Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

  • Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV
  • Systém pro stabilizaci náklonu karoserie: Nový Touareg je jako první Volkswagen k dispozici s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory
  • 48 V: Speciální kondenzátory poskytují okamžitě energii s vysokým napětím pro napájení elektromotorů k natáčení stabilizátorů

Technicky vyspělý podvozek nového modelu Touareg stanovuje měřítka v segmentu SUV z hlediska komfortu a agility. V nejlépe vybavené verzi podvozku k tomu přispívá kombinace inovativního vzduchového odpružení včetně adaptivní regulace tlumičů a zcela nově vyvinutý systém adaptivní stabilizace náklonu karoserie (eAWS, novinka značky Volkswagen). Systém eAWS pracuje s aktivními stabilizátory, které se extrémně rychle přizpůsobují jízdní situaci díky elektromotorům napájeným 48V elektrickým systémem.

Touareg s elektromechanicky ovládanými příčnými zkrutnými stabilizátory

Systém eAWS za tím účelem používá po jednom elektromechanicky ovládaném příčném zkrutném stabilizátoru na přední i zadní nápravě. Jejich činnost koordinuje centrální řídicí jednotka. Oba konce příčného zkrutného stabilizátoru jsou v tomto případě spojeny ovládacím elektromotorem. V závislosti na jízdní situaci jsou obě poloviny stabilizátoru proti sobě více nebo méně vzájemně natáčeny (zvyšuje, resp. snižuje se tuhost odpružení) nebo odpojeny. Napětí 48 V, potřebné k napájení výkonných elektromotorů, krátkodobě vytvářejí speciální kondenzátory pro ukládání energie se schopností extrémně rychlého nabíjení a vybíjení. Aktivní příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie modelu Touareg při průjezdu zatáčkou. Vůz je díky tomu agilnější, zároveň však řidiči poskytuje přirozenou zpětnou vazbu o jízdní dynamice.Nový systém eAWS funguje následovně: Nejdůležitějšími díly systému elektromechanické stabilizace náklonu karoserie jsou příčné zkrutné stabilizátory na přední a zadní nápravě. Konvenční podvozky jsou vybaveny ocelovými příčnými zkrutnými stabilizátory vpředu a vzadu, které sahají z jedné strany nápravy na druhou. Při průjezdu zatáčkou (nebo při přejezdu relativně velké nerovnosti na jedné straně) dochází k působení torzních sil mezi oběma konci stabilizátoru. Výsledná kinematika minimalizuje boční náklon karoserie při průjezdu zatáčkou. Díky systému aktivní stabilizace náklonu karoserie probíhá celý proces s ještě vyšší účinností, protože karoserii udržuje horizontálně v téměř rovnoběžné rovině s vozovkou.

Systém eAWS kromě toho významně vylepšuje jízdní komfort, protože při jízdě přímým směrem lze elektromechanicky ovládané stabilizátory – na rozdíl od ocelových stabilizátorů – odpojit, takže vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči nemusí již překonávat sílu stabilizátorů. A to má citelný vliv na charakteristiku odpružení, a tím i na jízdní komfort. Při jízdě v terénu umožní elektromechanické odpojení obou částí příčných zkrutných stabilizátorů větší překřížení náprav a zlepší trakci.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V Bělé pod Bezdězem se uskutečnilo české kolo soutěže Spirit of Amarok

V Bělé pod Bezdězem se uskutečnilo...

Do světového finále soutěže Spirit of Amarok postoupili Martin a Filip Vernerovi společně s Jakubem Kadlecem a Tomášem Kalousem Jako náhradníci jsou nominovány posádky Petr Čajka/Vojtěch...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se společným podnikem Volkswagen Group China a JAC

SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se...

SEAT se stane podílníkem ve firmě založené společnostmi Volkswagen Group China a JAC a ve společném podniku bude vedoucí značkou koncernu Španělský výrobce automobilů se bude aktivně podílet...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy odhalí na veletrhu Caravan Salon 2018 nový kempinkový vůz

Volkswagen Užitkové vozy odhalí na...

Nový kempinkový vůz na základě modelu Crafter s vysokou střechou, spací zónou v zadní části a koupelnou Sériově vyráběný model vychází z konceptu California XXL, představeného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako originální výbava pro nový Volkswagen Touareg

Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako...

Společnost Goodyear oznamuje, že několik řad jejích letních, zimních a celoročních pneumatik bylo schváleno jako originální výbava pro nový model Volkswagen Touareg. Goodyear dokázal naplnit...