Třetí závod MČR Agrotec rally Hustopeče. je za námi a hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou má stále stejného vítěze: Martina Kočiho s Lukášem Kostkou na Citroënu DS 3

Po Šumavě a Českém Krumlově dokázala posádka Martin Koči s Lukášem Kostkou zvítězit také na Agrotec rally Hustopeče.

1vitezcitrhustop902

Martin Koči ve stopách Kopeckého: jejich Citroën DS 3 se usadil na čele po úvodní sekci a do konce závodu už před sebe nikoho nepustil

Košický Martin Koči si tak může podat ruku s Janem Kopeckým. Zatímco ten dominoval třikrát absolutně, jezdec Styllex motorsport třikrát ve „dvoukolkách“. Ale stejně jako při Rallye Český Krumlov se triumf nerodil vůbec snadno. Mohla za to specifická hustopečská trať, kterou charakterizují uklouzané asfalty, šotolinové pasáže a zrádná noční sekce. Tu každoročně provází mračna prachu, kterými se musí posádky prokousávat.

 V cíli úvodní etapy Martin Koči řekl:

„Hustopeče jsem jel před několika lety a ta pauza byla proti domácím ´střelcům´ v úvodu znát. Jen se potvrdilo, jak jsou tratě této rally specifické. Třeba šotolinové úseky na asfaltových gumách. Málokdy se s něčím takovým potkáváme. A tak hned na první šotolině jsem zjistil, že na brzdách auto zdechá, pak jsem si na to musel dávat velký pozor. Neskutečně proměnlivá byla i přilnavost. Některý asfalt ´držel´, jiný ne, v tréninku to nebylo možné dobře odhadovat. Proto jsem nebyl se svou jízdou až tak spokojený.“

Košicko-zlínská dvojice se dostala do čela po nejrychlejším čase ve třetím měřeném testu, kdy výrazněji porazila Dunovského a dostala se před něj v hodnocení dvoukolek. V noci přidala posádka Styllex motorsport další dva vítězné časy a před druhou etapou si vytvořila téměř půlminutový náskok.

Ve druhé etapě, se šesti rychlostními zkouškami

– přidali Koči s Kostkou prvenství na pěti vložkách a svůj náskok postupně navýšili až na více než minutu. V cíli tak mohli slavit třetí vítězství na českých tratích v řadě i maximální bodový zisk za klasifikaci druhé etapy.

„Jelo se nám dobře, závod jsme si užili, ale zároveň to byla velká zkušenost. Neustále se koncentrovat na změny rytmu a měnící se přilnavosti pneumatik, obtížné bylo trefovat se do brzd a brzdných bodů. Jsem rád, že jsme tady vyhráli, bylo to asi nejtěžší dosavadní vítězství v českém mistrovství. Na Bohemii budeme kvůli JWRC (Rally Poland) chybět, takže se do českého mistrovství vrátíme až na zlínské Barumce,“ plánuje Koči.

Pětice vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 už tak úspěšná nebyla

V nabité konkurenci uzavíraly první desítku třídy, Lukáš Pondělíček dojel osmý a Zbyněk Baller o příčku za ním jako devátý.

Další jezdci cíl hustopečského závodu nespatřili – Romana Koňucha zastavila technika po úvodní sekci, Vratko Kubík havaroval v RZ3B, Adama Fabriku zradila elektrika v první zkoušce druhé etapy.

Cíl nebylo přáno vidět ani Barboře Holické, která odstoupila kvůli poruše převodovky Citroënu DS 3 R1 smolně v závěrečné rychlostní zkoušce.

Partnerem Citroënu ČR a Gekonu Racing v sezoně 2016 je společnost Total            

Dalšími partnery jsou společnosti PSA Finance Česká republika, OMD, Dallmayr Kaffee, Pivovar Rohozec a All4car. Mediálními partnery jsou časopisy TopGear a Speed, specializovaný magazín Rally, internetový server www.rallylife.cz a časopis Auto4Drive.

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko:

Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...