Společnosti Goodyear Dunlop Tires připomíná: Zimní pneumatiky v létě znamená vyšší spotřeba a hlučnost, horší ovladatelnost při silných letních deštích, rychlejší opotřebovávání, ale hlavně delší brzdná dráha !!!

Stále však existuje značná část nepřezouvajících řidičů, kteří jezdí v létě na zimních pneumatikách.

???????????????

???????????????

Přestože tvar i vzhled zimních a letních pneumatik

– se na první pohled příliš neliší, každá z nich má jiné složení směsi a dezén běhounu má jiný tvar. Jejich specifické vlastnosti výrazně ovlivňují funkčnost obou typů pneumatik v průběhu roku. Během letního období, kdy průměrné denní teploty pravidelně překračují 7 °C, by řidiči měli používat letní pneumatiky, jejichž tvrdší směs ve srovnání s pneumatikami zimními a běhoun s širokými obvodovými drážkami poskytují daleko lepší vlastnosti a bezpečnostní parametry.

Jiří Vodička, Marketing Manager CZ/SK společnosti Goodyear Dunlop Tires zdůrazňuje:

„Řidiči, kteří v letním období nepoužívají letní pneumatiky, se musí připravit na vyšší spotřebu a hlučnost, delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost při silných letních deštích a rychlejší opotřebovávání jejich pneumatik. Je nutné, aby si lidé uvědomili, že stejně jako v jiných odvětvích je také v našem pneumatikářském kladen velký důraz na neustálý výzkum a vývoj nových technologií a postupů. Díky tomu mohou být pneumatiky přizpůsobeny pro různá období, respektive pro povětrnostní podmínky a teploty pro ně typické. Proto se zimní a letní pneumatiky od sebe značně odlišují a jejich nesprávné používání má nejen negativní vliv na jízdní vlastnosti automobilu, ale díky delší brzdné dráze je i nebezpečné. V neposlední řadě je používání zimních pneumatik v létě díky vyšší spotřebě a opotřebení i neekonomické.“

Pneumatiky jsou během vývoje testovány v mnoha různých podmínkách

Bylo prokázáno, že při vyšších teplotách se zimní pneumatika začne přehřívat a ztrácí své optimální vlastnosti, což zapříčiňuje prodloužení brzdné dráhy. Navíc měkčí směs a velké množstvím lamel způsobuje vyšší hlučnost ve srovnání s pneumatikou letní.

Pneumatiky mají také velký vliv na spotřebu pohonných hmot u automobilu

Tu ovlivňuje nahuštění, směs i dezén pneumatiky. Více záběrových hran na zimní pneumatice zvyšuje její valivý odpor a tím negativně působí na spotřebu pohonných hmot. Měkčí směs zimních pneumatik současně způsobuje jejich rychlejší sjíždění při používání v letním období. Letní směs, která je určena do těchto teplot, zajišťuje nejen delší životnost pneumatik, ale i jejich celkově lepší vlastnosti.

Goodyear

– je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech na

www.goodyear.cz

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...