Společnost Goodyear včera – 1.března na mezinárodním autosalonu 2016 v Ženevě představila svou vizi pneumatik pro první generaci vozidel, která se již obejdou bez řidiče

IntelliGrip by mohl zvýšit bezpečnost samořídících vozidel pro řidiče a chodce.

1IntelliGrip800

Studie pneumatik IntelliGrip pro samořídící (autonomní) vozy

– zahrnuje pokročilou senzorovou technologii, jejímž cílem je poskytovat maximální oporu kontrolním systémům těchto vozidel. Autonomní vozy jsou závislé na datech získávaných od okolních vozidel, řidičů, chodců a „inteligentních měst“ a pneumatiky jako Goodyear IntelliGrip by při takové výměně informací mohly sehrávat klíčovou roli.

Podle studie Světového ekonomického fóra města očekávají

– že se autonomní vozidla stanou realitou již v průběhu příštích deseti let . A studie J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice dokládá, že za nejdůležitější úkol automobilového průmyslu na prahu těchto nadcházejících očekávaných změn zákazníci pokládají vývoj technologií, které dokáží zabránit srážkám.

„Díky trvalému omezování nutnosti interakce a zásahu řidiče v samořídících vozech budou pneumatiky v budoucnu jako prvotní místo dotyku vozu se silnicí hrát ještě důležitější roli než dnes,” řekl Joseph Zekoski, viceprezident a hlavní technický ředitel společnosti Goodyear. „Studie pneumatik Goodyear má dvojí úlohu: jednak vytváří kreativní platformu, která dále posouvá hranice konvenčního myšlení, jednak slouží jako ověřovací laboratoř pro vývoj budoucích technologií.“

Díky pokročilé technologii senzorů a speciálně konstruovanému běhounu

– jsou pneumatiky IntelliGrip schopny snímat různé podmínky, které na silnici panují, včetně stavu jejího povrchu a aktuálních povětrnostních podmínek. K vyhodnocování stavu pneumatiky a vozidla IntelliGrip zase využívá technologii aktivního opotřebení společnosti Goodyear, která je založena na senzorové technologii monitorovacího systému aktivního opotřebení a tlaku v pneumatice. Goodyear vyvinul speciální algoritmy pro výpočet takových proměnných, jako je tlak nahuštění a teplota pneumatiky, aby zlepšil popis stavu pneumatik, a díky tomu v konečném důsledku optimalizoval autonomní kontrolní systém vozu.

Vedle snímání podmínek panujících na povrchu komunikace a uvnitř pneumatik IntelliGrip rovněž komunikuje s centrálním počítačovým systémem, což by mělo přispět k efektivnější a bezpečnější jízdě. Odhalí-li pneumatika vlhký nebo kluzký povrch silnice, autonomní vozidlo přizpůsobí nové situaci rychlost. Výsledkem je zkrácení brzdné dráhy, lepší reakce vozu v zatáčkách, optimální stabilita a účinná pomoc antikolizním systémům.

Goodyear pracuje s celou řadou výrobců vozidel s cílem dále přizpůsobit tuto novou technologii

– jejich potřebám a posiluje její konektivitu například s elektronickým systémem řízení stability a asistenčními systémy na podporu brzd a odpružení (Brake Control System a Suspension Control System).

Mikročip IntelliGrip vyvinula společnost Huf, přední výrobce mechanických a elektrických zamykacích systémů, systémů monitorování tlaku v pneumatikách a telematických systémů pro světový automobilový průmysl.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve 49 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech naleznete na:

www.goodyear.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Roztržitost za volantem je příčinou až čtvrtiny dopravních nehod. Manipulace s telefonem zvyšuje riziko až dvanáctinásobně

Roztržitost za volantem je příčinou...

Tři čtvrtiny řidičů se těsně před nehodou věnují okolnostem, které snižují jejich koncentraci na dění na silnici. Mezi nejčastější příčiny, jež narušují řidičovu pozornost, patří...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Frankfurtu představí limitovanou edici oblíbeného modelu i30 N

Hyundai ve Frankfurtu představí...

i30 N Project C je lehčí a nižší verzí modelu i30 N o výkonu 275 k, která je jako stvořená pro zatáčky Specifikace limitované edice, nabízené pouze evropským zákazníkům, jsou inspirovány...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO DigiLab spouští mobilní aplikaci „Citymove“

ŠKODA AUTO DigiLab spouští mobilní...

Aplikace dokáže pomoci najít parkovací místa, vypočítat nejvýhodnější trasu a umožňuje rezervaci různých dopravních prostředků ŠKODA AUTO CDO Andre Wehner: Multimodální městská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Úspěšná sezóna se smolným koncem

Úspěšná sezóna se smolným koncem

V soutěži Barum Czech Rally Zlín 2019 bohužel s minimem bodů Havárie posádky v poslední rychlostní zkoušce Štajf s Havelkovou obsadili páté místo v sezóně 2019 MČR v rally Letošní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai představí na IAA 2019 novou fázi strategie STYLE SET FREE

Hyundai představí na IAA 2019 novou...

Hyundai vystaví elektrifikovaný prototyp, který ztělesňuje budoucí koncept designu pro elektromobily Hyundai Motorsport naznačí budoucnost motoristického sportu debutem svého prvního závodního...