Tuzemský vůz z dovozu? Po roce 2005 již žádná výjimka

Na sekundárním trhu může být i Škoda zahraničním vozem!

Sekundární trh s auty v České republice zaznamenal před přibližně 12 lety zajímavý zvrat

Vstup do Evropské unie a s ním související liberalizace dovozů spolu s razantním nárůstem exportu osobních aut z ČR způsobily, že již nebylo výjimkou dovézt ze zahraničí ojetý vůz vyrobený v Česku. Tento obrat nastal dle dlouhodobých statistik trhu AAA AUTO po roce 2005. Kvantita zpětně dovezených českých aut jen v září letošního roku vzrostla skokově o 35 procent v porovnání se stejným obdobím před třemi lety.

S domácí značkou Škoda tato téměř paradoxní změna nastala již dříve

– přibližně po roce 2000. I když právě tato značka evokuje pocit čistě domácího auta, ne každý řidič škodovky koupil svůj vůz v Česku. „Škodovky z dovozu se hojně objevovaly již kolem milénia. Je to pochopitelný vývoj, protože podíl exportu Škody na jejích tržbách přesáhl již v roce 1999 hranici 80 procent. Dovozu škodovek ze zahraničí napomáhal fakt, že na západní trhy se tehdy vyvážely vozy s mnohem lepší výbavou. Jednalo se tedy o velmi odlišná auta, než jaká byla běžná u nás,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

V letech 2005 a 2006 se s nástupem továrny TPCA v Kolíně

množství exportů osobních aut téměř zdvojnásobilo a od roku 2010 nekleslo pod jeden milion vyrobených vozů. Natrefit na zahraničním sekundárním trhu na vůz vyrobený v Česku je proto i v dnešní době stále pravděpodobnější. Importovaná auta i české výroby však pro zákazníka představují vždy zvýšená rizika vzhledem k legálnímu původu vozu či jeho možnému omlazení v zahraničí.

Zpětně dovezená auta za uplynulých

– 12 let u nás samozřejmě již různě změnila majitele a prodávají se nyní z českých do českých rukou. „Je však vždy těžší spolehlivě dohledat, co se s autem dělo například v Holandsku, než ho nový majitel přiveze k nám. Zejména regulace ohledně stáčení kilometrů nejsou v Evropské unii zdaleka sejné. Chtěli bychom tímto upozorněním zabojovat proti pocitu našich řidičů, že když si například koupí škodovku, mají zaručeně auto s naskrze českou historií,“ upozornila Karolína Topolová.

 Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Nabízí také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – HET ligy.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...