Startovací kabely pořizujte jedině na „váhu“

Aby některá studená zimní rána nebyla před cestou do práce ještě mrazivější, je třeba mít v záloze opravdu kvalitního pomocníka v případě nouze. A jak vlastně startovací kabely vybírat?

„Kupovat startovací kabely na váhu je trochu zjednodušené doporučení, ale když se proberete nabídkami v některých obchodech, tak tam najdete spoustu produktů, které rozhodně bezproblémové nastartování nezaručí,“ říká Jindřich Krejčí ze sítě autoservisů ProfiAuto.

Takové kabely jsou sice zabalené v hezkých krabičkách a za skvělou cenu, ale na to, aby v zimě zachránily řidičům „kůži“ už bohužel nestačí. Skutečně spolehlivý startovací pomocník je vyrobený z potřebného množství měděného kabelu, který se samozřejmě pak vyznačuje odpovídající hmotností.

U benzínového auta by měly stačit kabely s průřezem 16 mm2 a s délkou 3 metry. Každý další metr navíc představuje zbytečný odpor, a proto je při nákupu dobré se zaměřit také na správný poměr mezi délkou a průřezem. Pro dieselová auta a silnější motory pak bude dostačovat průřez 25 mm2 s délkou 5 metrů pro bezproblémový přenos proudu.

„Dejte si pozor na některé levné napodobeniny, které sice například deklarují průřez 25 mm2, ale pod silnou vrstvou izolace nakonec najdete měděný vodič jen o průřezu 5 mm2. Proto i v našich servisech ProfiAuto řidičům doporučujeme si za startovací kabely připlatit a mít jistotu, že nám v zimních měsících opravdu pomohou,“ dodává Jindřich Krejčí.

Jak správně zapojit kabely:

  1. Červený (zpravidla) kabel připojit na kladný pól (+) vybité baterie
  2. Druhý konec červeného kabelu připojit na kladný pól nabité baterie
  3. Černý (zpravidla) kabel připojit na záporný pól (-) nabité baterie
  4. Druhý konec černého kabelu připojit na kostru vozidla s vybitou baterií

 

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO během léta zmodernizovala a rozšířila výrobní provozy, připravuje se na elektromobilitu

ŠKODA AUTO během léta zmodernizovala a...

V závodech ŠKODA AUTO bylo realizováno 180 projektů, souvisejících mimo jiné s přípravou výroby elektrických vozidel a nové generace motorů EA211 EVO Nové svařovací roboty rozšířily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Směle do českého finále

Směle do českého finále

Vrchol sezóny českého šampionátu ve Zlíně Štajf s Havelkovou jedou o české i evropské body Polo GTI R5 opět v barvách reprezentačního ACCR týmu Zdejší jubilejní dvacátý start Vojtěcha...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Hyundai IONIQ obhájil pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

Nový Hyundai IONIQ obhájil pět...

Všechny tři verze s elektrifikovaným pohonem patří mezi absolutně nejbezpečnější vozy ve své třídě Nejvyšší hodnocení ochrany dospělých cestujících, dětí i chodců, ale také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop Sport Classic už druhým rokem vítězí v testu vintage pneumatik časopisu Auto Bild Klassik

Dunlop Sport Classic už druhým rokem...

Německý automobilový časopis Auto Bild Klassik[1] ocenil pneumatiky Dunlop pro oldtimery prvním místem ve svém každoročním testu historických „vintage“ pneumatik Dunlop Sport Classic porazily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý pátý český řidič za volantem usnul

Každý pátý český řidič za volantem...

Mikro spánek: 56 metrů „bez řidiče“ Přiznání samotných motoristů zní – celkem 20 % řidičů v anonymním průzkumu potvrdilo, že už zažilo okamžik mikro spánku za volantem. Rozhodně...