Společnost Continental, Continental v České republice a výrobní závod Continental v Brandýse nad Labem

Technologie optical bonding: cesta k lepším displejům.

Monitory a displeje jsou dnes jedním z nejběžnějších způsobů přenosu informací

Displeje vyrobené s využitím technologie optical bonding mají řadu výhod: zvýšený kontrast, lepší čitelnost a větší výdrž. V autech to znamená především větší bezpečnost pro řidiče. Jedním z mála míst, kde se s touto metodou můžete setkat, je výrobní závod společnosti Continental v Brandýse nad Labem.

Technologie optical bonding zjednodušeně znamená

– vyplnění vzduchové mezery mezi displejem a jeho ochranným sklem. Výsledným efektem tohoto procesu je snížení odrazu světla od displeje, zvýšení kontrastu a tím zlepšení čitelnosti displeje i za zhoršených venkovních podmínek, například na přímém slunci.

Při výrobě se používá speciální průhledné pojivo

– které časem neztvrdne ani nezežloutne. Materiál se vpraví mezi displej a sklo a následně je vytvrzen v peci. Tím se vytvoří vzduchotěsný spoj mezi displejem a dotykovým (nebo ochranným) sklem, který nepropustí žádný prach ani vlhkost.

Několikavrstvá laminátová struktura

– zároveň zvyšuje mechanickou odolnost, výrobek tedy lépe odolá otřesům a nárazům a celkově se zvyšuje jeho robustnost. Inovativní laminátová technika také minimalizuje odrazy. Displej s touto technologií má tedy ostřejší kontrast, čistší obraz a minimalizuje vliv externích zdrojů světla. Ve srovnání s jinými technologiemi zároveň takový displej spotřebuje méně energie.

Brandýs první ve vakuu

Tento výrobní proces se používá v několika závodech Continentalu, ten v Brandýse nad Labem však mezi nimi drží jedno prvenství. Od roku 2015 je první lokací, kde se pojící silikonová tekutina nanáší ve vakuu.

Výroba probíhá v tzv. čisté místnosti:

Čistá místnost je nutná pro zajištění kvality celého procesu. Čistá místnost mimo jiné vyžaduje i speciální oblečení, v němž je operátor linky zahalen doslova od hlavy až k patě. Součástí pracovního oděvu jsou i ochranné brýle a rouška na obličej. Z těchto důvodů je přístup do výrobních prostor optical bondingu striktně omezen.

O společnosti Continental

Německá společnost Continental byla založena v roce 1871 a ve svém tehdejším výrobním závodě v Hanoveru vyráběla produkty z pryže, pogumované látky a gumové pláště pro kola kočárů a jízdních kol. Gumárenská výroba pro automobilový a později i těžký průmysl na dlouhou dobu vévodila výrobkovému portfoliu společnosti. Změna nastala až v 90. letech 20. století, kdy Continental rozšířil svou obchodní strategii a díky několika akvizicím se postupně stal komplexním dodavatelem pro automobilový průmysl. V současné době patří Continental se svými více než 230 tisíci zaměstnanci v 56 zemích světa mezi pět největších dodavatelů světových automobilek.

Continental v České republice

Dokladem přechodu od pryžových výrobků ke komplexním dodávkám pro automobilový průmysl je i výrobkové portfolio závodů Continental v České republice. Výrobu pneumatik najdete pouze v Otrokovicích, v ostatních 7 závodech patřících do skupin Continental Automotive a Contitech je produkce velmi různorodá. Adršpach se specializuje na ostřikovací systémy, v Brandýse nad Labem a ve Frenštátě pod Radhoštěm se vyvíjí a vyrábí elektronika. Specialitou Jičína jsou brzdové systémy, Trutnov dodává vysokotlaká čerpadla a aktuátory. Závod Contitech v Ostravě vyrábí hadice pro automobilový průmysl, pobočka v Meclově se specializuje na formy a kontejnery pro výrobu pneumatik a elektrické termonože pro zpracování umělých hmot a gumy.

Continental má v ČR několik R&D týmů a vývojových center. Většina z nich sídlí ve stejných lokalitách jako výrobní závody, jedinou výjimkou je vývojové centrum pro senzory působící v Ostravě. Geografická působnost českých vývojářů je však mnohem širší – podílejí se na mezinárodních projektech a jimi navržené výrobky se poté vyrábějí v závodech Continental po celém světě.

Continental v Brandýse nad Labem

Kořeny brandýského závodu Continental sahají až ke státnímu podniku PAL Kbely. V roce 1998 se vývoj a výroba z původních pražských prostor přesunuly do nově postavené budovy v Brandýse nad Labem. Po velkém požáru v roce 2001 byly výrobní haly dále rozšířeny, i přesto však po několika letech přestala kapacita ploch dostačovat a bylo rozhodnuto o výstavbě druhého brandýského areálu. Ten byl slavnostně otevřen v srpnu 2008.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...