Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů

Průměrná cena nabízených automobilů loni činila 180 tisíc, průměrné stáří 10 let

Zájemci o koupi ojetých vozidel měli loni možnost v České republice vybírat

– z celkově 932 tisíc vozů za průměrnou cenu 180 194 Kč. Průměrný nájezd činil 147 812 km, stáří pak rovných 10 let. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.

Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město

V Praze bylo v loňském roce k dispozici celkem 275 915 ojetin. V meziměsíčním srovnání nabídly v prosinci pražské prodejny o téměř pět tisíc vozů více (30 583), než tomu bylo v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa (16 601). Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří nabízených ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na rovných 10 letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100 tisíc vozů, oproti 94 tisícům v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem

Ve stejném pořadí obsadily prvních šest příček v TOP 10 nejvíce nabízených ojetin roku 2015 i jednotlivé modely těchto značek. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě, celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Pořadí, značka a model

  1. Škoda Octavia
  2. Škoda Fabia
  3. Volkswagen Passat
  4. Volkswagen Golf
  5. Ford Focus
  6. Ford Mondeo
  7. Škoda Superb
  8. BMW 3
  9. Renault Megane
  10. Opel Astra

Deseti ojetým vozům, které se v roce 2015 nejčastěji objevovali v nabídkách, jasně dominovaly vozy Škoda

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO

– kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V NABÍDCE UŽITKOVÝCH VOZŮ!

CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V...

Citroën, zaujímající v prvním pololetí letošního roku 6. místo v Evropě (jeho tržní podíl byl 9,2 %), je významnou značkou, která psala historii výroby užitkových vozidel. Pro posílení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyvíjí jako první na světě technologii pro aktivní eliminování hluku od podvozku

Hyundai vyvíjí jako první na světě...

Nové průkopnické řešení významně zlepšuje aktuální technologii eliminace hluku Překonání limitů dosavadní technologie pro aktivní eliminování hluku DSP analyzuje hluk a vyšle zvukovou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear bude dodávat pneumatiky týmům na evropském seriálu Le Mans

Goodyear bude dodávat pneumatiky týmům...

Goodyear vyvíjí pneumatiky pro týmy, které budou v roce 2020 soutěžit v kategorii LMP2 Mistrovství světa endurance FIA Pro kategorii LMGTE bude Goodyear v roce 2020 výhradním dodavatelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear ’66: film Le Mans ’66 odhaluje i zajímavý příběh pneumatik

Goodyear ’66: film Le Mans ’66...

Snímek Le Mans ’66, který tento týden vstupuje do českých kin, vypráví příběh legendárního souboje mezi značkami Ford a Ferrari. Odehrává se v roce 1966 během kultovního francouzského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy v novém „brand designu“

Volkswagen Užitkové vozy v novém...

Volkswagen Užitkové vozy vstupuje s novým vizuálním stylem značky do nové éry jako moderní poskytovatel řešení pro budoucí mobilitu Součástí změny je zcela nové logo, optimalizované pro...