TISKOVÁ ZPRÁVA Svazu dovozců automobilů: Registrace vozidel v ČR za 1 – 5 / 2015

Květen opět potvrdil rostoucí trend v počtu registrací ve všech kategoriích silničních motorových vozidel.

Registrace nových osobních automobilů vzrostly oproti období 1-5/2014 o 21,16% (ze 75 887 ks na 91 946 ks, tj o 16 059 ks).

První je značka

– Škoda s 29 770 ks registrovaných osobních automobilů (32,37%), následují Volkswagen – 10 731 ks (11,67%), Hyundai – 7 461 ks (8,11%), Ford – 5 697 ks (6,19%), Dacia – 4 303 ks (4,67%), Opel – 3 098 ks (3,36%), Kia – 3 091 ks (3,36%), Renault – 3 035 ks (3,30%), Peugeot – 2 994 ks (3,25%), Seat – 2 957 ks (3,21%), atd.

Nejprodávanějšími automobily jsou

– Škoda OCTAVIA s 10 038 ks (10,91%), Škoda FABIA – 6 507 ks (7,07%), Škoda RAPID – 5 429 ks (5,90%), Volkswagen GOLF – 3 165 ks (3,44%), Škoda YETI – 2 347 ks (2,55%), Hyundai i30 – 2 331 ks (2,53%), Hyundai ix20 – 2 329 ks (2,53%), Škoda SUPERB – 2 204 ks (2,39%), Ford FIESTA – 1 832 ks (1,99%), Škoda CITIGO – 1 669 ks (1,81%), atd.

Výrazně letos roste i počet dovezených ojetých OA

– a to o 23,5%, přičemž podíl vozidel starších než 10 let tvoří 45,6%.

Registrace lehkých užitkových automobilů

– vzrostly oproti loňskému roku o 36,09% (ze 4 916 ks na 6 690 ks, tj o 1 774 ks).

První je značka

– Fiat s 1 249 ks registrovaných lehkých užitkových automobilů (18,66%), následují Peugeot – 1 016 ks (15,18%), Volkswagen – 860 ks (12,85%), Ford – 842 ks (12,58%), Renault – 588 ks (8,78%), Citroën – 494 ks (7,38%), Mercedes-Benz – 472 ks (7,05%), Iveco – 287 ks (4,28%), Dacia – 226 ks (3,37%), Opel – 160 ks (2,39%), atd.

Registrace nákladních vozidel

– vzrostly oproti období 1-5/2014 o 8,81% (z 3 791 ks na 4 125 ks, tj o 334 ks).

Registrace autobusů

– vzrostly o 14,46% (ze 401 ks na 459 ks, tj o 58 ks).

Kategorie motocyklů zaznamenala mírný nárůst o 0,64% (ze 7 227 ks na 7 273 ks, tj o 46 ks).

První je značka Honda s 1 096 ks registrovaných motocyklů (15,06%), následují Yamaha – 473 ks (6,50%), Maxon – 423 ks (5,81%), CF Moto – 315 ks (4,33%), BMW – 310 ks (4,26%), KTM – 294 ks (4,04%), Jonway – 270 ks (3,71%), Piaggio – 268 ks (3,68%), Lintex – 264 ks (3,62%), TMEC – 260 ks (3,57%), atd.

Podrobné tabulky jsou uvedeny v sekci Statistika na

http://portal.sda-cia.cz/

Ing. Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů

V Praze dne 3. 5. 2015

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...