Sportovní vozy jsou dnes již standardní nabídkou klasických autobazarů

O sportovní kombi je větší zájem než o roadstery či sportovní sedany.

1porschaaaauto1001

Pro ojetý sportovní vůz se už zájemci nemusí vypravit do specializovaného autobazaru

I když u klasického prodejce ojetin býval klient v minulosti zvyklý téměř výhradně na běžné automobily, dnes může v nabídce natrefit na desítky sporťáků. Nejvyhledávanějším ojetým sportovním automobilem je v současnosti Škoda Octavia RS. Nejoblíbenější barvou černá a zákazníci v průměru utratí za sportovní vozy 335 tisíc. Vyplynulo to ze statistik AAA AUTO.

Vzhledem k vyšší ceně těchto automobilů platí

– že zákazníci nechávají v souvislosti s končící motoristickou sezónou nákup sportovního vozu na konec léta. Ani v letošním roce tomu není jinak. Společnost AAA AUTO zaznamenala v srpnu a září výrazně větší poptávku právě po těchto typech vozů.

Nejoblíbenější karoserií je sportovní hatchback, který patří k nejlevnějším vozům

Zákazníci jej vyhledávají ve 29 % případů. Následuje kupé s 25 % a sportovní kombi 16 %. Shodně 14 % klientů volí buď sportovní sedany nebo kabriolety a roadstery. „Celkem máme v nabídce 80 sportovních vozů s průměrnou dobou stáří sedm let a průměrnou cenou lehce přes 300 tisíc,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Velmi výjimečně obchodujeme s upravenými vozy. Takový vůz musí mít všechny úpravy homologované a musí vyhovovat platné legislativě, což splňuje jen velmi malé procento upravených vozů. Typickým zákazníkem ovšem není, jak by se mohlo mnoho lidí domnívat, mladý muž s čerstvě získaným řidičským průkazem. Většinou jde o manažera či jednatele firmy ve středním věku.“

Dle statistik AAA AUTO je dlouhodobě nejoblíbenějším typem sportovního vozu sportovní hatchback

– který tvoří 30 % prodejů těchto aut. Zákazníci u sportovních vozů koukají stále více i na jejich praktičnost. Proto za poslední tři roky poklesl zájem o dříve oblíbené kupé, a to o 11 % v porovnání s ostatními typy sporťáků, a také sportovní kombi vzrostlo za stejnou dobu o 7 %. Mírně se zvýšil zájem o dieselové motory, ovšem stále 65 % vozů je benzínových. Nejoblíbenější barvou je černá. Průměrná cena v letošním roce činí 334.599 Kč.

Stejně jako u běžných automobilů, v žebříčku TOP 10 nejprodávanějších značek obsadila

– první příčku tuzemská Škoda, která se s vozy Octavia RS a Fabia RS obsadila taktéž první a třetí pozici v pořadí jednotlivých modelů. Mezi škodovky se vtěsnal na druhou pozici Volkswagen s modely CC a Passat CC. Desítku nejoblíbenějších modelů uzavírá Opel Astra OPC, Coupé a Cabrio.

Top 10 nejprodávanějších značek

  1. Škoda
  2. VW
  3. BMW
  4. Audi
  5. Mercedes
  6. Peugeot
  7. MINI
  8. Renault
  9. Opel
  10. Porsche

Top 10 nejprodávanějších modelů

  1. Škoda Octavia RS
  2. VW CC a Passat CC
  3. Škoda Fabia RS
  4. BMW 3 Coupé a Cabrio
  5. Renault Mégane RS a Mégane Cabrio
  6. Mini Cooper
  7. Audi A5
  8. VW Beetle a New Beetle
  9. Audi TT
  10. Opel Astra OPC, Coupé a Cabrio

Nejzajímavějšími vozy, které za několik uplynulých let společnost AAA AUTO prodala, byly:

  • v roce 2012 BMW 750i s exteriérovými doplňky Alpina B7
  • v roce 2013 Land Rover Defender z limitované edice k 60. výročí modelu Defender
  • v roce 2013 Subaru Impreza WRX STI s kovanými disky Speedline Corse, polozávodními pneu Birdgestone Potenza RE070, výfukem Supersprint a dalšími polozávodními úpravami
  • v roce 2013 TechArt GT Street T4, což je kompletně upravené Porsche 911 Turbo. Vůz byl vybaven karbon-keramickými brzdami, aerodynamickým bodykitem, motor měl titanové ojnice, větší turba, větší mezichladič, výfuk se závodními katalyzátory, výkon 646 koní (tj. o 226 koní více než sériové provedení) a točivý moment 870 Nm. Z 0 na 100 za 3.7 sekundy, maximální rychlost 341 km/h. Jen samotná úprava vyšla přibližně na stejnou částku, jako celý výchozí vůz.
  • v roce 2014 Nissan GT-R s titanovým výfukem Meisterschaft v hodnotě 120 tisíc korun
  • v roce 2014 Hummer H1 s přívěsem vyrobeným na zakázku
  • v roce 2014 Hummer H2 s kompletní přestavbou podvozku a lift-kitem RANCHO

Zdroj: Temper Communication,a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP souboje na ostří nože, Talaš vybojoval zlato

PEUGEOT RALLY CUP souboje na ostří...

Mezi dvoukolkami se na 14. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče bojovalo od začátku do konce. Stejně jako v absolutním pořadí byly mezi první posádkami pouze nepatrné časové rozdíly a do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - IONIQ Electric již podruhé v řadě zvítězil v anketě o „šampiona zůstatkové ceny“

IONIQ Electric již podruhé v řadě...

Auto Bild a Schwacke ocenily Hyundai IONIQ Electric podruhé v řadě jako „Šampiona zůstatkové hodnoty“ v kategorii elektromobilů IONIQ Electric má i nadále nejstabilnější hodnotu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ceny benzinu a dálnic na cestě k moři ÚAMK doporučuje: natankujte před překročením hranice

Ceny benzinu a dálnic na cestě k moři...

Co nás motoristy zajímá nejvíce, když vyrážíme na dovolenou? Poplatky za dálnice a ceny pohonných hmot. Jaká je současná situace na trase do nejoblíbenějších destinací českých turistů?...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobeno přes šest set tisíc motorových vozidel

Vyrobeno přes šest set tisíc...

AutoSAP zveřejňuje výsledky výroby vozidel za leden – květen 2018 Do května bylo v ČR vyrobeno celkem 627 664 motorových vozidel Daří se výrobě a odbytu autobusů Výroba osobních automobilů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyhlášeny podniky roku 2017 v českém  automobilovém průmyslu

Vyhlášeny podniky roku 2017 v českém ...

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) vyhlásilo výsledky 20. ročníku soutěže Podnik roku 2017 v automobilovém průmyslu ČR. V rámci AutoSAP proběhl již 20. ročník soutěže členských...