Titul nejlepšího evropského řidiče kamionu putuje do Polska

Nejlepším evropským truckerem roku 2007 se stal Marek Szerenos z Polska. Český zástupce v náročném evropském finále nakonec obsadil 25. příčku.

Za vítězství v evropském finále soutěže Mladý evropský řidič kamionu 2007 získal moderní tahač Scania v hodnotě 100 000 euro. V soutěži, kterou již potřetí pořádá automobilka Scania, se druhým nejlepším evropským řidičem kamionu stal Tom Sharkey z Irska, bronzový stupínek obsadil Milan Jakúbek ze Slovenska.

Titul nejlepšího evropského řidiče kamionu putuje do Polska
Titul nejlepšího evropského řidiče kamionu putuje do Polska
Titul nejlepšího evropského řidiče kamionu putuje do Polska

V celoevropském finále konaném ve švédském Södertälje se utkalo celkem 27 nejlepších řidičů z celé Evropy, kteří vyhráli svá národní finále. Český zástupce v náročném evropském finále nakonec obsadil 25. příčku. „Kdyby mi někdo letos na jaře řekl, že se stanu jedním z nejlepších řidičů v Evropě, myslel bych, že jde o vtip. Mrzí mě, že jsem ve finálovém boji nedokázal vždy udržet pevné nervy, které rozhodovaly o dobrém umístění. Sešla se velmi silná konkurence těch nejlepších řidičů, z nichž zvítězit ve finále mohl jenom jeden,“ komentuje Roman Ryšavý své umístění a kvalitu svých konkurentů.

„Soutěží motivujeme mladé řidiče v celé Evropě, aby na sobě pracovali a uměli svůj kamion ovádat bezpečně a hospodárně,“ vysvětluje cíl soutěže Martin Benda, marketingový ředitel společnosti Scania CZ. Letošního ročníku soutěže se v celé Evropě zúčastnilo téměř 16000 řidičů.

Českého zástupce ve Švédsku mohutně podporovala početná skupina českých fanoušků, kterou tvořili jeho rodina a také nejbližší spolupracovníci. Majitel firmy INEX SPEDITION Josef Dvořák se totiž rozhodl, že do Švédska spolu s Romanem Ryšavým pojede tým kolegů z jeho firmy. „Jsem nesmírně vděčný panu Dvořákovi, že umožnil dalším mým kolegům dostat se na toto finále,“ děkuje Roman Ryšavý a dodává: „Samozřejmě jsem velmi intenzivně vnímal jejich podporu během celého finále.“

Soutěžní disciplíny

Všech 27 řidičů absolvovalo v průběhu dvou dnů pět náročných disciplín. Postupně se museli vypořádat s jízdou hospodárnosti spojenou s defenzivní jízdou, kontrolou vozu před jízdou, kontrolou zajištění nákladu a jízdou zručnosti. Šest nejlepších řidičů poté postoupilo do semifinále a tři nejlepší se utkali v superfinále, které v napínavém boji při disciplíně „couvání na přesnost do písmene zet“ rozhodlo o konečném umístění.

Mladý evropský řidič kamionu 2007

Prostřednictvím soutěže Mladý evropský řidič kamionu Scania usiluje o zlepšení prestiže povolání truckerů a o zvyšování teoretických i praktických znalostí mladých řidičů, kteří jsou důležitým faktorem bezpečnosti na silnicích. Základní podmínkou pro soutěžící je splnění věkové hranice 35 let. Po letech 2003 a 2005 je to již třetí ročník soutěže Mladý evropský řidič kamionu (Young European Truck Driver – YETD).

Bezpečnosti na silnicích patří mezi hlavní priority společnosti Scania. Na evropských silnicích je v provozu více jak 300 000 kamionů Scania. Proto je bezpečnost silniční dopravy v celé Evropě jednou z hlavních odpovědností firmy. Scania také podporuje bezpečnostní cíl Evropské komise, která si dává za cíl sníži počet dopravních nehod o polovinu do roku 2010.

Obdobná soutěž se koná celkem v 38 zemích na celém světě. Vedle zemí EU, Norska, Švýcarska a Turecka, si své síly změří letos i řidiči v Argentině, Brazílii, Tchai-wanu, Jižní Africe, Austrálii, Jižní Koreji, Malajsii, Botswaně, Namibii a Tanzanii.

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2007 oslaví třinácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 496 zaměstnanců.

Pro řidiče kamionů letos již potřetí organizuje Scania celoevropskou soutěž „Mladý evropský řidič kamionu 2007“. Ta je určena řidičům profesionálům ve věku do 35 let, kteří mají řidičské oprávnění na nákladní vozy a přívěsy, bez ohledu na značku vozu, který řídí. Společnost Scania usiluje prostřednictvím tohoto projektu o prohloubení teoretických a praktických znalostí mladých řidičů, které považuje za důležitý faktor bezpečnosti na silnicích.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...