U zákazníků AAA AUTO loni zvítězil benzínový hatchback

Oblíbené vozy kombi, které se několik let držely na špici, skončily druhé, řidiči mají v hledáčku komfort a bezpečnost.

Nejprodávanější ojetinou v roku 2015 se stal hatchback

– poháněný benzínovým agregátem o výkonu do 69 kW. Dominovala auta s průměrným stářím kolem 6 let a manuální převodovkou. Nejoblíbenější barvou je stříbrná. Vyplývá to z každoroční analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Prostorné kombíky byly po několik let nejoblíbenějším ojetým vozem v ČR

Loni je ale celkem překvapivě vytlačila auta s nižším výkonem motoru a karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí). Ty si pořídilo 36,3 % zákazníků, přičemž vozy kombi 27,7 %. Typickými zástupci nejprodávanějších hatchbacků jsou například Škoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra nebo stále více prodávané „korejské“ modely Hyundai i30 a KIA Ceed.

Další podstatnou změnou byl výkon pohonné jednotky vozu

Zatímco v roce 2014 byly nejoblíbenější motory s výkonem 86 – 100 kW, o rok později zvítězila auta s výkonem do 69 kW (36 %). Druhé místo obsadily o kategorii silnější automobily s motory 70 – 85 kW (31,1 %). „Obliba slabších agregátů se pomalu stává trendem. Lidé daleko více hledí při výběru vozu na bezpečí a praktičnost automobilu spíše než na sílu pohonné jednotky vozu. Faktem také je, že současné slabší vozy v porovnání s automobily o stejném výkonu prodávanými například před 20 lety jsou v každodenním provozu díky lepším jízdním vlastnostem bezproblémově použitelné,“ komentuje změnu Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Trhu ojetin loni dominovaly vozy s nižším výkonem

Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2014 benzín (54 %) oproti dieselem poháněným vozům (45,8 %). Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje u 88,6 % případů. Nejvíce kupovanými byly automobily ve věku kolem 6 let a detailně doloženou servisní historií.

Slova Karolíny Topolové o bezpečnostních prvcích ojetých automobilů potvrzují další statistiky

Nejvíce na vzestupu je automatické denní svícení. Počet prodaných automobilů s touto funkcí byl oproti předloňskému roku více než dvojnásobný, přičemž zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. Vozů s ABS se meziročně prodalo více o 10,2% a už je jím vybavena drtivá většina aut. Ještě o něco výraznější byl nárůst počtu vozů vybavených stabilizačním systémem ESP. Automobilů s tímto bezpečnostním prvkem se loni prodalo o 14 % více, než v roce 2014.

Nejprodávanější barvou zůstává stříbrná, kterou zvolilo 32 % kupujících.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Ford Motor Company představuje na autosalonu 2018 North American International Auto Show (NAIAS) v Detroitu třetí generaci limitované série Mustangu Bullitt™*

Společnost Ford Motor Company...

Novinka připomíná padesáté výročí kultovního snímku „Bullittův případ“ se Stevem McQueenem v hlavní roli. Další detroitskou premiérou značky Ford je nový Edge ST – první SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vkročil na jeden z největších trhů sdílené taxislužby

Hyundai vkročil na jeden z největších...

Automobilka Hyundai oznámila uzavření strategického partnerství se společností Grab, předním poskytovatelem dopravních a logistických služeb v jihovýchodní Asii. Partnerství má pomoci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v nové podobě (velmi podrobná vyčerpávající informace, ale tento model si to opravdu zaslouží ! ! ! )

Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v...

Nový Mercedes-Benz třídy G se představuje v nejlepší formě. Nastupující nejnovější verze legendárního terénního vozidla – přesvědčí v terénu i na silnici, za všech provozních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru UYUNI – TUPIZA opět vítězně

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru...

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě  maratonské etapč s dalším umístěním na 1. a 2. místě a je v čele Rallye Dakar. Ve druhé části maratonské etapy letošní Rallye Dakar – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již dnes v pondělí 15. ledna a potrvá celý týden až do neděle 21.ledna

Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již...

Značka Peugeot v ČR pravidelně zahajuje nový rok akcí „7 dní Peugeot“. Letošní prodejní žně připadnou na lednový týden od 15. do 21.1. – a opět přinesou bohatě vybavené vozy za...