Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v příštím roce 2018 nejslavnější závod do vrchu

Volkswagen oznámil, že vyvíjí závodní automobil s elektrickým pohonem, s nímž se postaví na start nejslavnějšího závodu do vrchu na světě – legendárního Pikes Peaku ve Spojených státech.

V závodním prototypu se budou ověřovat technická řešení pro připravované modely.

Volkswagen se pouští do nového dobrodružství v motoristickém sportu – do vývoje závodního vozu s elektrickým pohonem pro nejvěhlasnější závod do vrchu na světě.

Prototyp s pohonem všech kol se 24. června 2018

– postaví na start závodu do vrchu Pikes Peak International ve státu Colorado Jeho cílem bude vytvořit nový rekord pro elektrické vozy na trati s cílem v nadmořské výšce 4 300 metrů. Tento nový projekt je součástí procesu přeměny Volkswagenu v předního výrobce vozidel s elektrickým pohonem. Do roku 2025 bude značka Volkswagen nabízet 23 modelů s elektrickým pohonem.

„Závod do vrchu Pikes Peak je jedním z nejpopulárnějších automobilových závodů na světě. Svou mimořádnou náročností je vynikající k prověření schopností nastupujících technologií. Náš závodní vůz s elektrickým pohonem bude vybaven inovativními technologiemi akumulátorů a pohonu. Extrémní zátěžový test na Pikes Peaku nám poskytne důležité informace, z nichž bude těžit náš budoucí vývoj, a představí naše produkty i jejich technologie,“ vysvětlil člen představenstva odpovědný za rozvoj značky Volkswagen Dr. Frank Welsch. Působil i ve společnosti Škoda Auto, kde pod jeho vedením vznikl mimo jiné i veleúspěšný soutěžní vůz Škoda Fabia R5.

Závodní vůz vyvíjí Volkswagen Motorsport v úzké spolupráci s technickým vývojem ve Wolfsburgu

„Závod do vrcholu Pikes Peak je pro nás novým začátkem. Závodní vůz s elektrickým pohonem vyvíjíme poprvé. Projekt je také důležitým milníkem pro naše nové směřování v motoristickém sportu,“ uvedl ředitel divize Volkswagen Motorsport Sven Smeets. Volkswagen Motorsport se závodu do vrchu Pikes Peak naposledy zúčastnil v roce 1987 s extrémním vozem Golf se dvěma motory, který ale tehdy nedojel. „Je nejvyšší čas to napravit,“ dodal Smeets.

Závod do vrchu Pikes Peak International

– který bývá také označován jako „Závod do oblak“, se jezdí od roku 1916 ve Skalnatých horách poblíž Colorado Springs. Trať je dlouhá 19,99 kilometru a vede na vrchol ležící ve výšce 4 300 metrů nad mořem.

Současný rekord ve třídě elektrických prototypů je 8:57,118 minuty

Od roku 2016 je jeho držitelem americký závodník Rhys Millen (e0 PP100). Absolutní traťový rekord drží Sébastien Loeb (Peugeot 208 T16 Pikes Peak), který v roce 2013 dosáhl času 8:13,878 minuty.

(Autorem textu je spolupracovník společnosti AUTODROM MOST Ing. Vladimír Rybecký)

Akciová společnost AUTODROM MOST

provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Více informací:

PR manažer a tiskový mluvčí společnosti AUTODROM MOST Jan Foukal, tel.: 725 505 384, e-mail: foukal@autodrom-most.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Změna ve vedení společnosti Porsche Česká republika

Změna ve vedení společnosti Porsche...

Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika, přechází k 1. lednu 2019 na jinou vysokou manažerskou pozici v rámci koncernu VOLKSWAGEN. Jeho nástupcem bude od 1. února 2019...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Racing 21 odhalil v Praze nový vůz i plány na rok 2019

Racing 21 odhalil v Praze nový vůz i...

Závěr sezóny se zapůjčeným unikátním soutěžním vozem a posádkou Štajf – Janeček Volkswagen Polo GTI R5 v nových týmových barvách pro XXIV. TipCars Pražský Rallysprint  Tým Racing 21...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

Volkswagen Polo GTI R5 zažil premiéru na soutěži XXIV. TipCars Pražský Rallysprint  Vítězství týmu Racing 21 v soutěži zabránila v závěru jezdecká chyba Posádka týmu Vojtěch Štajf –...