Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů

Průměrná cena nabízených automobilů loni činila 180 tisíc, průměrné stáří 10 let

Zájemci o koupi ojetých vozidel měli loni možnost v České republice vybírat

– z celkově 932 tisíc vozů za průměrnou cenu 180 194 Kč. Průměrný nájezd činil 147 812 km, stáří pak rovných 10 let. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.

Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město

V Praze bylo v loňském roce k dispozici celkem 275 915 ojetin. V meziměsíčním srovnání nabídly v prosinci pražské prodejny o téměř pět tisíc vozů více (30 583), než tomu bylo v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa (16 601). Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří nabízených ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na rovných 10 letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100 tisíc vozů, oproti 94 tisícům v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem

Ve stejném pořadí obsadily prvních šest příček v TOP 10 nejvíce nabízených ojetin roku 2015 i jednotlivé modely těchto značek. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě, celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Pořadí, značka a model

  1. Škoda Octavia
  2. Škoda Fabia
  3. Volkswagen Passat
  4. Volkswagen Golf
  5. Ford Focus
  6. Ford Mondeo
  7. Škoda Superb
  8. BMW 3
  9. Renault Megane
  10. Opel Astra

Deseti ojetým vozům, které se v roce 2015 nejčastěji objevovali v nabídkách, jasně dominovaly vozy Škoda

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO

– kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Děti umí být nepředvídatelné. Dopravní nehodu pomůže odvrátit výrazné oblečení a reflexní prvky

Děti umí být nepředvídatelné....

Se začínajícím školním rokem se do ulic vrací děti, které patří k nejrizikovějším a současně nejohroženějším účastníkům dopravního provozu. S radami, jak nejen školáky připravit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zpěvačka Bára Poláková vsadila na koncern Volkswagen

Zpěvačka Bára Poláková vsadila na...

Pětinásobná držitelka ceny Anděl České hudební akademie Bára Poláková bude řídit Volkswagen Tiguan Allspace z programu Das WeltAuto. VW Tiguan poslouží Báře Polákové a její rodině...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na prahu nové éry adventur: Dunlop uvádí na trh pneumatiky Trailmax Meridian

Na prahu nové éry adventur: Dunlop...

‚Escape from the ordinary‘ – extrémní užitné vlastnosti pro silné adventure motorky Výrazný dezén běhounu si mimořádně dobře poradí s jízdou za sucha, za mokra i v terénu ‚Stronger...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vstupuje do podniku IONITY. Zákazníkům to přinese zvýšení praktičnosti a komfortu

Hyundai vstupuje do podniku IONITY....

Hyundai vstupuje do společného podniku IONITY ve spolupráci se zakládajícími partnery BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG Investice umožní elektromobilům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový design značky Volkswagen Užitkové vozy

Nový design značky Volkswagen Užitkové...

Heinz-Jürgen Löw: „Správný okamžik pro nový design značky.“ Změny se dotknou loga značky, marketingu i komunikace Volkswagen Užitkové vozy zavádí společně se značkou Volkswagen osobní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou elektrickou ofenzivu

SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou...

CUPRA vystavuje koncepční vůz Tavascan, první elektromobil značky Externě nabíjitelný hybridní SEAT Tarraco se objeví u prodejců na konci roku 2020 Mattias Ekström, nový ambasador značky...