Sportovní verze pro labužníky volantu: nový Opel Insignia GSi – Světová premiéra 14.-24. září 2017 na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem

Nový Opel Insignia GSi bude možné objednávat od druhé poloviny října 2017.

2017 Opel Insignia GSi

Nový Opel Insignia GSi je lákavou sportovní limuzínou pro zákazníky

– kteří hledají něco mimořádného. Automobil „pro řidiče“, který poskytuje maximální požitek z jízdy na všech druzích silnic. Dynamicky naladěný podvozek v kombinaci s pohonem všech kol zaručují jedinečné řidičské zážitky a zároveň maximální bezpečnost. Novou 8-stupňovou automatickou převodovku je možné ovládat manuálně páčkami na volantu – podobně, jako v závodních vozech. Pro Insignii nové generace je příznačná kombinace lehké konstrukce s nízkým těžištěm a výkonných přeplňovaných čtyřválcových motorů.

Precizní odladění přineslo verzi GSi ještě lepší dynamiku v porovnání s už tak příjemně agilní limuzínou Insignia Grand Sport

Sportovní ambice potvrzují i stopky: „Nová Insignia GSi je na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring zřetelně rychlejší než výkonnější Insignia OPC předchozí generace,“ rekapituluje Volker Strycek, ředitel sportovní divize automobilky Opel. Jedním z důvodů je fakt, že nová Insignia GSi je o 160 kilogramů lehčí než porovnatelná Insignia OPC 2.8 V6 Turbo předchozí generace.

Volker Strycek vysvětluje nadšeně:

„Je to kombinace nízké hmotnosti – zejména na přední nápravě – nízkého těžiště, snadné ovladatelnosti, vysokého výkonu v širokém pásmu otáček a nejlepší trakce co dělá Insignii GSi tak rychlou. To je ryzí efektivita – optimální trakce je perfektní na závodním okruhu a z pohledu bezpečnosti je jasnou výhodou i na běžných silnicích.“

V „Zeleném pekle“: Nejnáročnější závodní trať světa

Nová Insignia GSi se finálně ladila na legendárním závodním okruhu Nürburgring, na jeho „Severní smyčce“, kde má Opel vlastní testovací centrum pro vývoj výkonných modelů. Podvozek nové Insignie GSi se tedy nastavoval na okruhu, který trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart výstižně nazval “Zeleným peklem”. Díky kratším pružinám má Insignia GSi o 10 milimetrů nižší světlou výšku, speciální sportovní tlumiče pérování redukují naklánění karoserie v zatáčkách a adekvátně bylo nastaveno i řízení. O zpomalování se stará výkonná brzdová soustava Brembo se čtyřpístkovými brzdiči s kotouči o průměru 345 milimetrů (vpředu).

Insignia GSi má standardně adaptivní podvozek FlexRide

– který ve zlomku sekundy dokáže přizpůsobit charakteristiku tlumičů a posilovače řízení aktuálním jízdním podmínkám. Řídicí jednotka podvozku FlexRide ovlivňuje i citlivost pedálu plynu a body přeřazení 8-stupňové automatické převodovky. Řidič může volit nastavení podvozku v režimech „Standard“, „Tour“ a „Sport“, exkluzivním prvkem modelů Insignia GSi je potom režim „Competition“, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po dvojnásobném stlačení mohou zkušení řidiči naplno využívat dynamický potenciál vozu s vypnutou kontrolou trakce a potlačenou funkcí stabilizačního systému.

Sportovní podvozek doplňují

– 20-palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 s vysokou adhezí. K optimální trakci přispívá i standardní systém pohonu všech kol s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (funkce vektorování točivého momentu), což jev tomto segmentu jedinečný prvek. Tradiční diferenciál je v případě Insignie GSi nahrazen dvojicí lamelových spojek, které se spínají a rozpínají podle potřeby ve zlomcích sekund. Přenášený točivý moment tak lze přesně a citlivě dělit mezi pravé a levé zadní kolo a tím se eliminuje nežádoucí nedotáčivost. Insignia GSi tak dokonale přesně, snadno a suverénně bezpečně „kreslí“ celé série zatáček.

