U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback

Oblíbené vozy kombi, které se několik let držely na špici, skončily druhé, řidiči mají v hledáčku komfort a bezpečnost.

Nejprodávanější ojetinou v roku 2015 se stal hatchback

– poháněný benzínovým agregátem o výkonu do 69 kW. Dominovala auta s průměrným stářím kolem 6 let a manuální převodovkou. Nejoblíbenější barvou je stříbrná. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Prostorné kombíky byly po několik let nejoblíbenějším ojetým vozem v ČR

Loni je ale celkem překvapivě vytlačila auta s nižším výkonem motoru a karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ty si pořídilo 36,3 % zákazníků, přičemž vozy kombi 27,7 %. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo stále více prodávané „korejské“ modely Hyundai i30 a KIA Ceed.

Další podstatnou změnou byl výkon pohonné jednotky vozu

Zatímco v roce 2014 byly nejoblíbenější motory s výkonem 86 – 100 kW, o rok později zvítězila auta s výkonem do 69 kW (36 %). Druhé místo obsadily o kategorii silnější automobily s motory 70 – 85 kW (31,1 %). „Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ komentuje změnu Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Trhu ojetin loni dominovaly vozy s nižším výkonem

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2014 benzín (54 %) oproti dieselem poháněným vozům (45,8 %). Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje u 88,6 % případů. Nejvíce kupovanými byly automobily ve věku kolem 6 let a detailně doloženou servisní historií.

Slova Karolíny Topolové o bezpečnostních prvcích ojetých automobilů potvrzují další statistiky

Nejvíce na vzestupu je automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný, přičemž zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. Vozů s ABS se meziročně prodalo více o 10,2% a už je jím vybavena drtivá většina aut. Ještě o něco výraznější byl nárůst počtu vozů vybavených stabilizačním systémem ESP. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se loni prodalo o 14 % více, než v roce 2014.

Nejprodávanější barvou zůstává stříbrná, kterou zvolilo 32 % kupujících.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...