Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

  • Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV
  • Systém pro stabilizaci náklonu karoserie: Nový Touareg je jako první Volkswagen k dispozici s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory
  • 48 V: Speciální kondenzátory poskytují okamžitě energii s vysokým napětím pro napájení elektromotorů k natáčení stabilizátorů

Technicky vyspělý podvozek nového modelu Touareg stanovuje měřítka v segmentu SUV z hlediska komfortu a agility. V nejlépe vybavené verzi podvozku k tomu přispívá kombinace inovativního vzduchového odpružení včetně adaptivní regulace tlumičů a zcela nově vyvinutý systém adaptivní stabilizace náklonu karoserie (eAWS, novinka značky Volkswagen). Systém eAWS pracuje s aktivními stabilizátory, které se extrémně rychle přizpůsobují jízdní situaci díky elektromotorům napájeným 48V elektrickým systémem.

Touareg s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory

Systém eAWS za tím účelem používá po jednom elektromechanicky ovládaném příčném zkrutném stabilizátoru na přední i zadní nápravě. Jejich činnost koordinuje centrální řídicí jednotka. Oba konce příčného zkrutného stabilizátoru jsou v tomto případě spojeny ovládacím elektromotorem. V závislosti na jízdní situaci jsou obě poloviny stabilizátoru proti sobě více nebo méně vzájemně natáčeny (zvyšuje, resp. snižuje se tuhost odpružení) nebo odpojeny. Napětí 48 V, potřebné k napájení výkonných elektromotorů, krátkodobě vytvářejí speciální kondenzátory pro ukládání energie se schopností extrémně rychlého nabíjení a vybíjení. Aktivní příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie modelu Touareg při průjezdu zatáčkou. Vůz je díky tomu agilnější, zároveň však řidiči poskytuje přirozenou zpětnou vazbu o jízdní dynamice.Nový systém eAWS funguje následovně: Nejdůležitějšími díly systému elektromechanické stabilizace náklonu karoserie jsou příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě. Konvenční podvozky jsou vybaveny ocelovými příčnými zkrutnými stabilizátory vpředu a vzadu, které sahají z jedné strany nápravy na druhou. Při průjezdu zatáčkou (nebo při přejezdu relativně velké nerovnosti na jedné straně) dochází k působení torzních sil mezi oběma konci stabilizátoru. Výsledná kinematika minimalizuje boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou. Díky systému aktivní stabilizace náklonu karoserie probíhá celý proces s ještě vyšší účinností, protože karoserii udržuje horizontálně v téměř rovnoběžné rovině s vozovkou.

Systém eAWS kromě toho významně vylepšuje jízdní komfort, protože při jízdě přímým směrem lze elektromechanicky ovládané stabilizátory – na rozdíl od ocelových stabilizátorů – odpojit, takže vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči nemusí již překonávat sílu stabilizátorů. A to má citelný vliv na charakteristiku odpružení, a tím i na jízdní komfort. Při jízdě v terénu umožní elektromechanické odpojení obou částí příčných zkrutných stabilizátorů větší překřížení náprav a zlepší trakci.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Změna ve vedení společnosti Porsche Česká republika

Změna ve vedení společnosti Porsche...

Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika, přechází k 1. lednu 2019 na jinou vysokou manažerskou pozici v rámci koncernu VOLKSWAGEN. Jeho nástupcem bude od 1. února 2019...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Racing 21 odhalil v Praze nový vůz i plány na rok 2019

Racing 21 odhalil v Praze nový vůz i...

Závěr sezóny se zapůjčeným unikátním soutěžním vozem a posádkou Štajf – Janeček Volkswagen Polo GTI R5 v nových týmových barvách pro XXIV. TipCars Pražský Rallysprint  Tým Racing 21...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

K pražskému triumfu zbývaly tři kilometry

Volkswagen Polo GTI R5 zažil premiéru na soutěži XXIV. TipCars Pražský Rallysprint  Vítězství týmu Racing 21 v soutěži zabránila v závěru jezdecká chyba Posádka týmu Vojtěch Štajf –...