Společnost Goodyear včera – 1.března na mezinárodním autosalonu 2016 v Ženevě představila svou vizi pneumatik pro první generaci vozidel, která se již obejdou bez řidiče

IntelliGrip by mohl zvýšit bezpečnost samořídících vozidel pro řidiče a chodce.

1IntelliGrip800

Studie pneumatik IntelliGrip pro samořídící (autonomní) vozy

– zahrnuje pokročilou senzorovou technologii, jejímž cílem je poskytovat maximální oporu kontrolním systémům těchto vozidel. Autonomní vozy jsou závislé na datech získávaných od okolních vozidel, řidičů, chodců a „inteligentních měst“ a pneumatiky jako Goodyear IntelliGrip by při takové výměně informací mohly sehrávat klíčovou roli.

Podle studie Světového ekonomického fóra města očekávají

– že se autonomní vozidla stanou realitou již v průběhu příštích deseti let . A studie J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice dokládá, že za nejdůležitější úkol automobilového průmyslu na prahu těchto nadcházejících očekávaných změn zákazníci pokládají vývoj technologií, které dokáží zabránit srážkám.

„Díky trvalému omezování nutnosti interakce a zásahu řidiče v samořídících vozech budou pneumatiky v budoucnu jako prvotní místo dotyku vozu se silnicí hrát ještě důležitější roli než dnes,” řekl Joseph Zekoski, viceprezident a hlavní technický ředitel společnosti Goodyear. „Studie pneumatik Goodyear má dvojí úlohu: jednak vytváří kreativní platformu, která dále posouvá hranice konvenčního myšlení, jednak slouží jako ověřovací laboratoř pro vývoj budoucích technologií.“

Díky pokročilé technologii senzorů a speciálně konstruovanému běhounu

– jsou pneumatiky IntelliGrip schopny snímat různé podmínky, které na silnici panují, včetně stavu jejího povrchu a aktuálních povětrnostních podmínek. K vyhodnocování stavu pneumatiky a vozidla IntelliGrip zase využívá technologii aktivního opotřebení společnosti Goodyear, která je založena na senzorové technologii monitorovacího systému aktivního opotřebení a tlaku v pneumatice. Goodyear vyvinul speciální algoritmy pro výpočet takových proměnných, jako je tlak nahuštění a teplota pneumatiky, aby zlepšil popis stavu pneumatik, a díky tomu v konečném důsledku optimalizoval autonomní kontrolní systém vozu.

Vedle snímání podmínek panujících na povrchu komunikace a uvnitř pneumatik IntelliGrip rovněž komunikuje s centrálním počítačovým systémem, což by mělo přispět k efektivnější a bezpečnější jízdě. Odhalí-li pneumatika vlhký nebo kluzký povrch silnice, autonomní vozidlo přizpůsobí nové situaci rychlost. Výsledkem je zkrácení brzdné dráhy, lepší reakce vozu v zatáčkách, optimální stabilita a účinná pomoc antikolizním systémům.

Goodyear pracuje s celou řadou výrobců vozidel s cílem dále přizpůsobit tuto novou technologii

– jejich potřebám a posiluje její konektivitu například s elektronickým systémem řízení stability a asistenčními systémy na podporu brzd a odpružení (Brake Control System a Suspension Control System).

Mikročip IntelliGrip vyvinula společnost Huf, přední výrobce mechanických a elektrických zamykacích systémů, systémů monitorování tlaku v pneumatikách a telematických systémů pro světový automobilový průmysl.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve 49 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Více informací o společnosti Goodyear a jejích produktech naleznete na:

www.goodyear.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LETOŠNÍ PEUGEOT RALLY CUP VYVRCHOLÍ VE ZLÍNĚ

LETOŠNÍ PEUGEOT RALLY CUP VYVRCHOLÍ VE...

Letošní závěrečné klání PEUGEOT RALLY CUPu proběhne na 48. ročníku Barum Czech Rally Zlín.  Posádky tohoto seriálu svedou souboje o zbývajících 56 bodů do celkového hodnocení. Ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová softwarová optimalizace výkonu Polestar znamená pro vozy Volvo s pohonem všech kol více hnací síly pro zadní kola

Nová softwarová optimalizace výkonu...

Prémiová automobilka Volvo Cars představila nový software vyvinutý společností Polestar, jehož smyslem je optimalizovat výkon vozů Volvo s pohonem všech kol (AWD) zvýšením podílu hnacího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zdeněk Fořt nastupuje do skupiny Emil Frey v ČR na pozici ředitel divize ojetých vozů

Zdeněk Fořt nastupuje do skupiny Emil...

Obchodní aktivity spojené s ojetými vozy u skupiny Emil Frey v ČR v posledním období výrazně nabyly na významu, což vedlo k vytvoření nové pozice v manažerské struktuře společnosti. Na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Tucson potvrdil své špičkové kvality během dlouhodobého testu časopisu Auto Bild na 100 000 km

Hyundai Tucson potvrdil své špičkové...

Německý časopis Auto Bild udělil vozu Hyundai Tucson v rámci dlouhodobého testu na sto tisíc kilometrů perfektní hodnocení. Oblíbený Tucson, vyráběný v Nošovicích u Frýdku-Místku, byl...