Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

  • Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV
  • Systém pro stabilizaci náklonu karoserie: Nový Touareg je jako první Volkswagen k dispozici s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory
  • 48 V: Speciální kondenzátory poskytují okamžitě energii s vysokým napětím pro napájení elektromotorů k natáčení stabilizátorů

Technicky vyspělý podvozek nového modelu Touareg stanovuje měřítka v segmentu SUV z hlediska komfortu a agility. V nejlépe vybavené verzi podvozku k tomu přispívá kombinace inovativního vzduchového odpružení včetně adaptivní regulace tlumičů a zcela nově vyvinutý systém adaptivní stabilizace náklonu karoserie (eAWS, novinka značky Volkswagen). Systém eAWS pracuje s aktivními stabilizátory, které se extrémně rychle přizpůsobují jízdní situaci díky elektromotorům napájeným 48V elektrickým systémem.

Touareg s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory

Systém eAWS za tím účelem používá po jednom elektromechanicky ovládaném příčném zkrutném stabilizátoru na přední i zadní nápravě. Jejich činnost koordinuje centrální řídicí jednotka. Oba konce příčného zkrutného stabilizátoru jsou v tomto případě spojeny ovládacím elektromotorem. V závislosti na jízdní situaci jsou obě poloviny stabilizátoru proti sobě více nebo méně vzájemně natáčeny (zvyšuje, resp. snižuje se tuhost odpružení) nebo odpojeny. Napětí 48 V, potřebné k napájení výkonných elektromotorů, krátkodobě vytvářejí speciální kondenzátory pro ukládání energie se schopností extrémně rychlého nabíjení a vybíjení. Aktivní příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie modelu Touareg při průjezdu zatáčkou. Vůz je díky tomu agilnější, zároveň však řidiči poskytuje přirozenou zpětnou vazbu o jízdní dynamice.Nový systém eAWS funguje následovně: Nejdůležitějšími díly systému elektromechanické stabilizace náklonu karoserie jsou příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě. Konvenční podvozky jsou vybaveny ocelovými příčnými zkrutnými stabilizátory vpředu a vzadu, které sahají z jedné strany nápravy na druhou. Při průjezdu zatáčkou (nebo při přejezdu relativně velké nerovnosti na jedné straně) dochází k působení torzních sil mezi oběma konci stabilizátoru. Výsledná kinematika minimalizuje boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou. Díky systému aktivní stabilizace náklonu karoserie probíhá celý proces s ještě vyšší účinností, protože karoserii udržuje horizontálně v téměř rovnoběžné rovině s vozovkou.

Systém eAWS kromě toho významně vylepšuje jízdní komfort, protože při jízdě přímým směrem lze elektromechanicky ovládané stabilizátory – na rozdíl od ocelových stabilizátorů – odpojit, takže vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči nemusí již překonávat sílu stabilizátorů. A to má citelný vliv na charakteristiku odpružení, a tím i na jízdní komfort. Při jízdě v terénu umožní elektromechanické odpojení obou částí příčných zkrutných stabilizátorů větší překřížení náprav a zlepší trakci.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Po dvou letech opět v moravských vinicích

Po dvou letech opět v moravských vinicích

Racing 21 se vrací do Hustopečí po loňské absenci Desátý zdejší start pro Vojtěcha Štajfa Pozitivní výsledková bilance pro Veroniku Havelkovou Po loňské absenci, způsobené účastí týmu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Účastníky letošního Transportersrazu čeká dobrodružná „expedice do Afriky“

Účastníky letošního Transportersrazu...

Mottem 15. Transportersrazu je „Expedice Afrika“ Fanoušci všech generací Transporteru se setkají v kempu U Kukačků Bohatý víkendový program pro celou rodinu okoření řada překvapení Již...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ukázka elektrické budoucnosti: Značky Bridgestone a Volkswagen pokořily rekord Nürburgringu

Ukázka elektrické budoucnosti: Značky...

Na speciálně vyvinutých závodních pneumatikách typu slick Bridgestone Potenza zajel Volkswagen ID.R světově proslulou trať v čase 6:05,36 ID.R je prvním plně elektrickým závodním vozem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncern Volkswagen stupňuje své aktivity v Číně uvedením značky SEAT na trh a projektem Smart City

Koncern Volkswagen stupňuje své aktivity...

Dohoda mezi partnery v čínském společném podniku JAC Volkswagen je dalším krokem k uvedení značky SEAT na čínský trh Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Premiéra evoluční Fabie R5 Kopeckému vyšla

Premiéra evoluční Fabie R5 Kopeckému...

Třetí podnik domácího šampionátu v automobilových soutěžích Rallye Český Krumlov byl o uplynulém víkendu vybrán týmem ŠKODA Motorsport ke sportovní premiéře evoluce soutěžního vozu...