Tisková zpráva Sdružení na ochranu vlastníků automobilů – SOVA

Podle průzkumu lidé vidí v dovozu starých ojetin z EU značná rizika, jsou pro regulaci

Dobrý den!

Jsem rád, že průzkum, který jsme mohli realizovat díky spolupráci se společností Cebia, které bych chtěl tímto velmi poděkovat za vstřícnost, ukázal, že lidé se nechtějí smířit se stavem trhu ojetin, který je přímým důsledkem našeho vstupu do Evropské unie a s následného nátlaku Evropské komise na naprosté uvolnění pravidel pro dovoz ojetin do ČR. Jen připomenu, že do 1. července loňského roku bylo možné dovážet jen vozy mladší osmi let a splňující normu Euro 2, od té doby pak jakýkoliv vůz, který jezdí na území 27 zemí EU.

Před přijetím zákona jsme na naší adresu stiznosti@sdruzeni-sova.cz dostávali cca 8 až 10 stížností měsíčně, po přijetí zákona se počet postupně zvyšoval, z řekněme 20 stížností za měsíc, až na dnešních cca 40 stížností měsíčně.

Za prvních skoro celých šest měsíců 2007 jsme tak evidovali přes dvě stě třicet dotazů, z toho cca polovina byla vyloženě formou stížností a proseb o radu týkajících se triků bazarů, zbytek byly spíše žádosti o radu před koupí vozu (jak vůz prověřit) nebo dotazy na možnosti reklamací. Lidé mají stále problém si uvědomit, co lze a nelze reklamovat – tj. co je a není možno považovat skrytou vadu a co je běžné opotřebení (brzdy, rozvodové řemeny, spojka atd.). Mnoho stížností je na umělé „omlazování vozidel“ a přetáčení tachometrů. Je jasné, že přestárlý „šrot“ dovážený ze zahraničí by totiž nebylo se skutečným rokem výroby a se skutečným stavem tachometru vůbec možné v České republice prodat za slušnou cenu, a tak se kvůli profitu podvádí.

Kromě toho, že jde o nárůst počtu poškozených lze z trendu dotazů vyčíst i to, že lidé mají větší obavy než dříve si jít koupit ojetý vůz, protože se obecně ví, jak výrazně poklesla kontrola vozů, jaké je možné do ČR dovézt. Nejvíce dotazů s obavami se týká zejména malých bazarů a individuálních dovozců.

Lidé se navíc začínají zajímat i o vliv těchto ojetin na životní prostředí a ptají se, kde nakonec zbytky všech těchto vraků skončí a jak je možné, že stát dopustil, abychom se stali vrakovištěm Evropy. Zde je musíme odkazovat jen na přílišnou horlivost poslanců a jejich zbytečně ochotné přitakávání každému požadavku, který přijde z Bruselu.

Proto podpoříme každé opatření, které povedu k regulaci džungle dovážených ojetých vozů a přispěje k omezení jeho negativního vlivu na životní prostředí a k celkovému omlazení vozového parku. Vyzýváme tímto poslance, vládu a odpovědná ministerstva, aby s tímto neblahým stavem začali něco dělat. Jak ukázal tento průzkum, pouze tak vyjdou vstříc požadavkům občanů.

Praha, 27. června 2007

Děkuji za pozornost.

Sdružení SOVA

Kontakt:, E-mail: info@sdruzeni-sova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „Hyundai odměňuje české řidiče“ oslovila Česko

Akce „Hyundai odměňuje české...

Hyundai je dlouhodobě jediným opravdovým partnerem českých řidičů, nabízejícím za nedostižné ceny špičkové služby a produkty, vynikající výbavu, inovativní technologie, vrcholnou kvalitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značku Audi povede Marcel Archleb

Značku Audi povede Marcel Archleb

Novým vedoucím divize Audi společnosti Porsche Česká republika s.r.o. bude od 27. srpna 2018 Marcel Archleb a obsadí tak pozici ve vedení, která byla od května volná. „V panu Marcelu Archlebovi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ondřej Pavlík přechází z české a slovenské pobočky DKV řídit region severní, střední a východní Evropy i Turecka

Ondřej Pavlík přechází z české a...

„Jedním z mých hlavních úkolů bude v regionu úspěšně zavést DKV Box Europe,“ říká O. Pavlík. Dosavadní ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík od 1. 7. 2018 přechází...