Strategie a ambice skupiny PSA Peugeot Citroën pro období 2010-2015

Do roku 2010 si klade skupina za cíl obnovit růst a rentabilitu, překročit hranici 4 milionů prodaných vozů a upevnit si svoji pozici čísla „1“ v ekologických vozidlech.

Christian Streiff, president PSA Peugeot Citroën, předložil strategii a ambice skupiny na období let 2010-2015. Jejím prioritním cílem je stát se do roku 2015 nejkonkurenceschopnějším výrobcem automobilů v Evropě. Skupina plánuje na rok 2010 provozní marži v rozpětí 5,5 až 6% z obratu a po roce 2010 její trvalý růst, který by v roce 2015 měl dosáhnout rozpětí 6 až 7%.

PSA Peugeot Citroën si klade za cíl stát se do roku 2015 skupinou s pevnou evropskou základnou a s pravidelným nárůstem zisku, mezinárodním uskupením, zaujímajícím ve všech svých aktivitách přední místa. Faurecia si rovněž činí ambice zařadit se ve všech odvětvích své činnosti na přední místa, Gefco usiluje o prvenství v automobilové logistice a Banque PSA Finance by chtěla upevnit a udržet svoji pozici vzorového příkladu rentability v oboru.

Pokud jde o samotnou výrobu automobilů, Christian Streiff upřesnil cíle projektu CAP do roku 2010 a zveřejnil ambice skupiny do roku 2015 takto:

Výrazné zlepšení kvality produktů a služeb: snížení výskytu kvalitativních závad na polovinu, zkrácení doby řešení závad na třetinu, v kvalitě servisu se značky Peugeot a Citroën zařadí do první evropské pětky.

Ofenzivní evropský produkt, který zajistí opětovné posílení značky Peugeot a akceleraci rozvoje Citroënu: rozšíření modelových řad obou značek, posílení pozic v růstových segmentech, upevnění první pozice na trhu užitkových vozů, vývoj modelů „competitive premium“ pro každý segment. Pro období 2007 – 2010 se jen pro Evropu předpokládá uvedení celkem 29 nových modelů s odlišením obou značek. Tyto nové modely by měli zajistit oběma značkám větší podíly na trhu. Pro následující období je také cílem snížit průměrnou dobu existence modelové řady na 3 roky (oproti 4,5 roku v roce 2006).

Evropská obchodní ofenziva umožňující prodat v roce 2010 dalších 300 000 vozů: specifická strategie orientovaná na firemní klientelu, specifické akce v rámci prodejní sítě podporující samotný produkt, rentabilnější vynakládání mediálních investic, nová dynamika v přetváření vlastních sítí ve skutečná zisková centra.

Plán zvýšení konkurenceschopnosti díky omezení nákladů: snížení garančních nákladů na polovinu, zvyšování produktivity nákupů o 4 až 6 % ročně, snížení fixních nákladů o 30%, zkrácení vývojových lhůt o 30%, snížení logistických nákladů o 10%, od konce roku 2007 plná realizace programu výrobní efektivity „Konvergence“ a zvýšení míry využívání výrobních kapacit o 20 bodů.

Vysoce konkurenční průmyslový nástroj: zavedení „Výrobního systému PSA“, rozvoj nových flexibilních a variabilních platforem, rozšíření výrobní základny a nákupů v rozvojových zemích, podpora úprav vozidel mimo závod.

Mezinárodní ofenziva umožňující skupině prodat v roce 2010 mimo Evropu dalších 400 000 vozů:

V zemích uskupení Společného jihoamerického trhu (Mercosur) skupina předpokládá k danému termínu prodej 400 000 vozů, což znamená zdvojnásobení objemu. V Brazílii se skupina chce zařadit se do první čtyřky automobilového průmyslu. Za tímto účelem uvede skupina na trh 12 nových modelů, posílí síť obou svých značek, urychleně uvolní doplňkové výrobní kapacity, zvýší podíl lokálních nákupů a posílí lokální výzkum a vývoj.

