Technická inovace roku 2014

Jedná se doplňkovou anketu hlavní soutěže Auto roku 2014 s cílem ocenit nejvýznamnější technickou inovaci v automobilové oblasti.

Do ankety mohou být zařazeny technické inovace představené či uvedené na trh v časovém období od 30. října 2012 do 31. prosince 2013. Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především technické hledisko.

 

Technická inovace roku 2014 – nominace

 

Devítistupňová převodovka v Range Rover Evoque

– světové prvenství nasazení devítistupňové samočinné převodovky. Vedle počtu převodových stupňů spočívá unikátnost i v tom, že kvůli omezeným zástavbovým rozměrům příčné koncepce nejsou planetová soukolí v jedné ose.

Subaru diesel + Lineartronic + AWD

– unikátní spojení naftového motoru 2.0D typu boxer, bezestupňové převodovky CVT a stálého pohonu všech kol.

Opel Intellilink (infotainment systém v Insignii)

– nová generace audionavigačního systému s inovativním propojením s mobilními aplikacemi a ovládáním pomocí dotykové plošky podobné touchpadům u notebooků. Jde o první použití tohoto ovládání u neprémiového modelu.

Hybridní technologie v Porsche 918 Spyder

– plug-in hybridní pohon spojující benzinový 4.6 V8/447 kW a dva elektromotory (115 kW vpředu a 96 kW vzadu), jež dávají dohromady 652 kW. Maximální rychlost vozu je 345 km/h, stovku pokoří za 2,6 s, dvoustovku za 7,2 a hranici 300 km/h prolomí za 19,9 s. Čistě na elektřinu dokáže 918 Spyder ujet až 31 km. Normovaná spotřeba činí 3,0 l/100 km.

Volvo D4 i-Art

– nová generace vznětového čtyřválce, která je technicky zajímavá vstřikovacím tlakem až 250 MPa a systémem řízení i-ART se vstřikovači vybavenými tlakovými a tepelnými čidly a pomocnou řídicí jednotkou. Díky informacím o okamžitém průběhu spalování ve válcích dokáže hlavní řídicí jednotka motoru přesněji dávkovat palivo.

Světlomety Audi Matrix LED v Audi A8

– první sériová aplikace maticového světlometu, který je tvořen 25 samostatně řízenými diodami, u nichž lze individuálně měnit nejen intenzitu svitu, ale také směr. Jednou z funkcí je i přisvěcování do zatáček.

Technologie výroby karbonových dílů na BMW i3

– BMW pro karoserii elektromobilu i3 vyvinulo zcela novou technologii masové výroby uhlíkových kompozitů a následně i karosářských dílů z tohoto lehkého, ale pevného materiálu. Celý proces je rychlejší a výrazně levnější než konvenční dosud používané postupy.

Podvozek Magic Body Control pro Mercedes-Benz S

– systém aktivního pérování, které na základě snímání povrchu pomocí stereokamery v čelním skle upravuje charakteristiku tlumení každého kola tak, aby byl zajištěn maximální komfort jízdy.

 

O vyhodnocení ankety vás budeme informovat

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Tománkem s vozem Fordu Raptor F-150 EVOna Dakaru skvěle sedmí!

Prokop s Tománkem s vozem Fordu Raptor...

Extrémní čtyřicátý ročník legendárního Dakaru je u konce a tým MP SPORTS s českou vlajkou nad hlavou slaví fantastické sedmé místo v celkové klasifikaci kategorie automobilů! Mohou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Carlos Sainz, Lucas Cruz a jejich PEUGEOT 3008DKR Maxi triumfovali v Rallye Dakar 2018, která se zapíše do historie

Carlos Sainz, Lucas Cruz a jejich PEUGEOT...

 DAKAR 2018 TŘETÍ VÍTĚZSTVÍ PEUGEOTU V ŘADĚ Po 8793 kilometrech – dun, horských průsmyků, kamenitých tratí a nebezpečí všeho druhu na území Peru, Bolívie a Argentiny získala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Volkswagen Crafter 4Motion úspěšně čelil nástrahám letošní drsné Rallye Dakar, která o víkendu skončila

Nový Volkswagen Crafter 4Motion...

Nový Crafter 4Motion dokázal, že jízdní vlastnosti sériového vozu  skvěle zvládají maximální zatížení na silnici i v drsném terénu. Dvě nová doprovodná vozidla Volkswagen Crafter...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOTy 3008DKR Max po  13.etapě Rallye Dakaru 2018 Sainz/Cruz přesvědčivě vedou

PEUGEOTy 3008DKR Max po 13.etapě Rallye...

Závěr soutěže je na dohled! 13. ETAPA SAN JUAN – CÓRDOBA Posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz za volantem svého vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi v průběhu předposlední etapy, sestávající ze dvou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 11. ETAPA BELÉN – CHILECITO: Status quo při Rallye Dakaru zatímco Peugeot posiluje své vítězné vedoucí pozice

11. ETAPA BELÉN – CHILECITO: Status...

Na Dakaru zbývají už jen tři dny soutěžních jízd. Team PEUGEOT Total se drží na prvním a druhém místě – i po včerejší 280 km dlouhé etapě, jedné z nejkratších v letošní...