Po tuzemské Škoda Auto je tak nadále druhým největším prodejcem automobilů v tuzemsku.
Titul nejoblíbenější ojetiny obhájil
– stříbrný hatchback poháněný benzínovým motorem, který po dlouhodobé nadvládě kombíků zvítězil potřetí za sebou. V uplynulém roce dominovaly vozy s manuální převodovkou, náhonem na dvě kola a výkonem 70 – 85 kW.
Vyplývá to z každoroční analýzy specifikací nejprodávanějších ojetých vozů AAA AUTO Index.
Čeští zákazníci do třetice zvolili krále ojetin
– kterým se stal stříbrný vůz s karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ten si v loňském roce koupilo 32,7 % zákazníků. Druhou nejvyhledávanější karoserií byly vozy kombi, které preferovalo 28,4 % lidí. O téměř 2 % se zvýšila obliba vozů SUV, a to na 13,6 %.
Stejně jako v předchozích dvou letech zůstává vyhledávanějším palivem benzín
Vozy poháněné benzínovým motorem zvolilo 51,8 % českých řidičů. Zajímavé ovšem je, že nejoblíbenějším agregátem je motor poháněný naftou, a to konkrétně 1,9 TDi. V letošním roce dominovaly motory o výkonu 70 – 85 kW, které si našly majitele v 31 % případů. Z prvního místa tak těsně sesadily výkonnostně nejslabší automobily kategorie 0 – 69 kW. Ty pro letošek zvolilo 30,6 % zákazníků. Třetí pozici si udržely vozy s výkonem 101 – 25 kW, které si meziročně polepšily o 1,5 % na 19,1 %. „Součet procent z prvních dvou nejnižších kategorií dohromady činí přes 61 % trhu. Potvrdil se tak trend, který nastoupil v loňském roce, a to fakt, že čeští řidiči si stále více vybírají méně výkonné vozy,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.
Suverenitu si drží i vozy s manuální převodovkou
– které si v roce 2017 v ČR zakoupilo 85,3 % zákazníků. Mírně si nicméně polepšily automobily s automatickou převodovkou, které si meziročně zvolilo o téměř 1,5 procenta řidičů (14,3 %) více. Stejně tak si převahu udržují vozy s pohonem dvou kol (87,2 %).
O jednu desetinu procenta meziročně více
– si jasnou dominanci mezi nejoblíbenějšími modely pojistila tuzemská Škoda Octavia. Tu si v letošním roce pořídilo 10,8 % zákazníků. Menší škodovku, Fabii, si vybralo 9,7 % českých řidičů. „Vysoký počet prodaných Škodovek určitě umocňuje i fakt, že AAA AUTO International je po Škoda Auto druhým největším prodejcem vozů v České republice,“ dodává Topolová. Třetí místo patří stejně jako minulý rok vozu Volkswagen Passat (3,8 %). Na čtvrtém místě se umístil Ford Focus (2,5 %). Top 5 uzavírá Škoda Superb, která si meziročně polepšila o dvě příčky. Stejně jako rostoucí zájem o vozy Škoda roste i zájem o ojeté vozy celkově. AAA AUTO International očekává, že počet prodaných automobilů v rámci celé skupiny i v novém roce překročí hranici 75 tisíc. „Podle nedávného zjištění si mohou kvůli lepšící se ekonomické situaci lidé dovolit dražší a kvalitnější ojeté vozy. Roste tak i počet Čechů, kteří doposud neměli auto žádné,“ uzavírá Topolová.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 26 let
Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně více než 75 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčku Czech TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy.