Společnost Goodyear včera – 1.března na mezinárodním autosalonu 2016 v Ženevě představila svou vizi pneumatik pro první generaci vozidel, která se již obejdou bez řidiče

IntelliGrip by mohl zvýšit bezpečnost samořídících vozidel pro řidiče a chodce.

1IntelliGrip800

Studie pneumatik IntelliGrip pro samořídící (autonomní) vozy

– zahrnuje pokročilou senzorovou technologii, jejímž cílem je poskytovat maximální oporu kontrolním systémům těchto vozidel. Autonomní vozy jsou závislé na datech získávaných od okolních vozidel, řidičů, chodců a „inteligentních měst“ a pneumatiky jako Goodyear IntelliGrip by při takové výměně informací mohly sehrávat klíčovou roli.

Podle studie Světového ekonomického fóra města očekávají

– že se autonomní vozidla stanou realitou již v průběhu příštích deseti let . A studie J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice dokládá, že za nejdůležitější úkol automobilového průmyslu na prahu těchto nadcházejících očekávaných změn zákazníci pokládají vývoj technologií, které dokáží zabránit srážkám.

„Díky trvalému omezování nutnosti interakce a zásahu řidiče v samořídících vozech budou pneumatiky v budoucnu jako prvotní místo dotyku vozu se silnicí hrát ještě důležitější roli než dnes,” řekl Joseph Zekoski, viceprezident a hlavní technický ředitel společnosti Goodyear. „Studie pneumatik Goodyear má dvojí úlohu: jednak vytváří kreativní platformu, která dále posouvá hranice konvenčního myšlení, jednak slouží jako ověřovací laboratoř pro vývoj budoucích technologií.“

Díky pokročilé technologii senzorů a speciálně konstruovanému běhounu

– jsou pneumatiky IntelliGrip schopny snímat různé podmínky, které na silnici panují, včetně stavu jejího povrchu a aktuálních povětrnostních podmínek. K vyhodnocování stavu pneumatiky a vozidla IntelliGrip zase využívá technologii aktivního opotřebení společnosti Goodyear, která je založena na senzorové technologii monitorovacího systému aktivního opotřebení a tlaku v pneumatice. Goodyear vyvinul speciální algoritmy pro výpočet takových proměnných, jako je tlak nahuštění a teplota pneumatiky, aby zlepšil popis stavu pneumatik, a díky tomu v konečném důsledku optimalizoval autonomní kontrolní systém vozu.

Vedle snímání podmínek panujících na povrchu komunikace a uvnitř pneumatik IntelliGrip rovněž komunikuje s centrálním počítačovým systémem, což by mělo přispět k efektivnější a bezpečnější jízdě. Odhalí-li pneumatika vlhký nebo kluzký povrch silnice, autonomní vozidlo přizpůsobí nové situaci rychlost. Výsledkem je zkrácení brzdné dráhy, lepší reakce vozu v zatáčkách, optimální stabilita a účinná pomoc antikolizním systémům.

Goodyear pracuje s celou řadou výrobců vozidel s cílem dále přizpůsobit tuto novou technologii

– jejich potřebám a posiluje její konektivitu například s elektronickým systémem řízení stability a asistenčními systémy na podporu brzd a odpružení (Brake Control System a Suspension Control System).

Mikročip IntelliGrip vyvinula společnost Huf, přední výrobce mechanických a elektrických zamykacích systémů, systémů monitorování tlaku v pneumatikách a telematických systémů pro světový automobilový průmysl.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve 49 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech naleznete na:

www.goodyear.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax...

Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově zvítězil Lumír Firla

PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově...

Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...