Sportovní vozy jsou dnes již standardní nabídkou klasických autobazarů

O sportovní kombi je větší zájem než o roadstery či sportovní sedany.

1porschaaaauto1001

Pro ojetý sportovní vůz se už zájemci nemusí vypravit do specializovaného autobazaru

I když u klasického prodejce ojetin býval klient v minulosti zvyklý téměř výhradně na běžné automobily, dnes může v nabídce natrefit na desítky sporťáků. Nejvyhledávanějším ojetým sportovním automobilem je v současnosti Škoda Octavia RS. Nejoblíbenější barvou černá a zákazníci v průměru utratí za sportovní vozy 335 tisíc. Vyplynulo to ze statistik AAA AUTO.

Vzhledem k vyšší ceně těchto automobilů platí

– že zákazníci nechávají v souvislosti s končící motoristickou sezónou nákup sportovního vozu na konec léta. Ani v letošním roce tomu není jinak. Společnost AAA AUTO zaznamenala v srpnu a září výrazně větší poptávku právě po těchto typech vozů.

Nejoblíbenější karoserií je sportovní hatchback, který patří k nejlevnějším vozům

Zákazníci jej vyhledávají ve 29 % případů. Následuje kupé s 25 % a sportovní kombi 16 %. Shodně 14 % klientů volí buď sportovní sedany nebo kabriolety a roadstery. „Celkem máme v nabídce 80 sportovních vozů s průměrnou dobou stáří sedm let a průměrnou cenou lehce přes 300 tisíc,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Velmi výjimečně obchodujeme s upravenými vozy. Takový vůz musí mít všechny úpravy homologované a musí vyhovovat platné legislativě, což splňuje jen velmi malé procento upravených vozů. Typickým zákazníkem ovšem není, jak by se mohlo mnoho lidí domnívat, mladý muž s čerstvě získaným řidičským průkazem. Většinou jde o manažera či jednatele firmy ve středním věku.“

Dle statistik AAA AUTO je dlouhodobě nejoblíbenějším typem sportovního vozu sportovní hatchback

– který tvoří 30 % prodejů těchto aut. Zákazníci u sportovních vozů koukají stále více i na jejich praktičnost. Proto za poslední tři roky poklesl zájem o dříve oblíbené kupé, a to o 11 % v porovnání s ostatními typy sporťáků, a také sportovní kombi vzrostlo za stejnou dobu o 7 %. Mírně se zvýšil zájem o dieselové motory, ovšem stále 65 % vozů je benzínových. Nejoblíbenější barvou je černá. Průměrná cena v letošním roce činí 334.599 Kč.

Stejně jako u běžných automobilů, v žebříčku TOP 10 nejprodávanějších značek obsadila

– první příčku tuzemská Škoda, která se s vozy Octavia RS a Fabia RS obsadila taktéž první a třetí pozici v pořadí jednotlivých modelů. Mezi škodovky se vtěsnal na druhou pozici Volkswagen s modely CC a Passat CC. Desítku nejoblíbenějších modelů uzavírá Opel Astra OPC, Coupé a Cabrio.

Top 10 nejprodávanějších značek

  1. Škoda
  2. VW
  3. BMW
  4. Audi
  5. Mercedes
  6. Peugeot
  7. MINI
  8. Renault
  9. Opel
  10. Porsche

Top 10 nejprodávanějších modelů

  1. Škoda Octavia RS
  2. VW CC a Passat CC
  3. Škoda Fabia RS
  4. BMW 3 Coupé a Cabrio
  5. Renault Mégane RS a Mégane Cabrio
  6. Mini Cooper
  7. Audi A5
  8. VW Beetle a New Beetle
  9. Audi TT
  10. Opel Astra OPC, Coupé a Cabrio

Nejzajímavějšími vozy, které za několik uplynulých let společnost AAA AUTO prodala, byly:

  • v roce 2012 BMW 750i s exteriérovými doplňky Alpina B7
  • v roce 2013 Land Rover Defender z limitované edice k 60. výročí modelu Defender
  • v roce 2013 Subaru Impreza WRX STI s kovanými disky Speedline Corse, polozávodními pneu Birdgestone Potenza RE070, výfukem Supersprint a dalšími polozávodními úpravami
  • v roce 2013 TechArt GT Street T4, což je kompletně upravené Porsche 911 Turbo. Vůz byl vybaven karbon-keramickými brzdami, aerodynamickým bodykitem, motor měl titanové ojnice, větší turba, větší mezichladič, výfuk se závodními katalyzátory, výkon 646 koní (tj. o 226 koní více než sériové provedení) a točivý moment 870 Nm. Z 0 na 100 za 3.7 sekundy, maximální rychlost 341 km/h. Jen samotná úprava vyšla přibližně na stejnou částku, jako celý výchozí vůz.
  • v roce 2014 Nissan GT-R s titanovým výfukem Meisterschaft v hodnotě 120 tisíc korun
  • v roce 2014 Hummer H1 s přívěsem vyrobeným na zakázku
  • v roce 2014 Hummer H2 s kompletní přestavbou podvozku a lift-kitem RANCHO

Zdroj: Temper Communication,a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pětinu dopravních nehod způsobuje únava. Přesto si polovina řidičů myslí, že se s ní dokáže vypořádat bez odpočinku

Pětinu dopravních nehod způsobuje...

Téměř polovina řidičů má osobní zkušenost s mikrospánkem za volantem. Přitom mikrospánek nepřichází jako blesk z čistého nebe – ospalost a zhoršená koncentrace ho vždy provází dlouho...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu a vývoje, která urychlí reakce na měnící se požadavky trhů

Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu...

Organizace založená na systémech a platformách zefektivní proces vývoje vozidel Nové centrum pro vývoj automobilových platforem zohlední požadavky jednotlivých trhů již od fáze vývoje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50 000 PRODANÝCH KUSŮ!

NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50...

Šest měsíců po svém uvedení na trh registruje nové SUV Citroën C5 Aircross již více než 50 000 prodaných kusů. Tímto výkonem se řadí na třetí místo mezi nejprodávanějšími osobními...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své postavení nejúspornějšího vozu

Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své...

O uplynulém víkendu se v rámci tradičního Rally Bohemia konala také soutěž Eco Energy Rally Bohemia, která se mohla pochlubit účastí kompletní špičky světového poháru FIA Electric and New...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flotila vozů Hyundai přináší autodromu posílení bezpečnosti a jistotu včasné pomoci

Flotila vozů Hyundai přináší...

Tři silné a výkonné vozy Hyundai, které získal mostecký autodrom od nošovické automobilky za symbolickou korunu, se zařadily mezi nejdůležitější techniku autoparku. Slouží totiž jako Safety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech má nové vedení marketingu

Hyundai Motor Czech má nové vedení...

Společnost Hyundai Motor Czech přijala Janu Sekerákovou na pozici marketingové ředitelky. Po příchodu Alexe Kima a Martina Saitze se tak jedná o další podstatnou změnu ve vrcholovém managementu....