „Transformaci můžeme realizovat z pozice lídra našeho odvětví, neboť jsme finančně silní a využíváme synergie v rámci koncernu. S naší novou strategií sledujeme jasný plán a výrazně zvyšujeme tempo. Měníme se z ryzího výrobce automobilů v poskytovatele mobility. Jen v letošním roce investujeme za tím účelem více než 1,8 miliardy eur.“

Volkswagen Užitkové vozy dosáhl navzdory náročným rámcovým podmínkám v obchodním roce 2018 druhého nejlepšího obchodního výsledku ve své historii. Výnosy z prodeje – 11,9 miliardy eur – byly téměř na úrovni předchozího roku. Provozní zisk se snížil z 853 milionů eur v roce 2017 na 780 milionů eur. V hospodářském výsledku se negativně projevily vyšší výdaje na nové produkty společně s nepříznivým vývojem směnných kurzů a zavedením nové zkušební metodiky WLTP. Volkswagen Užitkové vozy překonal s ca. 500 000 dodanými vozy prodeje dosažené v roce 2017, a tím upevnil své postavení vedoucího výrobce lehkých užitkových vozů v Evropě.

Volkswagen Užitkové vozy očekává, že se počet dodaných vozů v letošním roce udrží minimálně na úrovni roku 2018, přestože na trhu přetrvávají velmi náročné podmínky. Rok 2019 bude zároveň rozhodujícím milníkem pro další rozvoj značky Volkswagen Užitkové vozy. Strategie GRIP 2025+ s mottem „We transport success“ přináší odpovědi na zásadní výzvy automobilového odvětví, mezi něž patří například ochrana klimatu, digitalizace, nové služby pro mobilitu nebo autonomní jízda. Důležitým základem nabídky značky přitom zůstanou na míru šité produkty pro pro firemní zákazníky, podnikatele a živnostníky společně s vozy pro rodinu a volný čas, která se vyznačují výjimečným emocionálním nábojem. Uvedené portfolio však bude ve stále větší míře rozšiřováno o inovativní služby v oblasti mobility a přepravy.

Za tímto účelem bude v Hannoveru probíhat koncernový vývoj autonomní jízdy. Alexander Hitzinger, nový vedoucí vývoje značky, převzal tento úkol pro celý koncern Volkswagen. Volkswagen Užitkové vozy navíc využívá know-how značky MOIA při přípravě nových služeb pro mobilitu. Po úspěšném testu v Hannoveru zahájí nyní dceřiná společnost Volkswagenu v Hamburku provoz s elektricky poháněnými minibusy na základě modelu Crafter.

Konkurenční postavení značky Volkswagen Užitkové vozy ještě více upevní plánovaná spolupráce se společností Ford. Silné stránky obou výrobců se v jednotlivých regionech i v produktové oblasti vzájemně doplňují. První smlouvy již byly uzavřeny – mimo jiné dohoda o vývoji pick-upu, který nahradí model Amarok. Pro vzdálenější budoucnost se rýsují další možnosti spolupráce, například na dalších projektech vývoje a výroby vozů, v oblasti autonomní jízdy nebo při společném používání platforem pro elektrickou mobilitu.

Nejviditelnějším krokem značky Volkswagen Užitkové do elektrické éry bude od roku 2022 v Hannoveru vyráběný ID. BUZZ, elektrická verze legendární řady T. „ID. BUZZ je bezesporu nejdůležitějším produktem nadcházejících let,“ říká Thomas Sedran. „Zároveň je synonymem budoucnosti značky: s nulovými emisemi, extrémně inovativní a velmi emocionální. Také Bulli pro příští generace bude vyjíždět z našeho hlavního výrobního závodu. Love is back!“

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy dodal od začátku roku 215 000 automobilů

Volkswagen Užitkové vozy dodal od...

Počet dodaných automobilů na celém světě vzrostl o 2,4 procenta V západní Evropě činil meziroční nárůst 4,7 procenta V České republice se počet registrací zvýšil o 9,4 procenta...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bronz do českého šampionátu

Bronz do českého šampionátu

Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR Posádka týmu Racing 21...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Po dvou letech opět v moravských vinicích

Po dvou letech opět v moravských vinicích

Racing 21 se vrací do Hustopečí po loňské absenci Desátý zdejší start pro Vojtěcha Štajfa Pozitivní výsledková bilance pro Veroniku Havelkovou Po loňské absenci, způsobené účastí týmu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Účastníky letošního Transportersrazu čeká dobrodružná „expedice do Afriky“

Účastníky letošního Transportersrazu...

Mottem 15. Transportersrazu je „Expedice Afrika“ Fanoušci všech generací Transporteru se setkají v kempu U Kukačků Bohatý víkendový program pro celou rodinu okoření řada překvapení Již...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ukázka elektrické budoucnosti: Značky Bridgestone a Volkswagen pokořily rekord Nürburgringu

Ukázka elektrické budoucnosti: Značky...

Na speciálně vyvinutých závodních pneumatikách typu slick Bridgestone Potenza zajel Volkswagen ID.R světově proslulou trať v čase 6:05,36 ID.R je prvním plně elektrickým závodním vozem...