U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback

Oblíbené vozy kombi, které se několik let držely na špici, skončily druhé, řidiči mají v hledáčku komfort a bezpečnost.

Nejprodávanější ojetinou v roku 2015 se stal hatchback

– poháněný benzínovým agregátem o výkonu do 69 kW. Dominovala auta s průměrným stářím kolem 6 let a manuální převodovkou. Nejoblíbenější barvou je stříbrná. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Prostorné kombíky byly po několik let nejoblíbenějším ojetým vozem v ČR

Loni je ale celkem překvapivě vytlačila auta s nižším výkonem motoru a karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ty si pořídilo 36,3 % zákazníků, přičemž vozy kombi 27,7 %. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo stále více prodávané „korejské“ modely Hyundai i30 a KIA Ceed.

Další podstatnou změnou byl výkon pohonné jednotky vozu

Zatímco v roce 2014 byly nejoblíbenější motory s výkonem 86 – 100 kW, o rok později zvítězila auta s výkonem do 69 kW (36 %). Druhé místo obsadily o kategorii silnější automobily s motory 70 – 85 kW (31,1 %). „Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ komentuje změnu Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Trhu ojetin loni dominovaly vozy s nižším výkonem

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2014 benzín (54 %) oproti dieselem poháněným vozům (45,8 %). Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje u 88,6 % případů. Nejvíce kupovanými byly automobily ve věku kolem 6 let a detailně doloženou servisní historií.

Slova Karolíny Topolové o bezpečnostních prvcích ojetých automobilů potvrzují další statistiky

Nejvíce na vzestupu je automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný, přičemž zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. Vozů s ABS se meziročně prodalo více o 10,2% a už je jím vybavena drtivá většina aut. Ještě o něco výraznější byl nárůst počtu vozů vybavených stabilizačním systémem ESP. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se loni prodalo o 14 % více, než v roce 2014.

Nejprodávanější barvou zůstává stříbrná, kterou zvolilo 32 % kupujících.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pětinu dopravních nehod způsobuje únava. Přesto si polovina řidičů myslí, že se s ní dokáže vypořádat bez odpočinku

Pětinu dopravních nehod způsobuje...

Téměř polovina řidičů má osobní zkušenost s mikrospánkem za volantem. Přitom mikrospánek nepřichází jako blesk z čistého nebe – ospalost a zhoršená koncentrace ho vždy provází dlouho...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu a vývoje, která urychlí reakce na měnící se požadavky trhů

Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu...

Organizace založená na systémech a platformách zefektivní proces vývoje vozidel Nové centrum pro vývoj automobilových platforem zohlední požadavky jednotlivých trhů již od fáze vývoje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50 000 PRODANÝCH KUSŮ!

NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50...

Šest měsíců po svém uvedení na trh registruje nové SUV Citroën C5 Aircross již více než 50 000 prodaných kusů. Tímto výkonem se řadí na třetí místo mezi nejprodávanějšími osobními...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své postavení nejúspornějšího vozu

Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své...

O uplynulém víkendu se v rámci tradičního Rally Bohemia konala také soutěž Eco Energy Rally Bohemia, která se mohla pochlubit účastí kompletní špičky světového poháru FIA Electric and New...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flotila vozů Hyundai přináší autodromu posílení bezpečnosti a jistotu včasné pomoci

Flotila vozů Hyundai přináší...

Tři silné a výkonné vozy Hyundai, které získal mostecký autodrom od nošovické automobilky za symbolickou korunu, se zařadily mezi nejdůležitější techniku autoparku. Slouží totiž jako Safety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech má nové vedení marketingu

Hyundai Motor Czech má nové vedení...

Společnost Hyundai Motor Czech přijala Janu Sekerákovou na pozici marketingové ředitelky. Po příchodu Alexe Kima a Martina Saitze se tak jedná o další podstatnou změnu ve vrcholovém managementu....