Šumava ve znamení stíhací jízdy

Letošní 54. ročník Rallye Šumava Klatovy přivítal o uplynulém víkendu na startu v Klatovech dvaasedmdesát posádek domácího šampionátu. Nepřízeň počasí a smolný okamžik horkého favorita soutěže přinesly nakonec překvapivé rozuzlení v jejím závěru.

Miroslav Jakeš ma šumavě havaroval a soutěž nedokončil

O překvapení však nebyla nouze ani hned v úvodu soutěže. Kdo čekal okamžitý frontální útok mladoboleslavské tovární posádky Kopecký – Dresler na voze ŠKODA Fabia R5 byl možná poněkud zaskočen. Na první rychlostní zkoušce páteční první etapy v Čínově se šance na vítězství rychle chopil Jan Dohnal na Focusu specifikace WRC.

Také druhý Jan Černý s Fabií R5, který se zde dostal před třetího Kopeckého, dal jasně najevo své ambice uspět. Do boje úspěšně vytáhl také Miroslav Jakeš následovaný stále se lepšícím Václavem Kopáčkem, oba na Fabii R5.

Václav Kopáček jun. doslova bavil fanoušky šumavské rallye

Teprve až za nimi byl po první měřeném úseku Václav Pech na Fordu Fiesta R5. Bohužel hned v úvodu odstoupil Karel Trněný, kterého zradila na jeho Fabii WRC převodovka. Po prvním servisu v Janovicích nad Úhlavou se však začala situace na čele výrazně měnit a zavládl tak starý pořádek z minulé soutěže ve Valašském Meziříčí. Zásadní roli v tom zřejmě sehrál i vydatný déšť, který odstartoval u většiny jezdců loterii s volbou pneumatik.

Do čela celkové klasifikace poskočil Jan Kopecký a začal tradičně svůj náskok dále navyšovat. Za něho se zařadil jeho největší rival v českém šampionátu Václav Pech a o třetí místo sváděli souboj Fabie R5 Jana Černého a Filipa Mareše.

Pech využil znalost téměř domácího prostředí

Třetí rychlostní zkouška na Korábu se stala osudnou do té doby dobře jedoucímu Miroslavu Jakešovi a stejně tak Karlu Štochlovi. Oba na mokru havarovali a poškození jejich Fabií R5 bylo neslučitelné s dalším pokračováním.

V první desítce absolutního pořadí figurovali ještě Vojtěch Štajf, zvykající si na nové Polo GTI R5, Roman Odložilík, Martin Březík a Karel Trojan jun., všichni s Fabiemi R5. Právě posledně jmenovaný Trojan se však dostal do problému, když převrátil svůj vůz na střechu, ale poté pokračoval v soutěži. V úzkých však nebyl sám. Potíže se objevili v závěru dne i u Fabie R5 Jana Černého, který dojížděl poslední erzetu pouze na tři válce. Toho brilantně využil dobře jedoucí Filip Mareš a postoupil na třetí příčku.

Vojtěch Štajf s Polem GTI R5 oproti minulé soutěži zrychlil

Možnost pokračovat v soutěži však ztratil Jan Dohnal, který skončil mimo trať a nabral velkou časovou ztrátu. Do druhé etapy již nenastoupil. Konzistentně si za volantem nového Pola GTI R5 počínal Štajf a držel si šesté místo. Václav Kopáček s Fabií R5 se mohl radovat na konci první dne nejen z absolutně pátého místa, ale především z obrovské přízně tisíců diváků na trati, které často potěšil agresivně rozevlátou jízdou. Po první etapě tak na Rallye Šumava Klatovy dominovalo trio Kopecký, Pech a Mareš.

V sobotu se konečně umoudřilo počasí a trať rychle osychala, což si přála většina jezdců. O klidném průběhu šumavské soutěže však nemohla být ani řeč. Na osmé rychlostní zkoušce totiž potkal jasného favorita Jana Kopeckého defekt pneumatiky. Tovární posádka ŠKODA Motorsport se rozhodla vyměnit kolo na Fabii R5 přímo na trati měřeného úseku a ztratila tak více jak 1,5 minuty, což ji posunulo celkově až na čtvrtou příčku. Bylo jasné, že se schyluje ke Kopeckého stíhací jízdě, ale téměř třičtvrtě minutová ztráta na vedoucího Pecha byla skutečnou výzvou už proto, že Pech je plzeňský rodák a silnice v okolí nedalekých Klatov moc dobře zná.

Jan Kopecký bojoval v sobotu především s časem

Větší důvod k obavám o udržení své pozice museli mít vlivem útoku rychlého Kopeckého druhý Mareš i třetí Černý. A byl to právě Černý, který podlehl na dalších měřených úsecích nejen Janu Kopeckému, ale také brilantně jedoucímu Václavu Kopáčkovi, který hned v úvodu sobotního rána oslavil své premiérové vítezství na rychlostní zkoušce.

Třetí místo Filipa Mareše je totožným výsledkem z minulé soutěže

V dalším průběhu sobotní druhé etapy se vše točilo okolo možného útoku Kopeckého na vedoucího Pecha, ale zkušenost a časy plzeňského jezdce hovořily v jeho prospěch. Kopecký vyhrával jednu rychlostní zkoušku za druhou, přeskočil druhého Mareše, ale Pech si ve vedení stále držel dostatečný náskok. V cíli nakonec chybělo skvěle sprintujícímu Kopeckému na Pecha téměř 13 vteřin. I tak však sklidila tovární posádka Kopecký – Dresler na cílové rampě v Klatovech velké ovace za snahu průběh soutěže zvrátit.

„Byla to tady na Šumavě skvělá soutěž. Já jsem dostal defektem Honzy šanci získat tady vítezství. Nejprve jsem nevěděl, jak rychle zareagovat na vzniklou situaci, ale pak jsem si jel své tradiční tempo a dotáhnul to do vítězného konce,“ hodnotil letošní Rallye Šumava Klatovy její vítěz Václav Pech, který se svým spolujezdcem Petrem Uhlem narušili dlouhodobou suverenitu Jana Kopeckého a Pavla Dreslera na českých soutěžích.

Třetí na stupních vítězů byla posádka Filip Mareš s Janem Hlouškem.

Spokojený vítěz Václav Pech v cíli

Celkové výsledky 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy:

1) Václav Pech jun. – Petr Uhel        Ford Fiesta R5                  1:32:19,0

2) Jan Kopecký – Pavel Dresler       Škoda Fabia R5                   +12,7

3) Filip Mareš – Jan Hloušek            Škoda Fabia R5                   +18,3

4) Václav Kopáček jun. – Barbora Rendlová     

                                                            Škoda Fabia R5                  +53,0                           

5) Jan Černý – Petr Černohorský 

                                                         Škoda Fabia R5                    +1:05,9

6) Vojtěch Štajf – Veronika Havelková

                                                         Volkswagen Polo GTI R5      +1:51,3

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...