Novou Insignii GSi pohání

– turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, který kombinuje příznivou spotřebu paliva s vysokým výkonem. Z objemu 2,0 l dává motor výkon 191 kW / 260 k, točivý moment se šplhá až k hodnotě 400 Nm. Spotřeba dle normy NEDC činí 11,2/100 km (město), 7,1 l/100 km (mimo město) a 8,6 l/100 km (kombinace). Emise CO2 v kombinovaném cyklu činí 197 g/km.

Motor je standardně propojený s 8-stupňovou automatickou převodovkou

– přičemž řidič může řadit i manuálně – pomocí páček na volantu. V automatickém modu může řidič nastavit dva režimy práce převodovky: „Standard“ a „Sport“.

O něco později se Insignia GSi představí s novým výkonným turbodieselem.

Sportovní prvky: Od nových sportovních sedadel po zadní spojler

Se sportovním charakterem nového modelu Insignia GSi korespondují designové prvky a doplňky, mezi kterými vynikají nová sportovní sedadla Opel poskytující perfektní boční držení těla, přičemž jsou ale zároveň komfortní i pro nejdelší cesty. Tato sportovní sedadla mají ceněný ergonomický certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), dostala i elektrické vyhřívání, ventilaci a nastavování bočních částí. Opěrka hlavy je v případě modelu Insignia GSi integrována přímo do opěradla.

Zákazníci mohou volit

– ze dvou kožených čalounění, obě jsou přizdobena emblémem „GSi“. Logo „GSi“ hrdě zdobí i zadní část karoserie, na kterou je namontovaný také efektivní spojler, zvyšující aerodynamický přítlak kol zadní nápravy. Samotný zadní nárazník je tvarovaný jako difuzor a jsou do něj integrovány dvě pochromované koncovky výfuků. Podobě také přední nárazník nese v bocích dvojici výrazných otvorů s chromovaným lemováním pro vstup vzduchu. Sportovní charakter modelu Insignia GSi doplňuje i masivní volant s dole zploštělým věncem, hliníkové pedály nebo černé stropní čalounění.

Tradice dlouhá 33 let: Modely GSi značky Opel

Nová Insignia GSi navazuje na dlouhou a úspěšnou tradici sportovně laděných modelů Opel GSi. Jako první vyjely v roce 1984 modely Manta GSi a Kadett GSi, které byly poháněné čtyřválcem o objemu 1,8 l o výkonu 85 kW / 115 k. O čtyři roky později vyjel Kadett 2.0 GSi 16V poháněný novým 16-ventilovým čtyřválcem DOHC o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW 150 k. Tento čtyřválec dostala i první Astra GSi. V roce 1993 přibyl alternativní motor o objemu 1,8 l o výkonu 92 kW / 125 k. Verze GSi existovala v mnoha variacích i v modelové řadě Corsa – první generace z roku 1988, která začínala na výkonu 74 kW / 100 k, je dnes velmi vyhledávaným objektem mezi sběrateli. Dosud posledním GSi modelem značky Opel byla Corsa D, která vyjela v srpnu 2012.

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

VIDEO – Opel GSI, Opel rodina X,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Opel přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Opel na 67. frankfurtském autosalonu:...

Nejmodernější řešení: Digitální showroom 4Ka aplikace rozšířené reality umožňuje  zákazníkům nakonfigurovat si svůj Opel Insignia podle vlastního vkusu: Od představení modelové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel představí BiTurbo: Nový špičkový diesel pro vlajkovou loď Opel Insigni na autosalonu ve Frankufurtu nad Mohanem (12. až  20.září 2017)

Opel představí BiTurbo: Nový...

Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly, výkon 154 kW / 210 k s mohutným točivým momentem se spotřebou pouze 6,9 l na 100 km. Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí pět světových premiér (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září 2017)

Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve...

S novým krédem značky „Budoucnost patří všem“ se Opel nedávno začlenil do koncernu PSA, čímž vznikl skutečný evropský šampión. Grandland X: Dynamické SUV s velkým vnitřním prostorem...