V červenci vzrostl zájem o rodinné ojeté vozy, nabídka automobilů lehce poklesla

Poptávka po automobilech oproti nabídce na trhu stále roste, v AAA AUTO se v červenci prodalo o 12 % více aut než ve stejném měsíci v loni.

 V  červenci bylo na českém trhu inzerováno 69 000 ojetých vozů

Průměrný nájezd a cena se oproti červnu víceméně nezměnily, stejně jako průměrné stáří vozů. V ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku bylo v rámci července inzerováno celkem 303 tisíc ojetých automobilů. Vyplynulo to z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO, která trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho dlouhodobé srovnávání.

V porovnání s minulým měsícem

– u nás bylo inzerováno o jedenáct tisíc vozů méně. Pokles zaznamenaly i další země jako Slovensko (40 000 automobilů, tedy o 3 000 méně), Polsko (153 000 automobilů, tedy o 6 000 méně) a Maďarsko (41 000 automobilů, tedy o 1 000 méně). „Snížení počtu inzerovaných vozů je každoročně v této době standardem. Lidé většinou automobily nabízejí ve větší míře před letními dovolenými a v průběhu léta se už více věnují dovoleným a jiným aktivitám, a to i přesto, že poptávka v porovnání s nabídkou neklesá. V našich autocentrech jsme jen za červenec zaznamenali nárůst poptávky o 12% v porovnání s loňským červencem,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Růst počtu nabízených vozů lze očekávat opět na konci srpna a především v září.“ V porovnání například s Polskem nabízí český trh ojetin o 40 % více automobilů v přepočtu na počet obyvatel. Češi navíc preferují bezpečnější a vybavenější automobily než východní sousedé.

Díky kontinuálnímu výzkumu společnosti AAA AUTO

– existuje objektivní statistika nabídky a poptávky ojetin nejen na českém trhu, jež mapuje celkový počet ojetin nabízených na trhu jak autobazary a živnostníky z oboru prodeje ojetin, tak firmami a soukromými osobami bez návaznosti na obchod s ojetými automobily. Nejvíce ojetin bylo v červenci již tradičně nabízeno v Praze (18 417), nejméně v Karlovarském kraji (1 673). V červenci si o něco málo polepšil průměrný počet najetých kilometrů, který klesnul z červnových 158 703 km na aktuálních 158 524 km. Pro klienty zvažující v tomto období koupi ojetého vozu pak byla lepší i cena, která mírně klesla a v průměru činila 193 721 Kč. Co se hodnoty průměrného stáří vozu týče, i nadále pokračuje trend předchozích měsíců a věk automobilů stále klesá, nyní se zastavil na 9,7 letech.

Červencová statistika nepřinesla v první pětce nejinzerovanějších automobilů

– žádné změny. Znatelněji ovšem zamíchala vozy umístěnými v druhé pětce. Výrazně se zvyšující zájem o rodinné vozy se projevil na deváté pozici, kam se probojoval Volkswagen Touran, který tak poskočil hned o dvě příčky. Desáté místo si zajistila značka Audi s modelem A4, který vystřídal vůz Opel Astra.

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v červenci 2017:

  • 1. Škoda Octavia
  • 2. Škoda Fabia
  • 3. Volkswagen Passat
  • 4. Volkswagen Golf
  • 5. Škoda Superb

6. Ford Focus
7. BMW 3
8. Ford Mondeo
9. Volkswagen Touran
10. Audi A4

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA 4×4: Maximální jistota a bezpečnost v každé situaci

ŠKODA 4×4: Maximální jistota a...

ŠKODA nabízí široké portfolio vozů s pohonem 4×4 Pohon všech kol je k dispozici ve čtyřech modelových řadách – KAROQ, OCTAVIA, KODIAQ a SUPERB V roce 2017 bylo poprvé vyrobeno více než 127...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot odhaluje monumentálního lva, nového velvyslance značky

Peugeot odhaluje monumentálního lva,...

Peugeot představí 8. března na ženevském autosalonu lva mimořádných proporcí, sochu symbolizující hrdost, sílu a excelentnost a více než dvě století dlouhou historii značky. Toto velkolepé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zájem o zemní plyn do aut roste. Jeho prodej se loni zvýšil téměř o 14 %

Zájem o zemní plyn do aut roste. Jeho...

České Budějovice, 19. února 2018 Stlačený zemní plyn (CNG) využívá jako automobilové palivo stále více českých motoristů. Podle statistik Českého plynárenského svazu vzrostl meziročně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra studie I.D. VIZZION v Ženevě. Volkswagen ukazuje potenciál nové modelové řady I.D.

Světová premiéra studie I.D. VIZZION v...

D. VIZZION: AUTO-mobil budoucnosti – elektrická autonomní jízda D. VIZZION: čistá, bezpečná a komfortní mobilita díky inovativní technice D. VIZZION: futuristický interiér a koncepty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové SUV označení Tarraco

Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové...

Výběru vítězného názvu se zúčastnilo více než 146 000 lidí Názvu Tarraco dalo přednost více než 35 % hlasujících SEAT poprvé vybral označení modelu na základě veřejného hlasování...