„Valaška“ byla dramatická až do samého závěru

Startovní listina devátého z dvanácti dílů Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, vsetínské Valašské rallye, slibovala podívanou, při které by nikdo kolem tratě nudou zívat neměl. Startovní rampou totiž postupně projížděli Enrico Bertone s Toyotou Celicou GT Four, Pavel Sibera a Jaroslav Starý na továrních Octaviích Kit Car, Ladislav Křeček s Fordem Escortem, či Jindřich Štolfa s malým, ale výkonným Citroenem Saxo.

„Valaška“ byla dramatická až do samého závěru

O síle Toyoty Celicy mladého Karla Trojanaa Audi Coupe S2 Josefa Petáka, vedle kterého seděl momentálně „nezaměstnaný“ Jaroslav Palivec, také nebylo pochyb. Místo v této společnosti právem patřilo i Ladislavu Výškovi se čtyřkolkou Nissanem. Podřadnou roli nechtěli v žádném případě hrát nejlepší enkaři – Michal Gargulák, ing. Václav Arazim, oba s Mitsubishi Lancer a Jan Trajbold s Fordem Escortem. O jízdě Stanislava Taliána, Věroslava Cvrčka nebo Milana Vítka se mezi diváky také hovoří v superlativech. Ovšem největším překvapením v poli účastníků byla přítomnost Forda Escorta Rallye týmu Matador a jeho jezdce Stanislava Chovance, který dlouho, pro přetrvávající zdravotní problémy, váhal se startem v této náročné soutěži. V jejím průběhu však jako by na ně zapomněl a usadil se na druhém místě, hned za největším favoritem Enricem Bertonem. V jednu chvíli byl odstup mezi nimi pouze několik vteřin. Pavel Sibera perfektním výkonem hned od začátku dokazoval, že ne náhodou patří mezi nejlepší jezdce formule 2 v Mistrovství světa. Ladislav Křeček, kterému k zisku titulu letošního mistra chybí už opravdu jen malinkatý krůček, jel tak, aby si jej nakonec pořádně neprodloužil. Bylo by však pod jeho úrovní, kdyby nedržel kontakt se špičkou závodního pole.

O druhé místo ve formuli 2 se bili Jaroslav Starý s Jindřichem Štolfou, kterého v jedenácté rychlostní zkoušce vyřadily ze hry dva po sobě jdoucí defekty pneumatik. Ve zbývajících pěti erzetách jel sice jako o život, ovšem třetí místo mladoboleslavského jezdce a tím i jeho postup do čela této kategorie, už ohrozit nemohl. Po projetí poslední, osmé rychlostní zkoušky prvního dne však opouští první místo a tím i startovní pole Enrico Bertone, kterého vyřadila neopravitelná závada vstřikování u jehoToyoty. To už ale nejel pro poruchu předního diferenciálu Michal Gargulák a Jan Trajbold, který hned v úvodu bloudil polem a potom se potýkal s vleklými technickými problémy, jen tak tak dojel. Od překročení povoleného časového limitu do příjezdu k časové kontrole mu chyběla pouhá minuta. Vítězství v enkáchtak na Valašsku patřilo Václavu Arazimovi.

„Valaška“ byla dramatická až do samého závěru


Stanislav Chovanec na vedoucím postavení, kam se dostal po Bertoneho odstoupení, také dlouho nepobyl. V desáté rychlostní zkoušce totiž opustil trať a ani síla motoru jeho Forda nestačila k návratu na ní. Hned vedle Chovance si ustlal i Ludvík Otto a v následující rychlostní zkoušce se rozpojila spojovací tyč řízení u Nissanu Ladislava Výšky. Výletem mimo trať ztratili drahocené minuty i manželé Cvrčkovi.


Ve zbytku soutěže všechny především zajímalo, jestli se podaří Ladislavu Křečkovi, který vycítil příležitost a přitvrdil, sesadit z trůnu výborně jedoucího Pavla Siberu. Nakonec mu k tomu chybělo necelých deset vteřin a vklínil se tak mezi obě tovární Octavie.


Valašská rallye, jedna z nejtěžších a zároveň i nejkrásnějších soutěží domácího mistrovství, tedy ještě nenapsala konečný účet, kdo se letos ozdobí titulem. I když je variant ještě několik, vše nasvědčuje tomu, že Ladislav Křeček s Janem Krečmanem si příležitost už vzít nedají.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...