Číně je ambicí skupiny pro rok 2015 stát se na trhu uznávaným a rentabilním hráčem a prodat do této doby 1 milion vozů. Se zřetelem na tyto cíle skupina k roku 2010 předpokládá spolu se svým partnerem Dongfeng Motor vybudování dalšího průmyslového podniku, omlazení modelových řad Peugeot i Citroën a uvedení 12 nových modelů. Zároveň probíhá realizační studie možnosti vytvoření joint venture s čínským výrobcem Hafei, který by skupině umožnil vytvoření třetí průmyslové základny, tentokrát na jihu země. „Business Unit Chine“ zároveň rozvine centra výzkumu, vývoje a designu a zvýší podíl lokálních nákupů.

Rusku se skupina soustřeďuje na prodej 100 000 vozů v roce 2010 a na následné dosažení prodejů 300 000 vozů.

Celkově výrobní strategie umožní oběma značkám na jejich trzích posílit své pozice v rostoucích segmentech, zejména modelových řad velkoprostorových rodinných vozů, umožní nabídnout model „competitive premium“ v každém segmentu a také již v základním provedením konkurenčně reagovat podle místních potřeb. Skupina rovněž na všech svých trzích uvede 53 nových modelů během 4 let (v rozmezí let 2007 až 2010).

A konečně – skupina hodlá upevnit svoji pozici „jedničky“ v ekologických vozech. Cílem je dosáhnout průměrného snížení hodnoty emisí CO2 v Evropě o 10g/km. Za tímto účelem skupina hodlá posílit výzkum a vývoj motorů a realizovat rozsáhlý program hybridních technologií s prodejem hybridních vozidel HDi v roce 2010. Dále plánuje prodat 1 milion v rámci programu Stop & Start od roku 2011. Právě tak skupina rozšíří využívání bionafty (s 30 %ním podílem) a nabídne v závislosti na poptávce na jednotlivých trzích i verzi s pohonem na bioetanol.

Po 4 letech poklesu rentability, zvyšování objemů prodejů a redukce nákladů zahájené programem CAP 2010 umožní zvýšení a udržení provozní marže skupiny. Ta musí v roce dosáhnout hodnoty v rozpětí 5,5 až 6 % obratu a pokračovat v růstu, aby v období 2010-2015 dosáhla rozpětí 6 až 7 %.

Tento strategický plán učiní PSA Peugeot Citroën nejkonkurenceschopnějším výrobcem automobilů v Evropě s trvalým ziskovým růstem a solidním mezinárodním rozvojem. Výrobcem, který posiluje a podporuje zhodnocení investic akcionářů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Premiéra: Nový Opel Vivaro Tourer a Opel Vivaro Combi+ se představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září)

Premiéra: Nový Opel Vivaro Tourer a Opel...

Nové velké vany Opel Vivaro Tourer a Combi+ vynikají funkčností, komfortem a všestranností. Opel Vivaro je skutečný multitalent: Je to flexibilní a dostupný společník pro nejrůznější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ve dnech 18. až 20. srpna 2017 se na pobřeží v Travemünde setká největší komunita fanoušků modelu Beetle na světě

Ve dnech 18. až 20. srpna 2017 se na...

 Letos se uskuteční již 13. ročník akce Beetle Sunshinetour.  (Na fotografii zleva: Hebmüller Cabriolet z 50. let, poslední vyrobený exemplář Brouk 1303 Cabriolet z 80. let a New Beetle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford GT bude  v omezeném množství nabízen v rámci nadcházejícího modelového roku v nové limitované edici ’67 Heritage

Ford GT bude v omezeném množství...

Ford Performance tak skládá poctu závodnímu vozu Ford GT40 Mk IV, s nímž Dan Gurney a A. J. Foyt v roce 1967 zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans. Limitovaná edice se vyznačuje speciálním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen představí již 28.srpna ve světové premiéře nové SUV T-Roc

Volkswagen představí již 28.srpna ve...

Předprodej zcela nově vyvinutého Volkswagenu T-Roc je  u nás plánovaný již na letošní říjen, uvedení na český trh pak začátkem roku 2018. Nový T-Roc kombinuje – suverénní charakter...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai nabízí řidičům týdenní testování nového kombíku i30 nové generace

Hyundai nabízí řidičům týdenní...

Automobilka Hyundai startuje nový projekt s názvem “Týden s i30 kombi“. Od 15. září mají všichni majitelé vozů kombi a majitelé jakéhokoli vozu Hyundai – možnost otestovat si na sedm...