Volkswagen otevřel v pondělí 6. listopadu ve Wolfsburgu nové centrum WEZ (Windkanal-Effizienz-Zentrum), vybudované v rámci dosud největší modelové a technické ofenzivy značky

WEZ s aerodynamickým tunelem a dalšími pracovišti pro zvyšování hospodárnosti vozidel patří mezi nejmodernější a nejefektivnější centra svého druhu v automobilovém průmyslu. WEZ s plochou 8800 m2 je certifikováno pro měření dle metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures).

Vozidla mohou být testována při rychlostech větru až 250 km/h

– jako v reálném silničním provozu, aby se snížil aerodynamický odpor vzduchu, a tím i hodnoty spotřeby paliva a emisí. Kromě toho je možné realizovat jízdní simulace pro všechny běžné klimatické podmínky, panující na celém světě, s teplotami od -30 °C do +60 °C. Ventilátor aerodynamického a aeroakustického tunelu v novém centru WEZ má průměr osm metrů.

Volkswagen otevřel 6. listopadu nové centrum WEZ ve Wolfsburgu

– za přítomnosti členů představenstva, závodní rady, projektového týmu a pracovníků, odpovědných za výstavbu. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, zdůrazňuje: „Do roku 2020 zmodernizujeme kompletní produktové portfolio a v důležitých segmentech nabídku dokonce rozšíříme. Naše vývojové týmy v současnosti pracují na více než 50 projektech vozidel.“ Centrum WEZ nabízí optimální podmínky mimo jiné pro další snižování spotřeby paliva vozidel v rozšiřované produktové paletě.

Člen závodní rady Gerardo Scarpino říká:

„Technický vývoj ve Wolfsburgu je srdcem značky Volkswagen. Na technice budoucnosti v něm pracuje více než 10 000 kolegyň a kolegů. Díky novému centru WEZ bude mít velmi mnoho pracovních míst ve Wolfsburgu zajištěnou budoucnost. K efektivnímu využívání nové techniky jsou zapotřebí vysoce kvalifikovaní a zkušení zaměstnanci. Právě takové kolegyně a kolegy máme zde ve společnosti Volkswagen.“

Dr. Frank Welsch, člen představenstva, zodpovědný za vývoj, vyzdvihuje význam aerodynamiky:

„Aerodynamika je rozhodujícím faktorem pro zvyšování hospodárnosti a snižování emisí. Díky novému centru jsme skvěle připraveni na budoucnost i v mnoha dalších oblastech vývoje, jako je aeroakustika nebo dojezd elektricky poháněných vozidel.“

V aerodynamickém tunelu pro optimalizaci aerodynamických a aeroakustických vlastností zajišťuje možnost simulace reálného silničního provozu především tzv. aerodynamická váha s pohyblivým pásem. Každé kolo přitom stojí na vlastním pohyblivém pásu. Díky tomu se mohou kola otáčet jako při jízdě na silnici. Váha s integrovaným kamerovým systémem připraví každý model zcela automaticky na test za méně než pět minut. Dosud k tomu bylo zapotřebí přibližně 30 minut. S důkladnou akustickou izolací patří tento aerodynamický tunel pro automobily mezi nejtišší zařízení svého druhu na světě. Při rychlosti větru 160 km/h je hladina akustického tlaku pouhých 65 decibelů, což je srovnatelné s normální hlasitostí zapnuté televize v pokoji nebo běžného rozhovoru.

Klimatický tunel

– který bude kromě slunce a deště simulovat po zkušební fázi také sníh, umožňuje v porovnání s dosavadním aerodynamickým tunelem realizovat výrazně více testů za reálných podmínek. Srdcem je velmi moderní válcová zkušebna pro vozidla s pohonem všech kol, která rovněž zohledňuje všechny požadavky na silniční test.

Značka Volkswagen novým centrem WEZ výrazně sníží náklady na testy v odlehlých oblastech

Navíc se citelně zkrátí cesty při spolupráci jednotlivých vývojových oddělení se zaměřením na bezpečnost, design, akustiku a komfort, a to i díky centrálně umístěné dílně. Základní kámen centra WEZ byl položen v červnu 2014. Aerodynamické tunely jsou i nadále nepostradatelné pro homologace a rozmanitá detailní vylepšování vozidel. Například hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu lze určit během cca 20 minut. Počítač by k jejímu výpočtu potřeboval celé dny.

Informace o značce Volkswagen: Nečekáme na budoucnost. Tvoříme ji.

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích.  V roce 2016 vyrobil Volkswagen 5,99 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 218 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 7700 prodejců se 74 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trh s ojetými vozy v květnu navázal na nízké dubnové ceny

Trh s ojetými vozy v květnu navázal na...

Kromě příznivých cen roste počet inzerovaných ojetin a zvyšuje se počet dieselových automobilů dovážených k nám ze zahraničí Aktuální ceny ojetých automobilů, které v dubnu zaznamenaly...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová aplikace Volkswagen Connect přináší konektivitu majitelům starších vozů

Nová aplikace Volkswagen Connect...

Jediným hardwarovým požadavkem je zařízení DataPlug Užitečné funkce pro cestování, nouzové situace i servis Snadné a levné řešení konektivity pro starší vozy Volkswagen nabízí svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní milník: 100 000 kempinkových vozů California „Made in Hannover“

Výrobní milník: 100 000 kempinkových...

Nejúspěšnější kempinkový vůz ve své třídě Výroba v roce 2018 směřuje k dalšímu rekordu Eckhard Scholz: „Tento úspěšný příběh by sotva mohl být lepší!“ Volkswagen Užitkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

Technické inovace pro nový Touareg –...

Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV Systém pro stabilizaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...