Technické inovace pro nový Touareg – 2. díl: „Řízení všech kol“ zmenšuje průměr otáčení

  • Novinka v nabídce: Nový Touareg je prvním vozem Volkswagen s aktivně řízenými koly zadní nápravy
  • Nové „řízení všech kol“ propůjčuje SUV vyšší třídy ve městě obratnost kompaktního vozu

Volkswagen uvádí s novým modelem Touareg1 na trh SUV vyšší třídy, které je podobně agilní a snadno ovladatelné jako kompaktní vůz. To vše díky nově vyvinutému „řízení všech kol“, u něhož jsou přesně v souladu s příslušnou jízdní situací natáčena nejen přední, ale zároveň také zadní kola. „Řízení všech kol“ přispívá k tomu, že si velký Touareg snadno poradí i s úzkými uličkami ve městech nebo s náročným manévrováním v těsných prostorech. Nový systém navíc zvyšuje jízdní stabilitu ve vyšších rychlostech.

Na přání dodávané řízení všech kol pracuje v zásadě ve dvou provozních režimech v závislosti na rychlosti jízdy (méně než 37 km/h a více než 37 km/h).

Nové „řízení všech kol“ při manévrování

První provozní režim: Při jízdě rychlostí nižší než 37 km/h se zadní kola automaticky natáčejí opačným směrem než přední. Pokud se přední kola natočí vlevo, zajistí elektricky ovládaný systém řízení na zadní nápravě natočení zadních kol až o pět stupňů vpravo. Výsledkem je lepší obratnost. „Řízení všech kol“ je citelným přínosem zejména při parkování díky průměru otáčení 11,19 metru místo standardních 12,19 metru. Systém usnadňuje také manévrování s přívěsem. Novou kombinací „řízení všech kol“ a systému „Trailer Assist“ vznikl asistent pro manévrování s přívěsem, který zajistí téměř zcela automatické řízení soupravy. Díky alianci obou systémů je řízení soupravy mimořádně snadné dokonce i v nejtěsnějším prostoru.

Druhý provozní režim: Přesáhne-li rychlost jízdy hranici 37 km/h, začnou se zadní kola při řízení natáčet ve stejném směru jako přední. Chování vozidla se zejména při rychlejší jízdě mimo město a na dálnici ještě více uklidní, protože řízení všech kol stabilizuje vůz při změně jízdního pruhu (například při rychlém předjíždění). To samé platí pro náhlé vyhýbací manévry.

Nové „řízení všech kol“ je nabízeno v paketu společně se vzduchovým odpružením včetně automatického udržování stálé světlé výšky, možnosti nastavení světlé výšky a elektronicky řízených tlumičů. Tento paket posouvá agilitu modelu Touareg na úroveň, která byla v tomto segmentu donedávna sotva představitelná.

 

1) Touareg V6 TDI 4MOTION, 210 kW / spotřeba paliva v l/100 km: město 8,1 / mimo město 6,2 / kombinovaná 6,9; emise CO2 v g/km: 182 (kombinované); třída hospodárnosti: C

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do řídkého vzduchu – Volkswagen Motorsport koncipoval pro závodní vůz I.D. R Pikes Peak průkopnickou aerodynamiku

Do řídkého vzduchu – Volkswagen...

Trasa závodu do vrchu v americkém státě Colorado je s nadmořskou výškou 2862 až 4302 metrů jedinečnou výzvou i z hlediska aerodynamiky Benevolentní pravidla při vývoji prvního čistě...

Technické inovace pro nový Touareg –...

Termovizní kamera Touaregu dokáže za tmy rozpoznávat osoby a zvířata dříve než nejbystřejší řidič „Night Vision“ vidí za tmy do vzdálenosti až 130 metrů, upozorní řidiče a uvede...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojnásobná premiéra na Setkání GTI: Studenti z Wolfsburgu a Cvikova představují koncepční vozy Golf z vlastního vývoje

Dvojnásobná premiéra na Setkání GTI:...

Tým z Wolfsburgu vystavuje Golf GTI Next Level* s výkonem 302 kW (411 k) a aplikací pro ovládání displeje videoher Studenti ze Saska představují pohon všech kol na zemní plyn v modelu Golf...